  • 1. Data: 2010-05-18 12:05:12
    Temat: PT100 na 1200 stopni
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    Czym mierzyć temperaturę w piecu w granicach 1200 stopni C? Czy są takie
    PT100 ?

  • 2. Data: 2010-05-18 12:12:08
    Temat: Re: PT100 na 1200 stopni
    Od: RtB <r...@N...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2010 14:05:12 +0200
    "remik" <r...@r...remik> wrote:

    > Czym mierzyć temperaturę w piecu w granicach 1200 stopni C? Czy są
    > takie PT100 ?

    Termoparą. Typu R na przykład.
    http://www.termoaparatura.com.pl/index.php?go=1493

    P.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2010-05-18 12:22:22
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Czym mierzyć temperaturę w piecu w granicach 1200 stopni C? Czy są takie
    > PT100 ?

    na taki zakres tak jak już kolega RtB napisał -> termopara,

    brat

  • 4. Data: 2010-05-18 14:08:37
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Termoparą. Typu R na przykład.
    > http://www.termoaparatura.com.pl/index.php?go=1493

    A gdzie kupie, zwykla termopare typu 2 druty gole? Mam to w starszym piecu CO,
    Wyglada to jak dlugie V. Nie wiem jakiego typu jest to termopara ale zlacze
    umiejscowione jest nad swieczka ktora zawsze spala gaz i od ktorej zalacza sie
    caly ogromny palnik. Przepalila sie po jakims dluzszym czasie i chce rozpalic w
    domu bo zimno :>

    Wszedzie gdzie szukam to sa termopary obudowane, do jakis nowoczesnych piecow.
    Termopara steruje jakims zaworem.

    BTW - to daje na tyle duzo mocy by taki zawor wysterowac? Myslalem ze o sa
    milivolty...

  • 5. Data: 2010-05-18 16:04:21
    Od: "remik" <r...@r...remik>

    "Papkin" <s...@s...net> wrote in message

    > BTW - to daje na tyle duzo mocy by taki zawor wysterowac? Myslalem ze o sa
    > milivolty...

    Właśnie, mnie też to ciekawi.

  • 6. Data: 2010-05-18 16:49:23
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-18 16:08:37 +0200, "Papkin" <s...@s...net> said:

    > A gdzie kupie, zwykla termopare typu 2 druty gole? Mam to w starszym
    > piecu CO, Wyglada to jak dlugie V.

    Może zrób fotkę i pokaż...

> [...]
    > nad swieczka ktora zawsze spala gaz i od ktorej zalacza sie caly
    > ogromny palnik. Przepalila sie po jakims dluzszym czasie i chce

    Może być również czujnik jonizacyjny (dwie niestykające się elektrody),
    jeśli piec "zelektronizowany" albo bimetal jeśli piec z bardziej
    zamierzchłej epoki...

    Naście mikrowoltów na Kelvin.

    --
    DJ

  • 7. Data: 2010-05-18 20:54:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2010 16:08:37 +0200, Papkin wrote:

    >A gdzie kupie, zwykla termopare typu 2 druty gole? Mam to w starszym piecu CO,

    W sklepie AGD lub w serwisie pieca.

    >Nie wiem jakiego typu jest to termopara

    Beztypowa :-)

    Miedz-stal ?

    >BTW - to daje na tyle duzo mocy by taki zawor wysterowac? Myslalem ze o sa
    >milivolty...

    Zobacz co zasila - cewke z grubego drutu.
    Raczej mnie ciekawi jaki tam prad plynie - wypadaloby zeby grube
    ampery ..

    J.

  • 8. Data: 2010-05-19 05:15:47
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Zobacz co zasila - cewke z grubego drutu.
    > Raczej mnie ciekawi jaki tam prad plynie - wypadaloby zeby grube
    > ampery ..

    Chyba podobne rozwiązanie jest w kuchenkach gazowych - dopóki termopara
    się nie nagrzeje, nie ma podtrzymania zaworu zasilającego. I działa toto
    bez zasilania 230 VAC.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem