  • 1. Data: 2010-07-11 18:03:40
    Temat: Padła dziecku zabawka - szukam silniczka
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam.

    Zabawka firmy Hasbro, słonik wydmuchujący przez trąbę motylki.
    W środku silniczek z wentylatorkiem. Po włączeniu chodzi sekund kilka i
    przestaje. Po jakimś czasie znowu da się właczyć na kilka sekund.

    I teraz po rozebraniu szok - ta zabawka ma na zasilaniu do silniczka
    założony bezpiecznik polimerowy 8-o.
    http://img291.imageshack.us/img291/9628/dsc00747qf.j
    pg
    Padł silnik, zabezpieczenie się grzeje, pobór prądu z nowych baterii R14
    ponad 6A
    Czy idzie gdzies taki dostać? Szukam po sklepikach i na razie nic nie widze
    podobnego.

    Zasilanie 6V,
    średnica silnika 24mm (25 zmieszczę)
    wysokośc korpusu silnika 31mm (32,5 razem z dolnym łożyskiem ośki) - dłuższy
    nie za bardzo.. ale jak podetnę może wejdzie.
    wysokość ośki od kołnierza 10mm (12mm od góry korpusu)
    średnica ośki 2mm (tu tyle musi być bo wchodzi wiatraczek)
    rozstaw otworów mocujących na górze korpusu 14mm (śrubki m3)

    Może ktoś widział/wie gdzie to kupić czy coś podobnego?

    Irokez

  • 2. Data: 2010-07-11 18:16:31
    Temat: Re: Padła dziecku zabawka - szukam silniczka
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozstaw otworów mocujących na górze korpusu 14mm (śrubki m3)
    >
    > Może ktoś widział/wie gdzie to kupić czy coś podobnego?

    Mam takie dwa ze starych magnetofonów kasetowych.
    Napięcie trudno ustalić, ale możliwe, że 6 V.
    Średnica 25,5 mm.
    Śrubki mocujące są M3, ale mają rozstaw 16 mm.
    Średnica ośki 2 mm.
    Oddam za darmo, ale odbiór w Tychach. :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2010-07-11 20:21:10
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Śrubki mocujące są M3, ale mają rozstaw 16 mm.
    > Średnica ośki 2 mm.
    > Oddam za darmo, ale odbiór w Tychach. :-)

    Dzięki, ale 25 już będę musiał podcinać żeberka... nie zmieszczę 1,5mm
    więcej. No i podróż mnie wyjdzie tyle co nowa ta zabawka :)

    Rozebrałem silniczek.. a co tam i tak złom.
    Pełno pyłu ze szczotek, zwarcie pyłkiem między komutatorami. Trochę luźnych
    glutów po cynie co to chinczyki druciki lutowali. Wyczyściłem wszystko, ośki
    olejem silikonowym posmarowałem, poskładałem i... ślicznie kręci... w druga
    stronę...
    Przełozyłem kabelki miejscami i wygląda na razie na ok.

    Ale jak sie trafi jakiś gdzieś zapas...

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-07-11 20:26:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Irokez wrote:

    > Zabawka firmy Hasbro, słonik wydmuchujący przez trąbę motylki.

    Widziałem tą zabawkę - na pudełku jest napisane max-15min - faktycznie
    po 15 minutach się nudzi i jest po zabawie ;)
    Dziwię się, że ktoś chce to naprawiać, ale spróbował bym przeczyścić
    komutator - możliwe, że ma zwarcia spowodowane wprasowanym grafitem ze
    szczotek.

    Mirek.

  • 5. Data: 2010-07-11 20:45:14
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w
    > wiadomości

    > Ale jak sie trafi jakiś gdzieś zapas...

    Szukaj na allegro, tam się zdarzają najprzeróżniejsze silniczki, w tym i
    sporo takich demontowanych z zabawek, a czasem można kupić prawdziwe
    cudeńka, jak np nabyte niegdyś przeze mnie po złotówce maleńkie silniczki
    wraz z przekładnią ślimakową (całość wielkości może wzdłużnie ciętej połówki
    pudełka zapałek), z napędu rygli elektronicznych kaset pancernych.

    J.

  • 6. Data: 2010-07-11 21:12:44
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Widziałem tą zabawkę - na pudełku jest napisane max-15min - faktycznie po
    > 15 minutach się nudzi i jest po zabawie ;)

    Ale juz drugi bobas zaczyna się tym bawić

    > Dziwię się, że ktoś chce to naprawiać, ale spróbował bym przeczyścić
    > komutator - możliwe, że ma zwarcia spowodowane wprasowanym grafitem ze
    > szczotek.

    Udało się chyba przywrócić działanie - zwarcie w komutatorze.
    Obadam jak to popracuje.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-07-12 00:57:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
    > http://img291.imageshack.us/img291/9628/dsc00747qf.j
    pg

    To wygląda jak silnik napędu taśmy z kasieciaka Kasprzak.
    Mam kilka takich silniczków w Krakowie :-)
    Mają koło paska klinowego na wałku, trzeba by to zdjąć i spasowałby.

    A próbowałeś rozebrać ten silnik?
    Może wystarczy komutatorek przeczyścić?

  • 8. Data: 2010-07-12 13:39:00
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    > rozstaw otworów mocujących na górze korpusu 14mm (śrubki m3)
    >
    > Może ktoś widział/wie gdzie to kupić czy coś podobnego?

    Młodemu w jakąś zabawkę wsadziłem silnik z napędu tacki od pecetowego CD.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2010-07-13 06:13:01
    Od: "Piotrek" <n...@o...pl>

    na stronie www.nowyelektronik.pl mają chyba identyczne silniki.
    http://tnij.org/hkcl o tutaj masz różne silniczki, na drugiej stronie jest np
    ten http://nowyelektronik.pl/searchsklep.php?mode=opis&n
    r=71935 wygląda bardzo
    podobnie. Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową, więc można nie ruszać się z domu.

  • 10. Data: 2010-07-13 15:08:32
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    r=71935 wygląda
    > bardzo
    > podobnie. Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową, więc można nie ruszać się z

    Aha, bardzo podobny. Te 14tyś obrotów robi wrażenie :) Dzieki za pomoc.

    Irokez