  • 1. Data: 2014-04-12 16:16:51
    Temat: Pakiet li-on vs ni-mh co wybrać do zasilania przenośnego urządzenia.
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    ,,Skonstruowałem" takie urządzenie które ma za zadanie przesuwać
    aparat na prowadnicy, coś jak slider. Jest tam silnik krokowy o prądzie
    uzwojeń 1,2A, Atmega + driver do krokowca.
    Zasilam to na razie z 5V i działa, ale to ma być urządzenie
    przenośne.
    Zastanawiam się czy zasilić to ustrojstwo z pakietu ni-mh 7,2 -
    9,6V czy li-pol 11,1V po czym za pomocą przetwornicy obniżę napięcie do 5V.
    Urządzenie ma działać jak najdłużej.
    Za li-pol przemawia niska waga, za ni-mh brak niechcianych
    efektów pirotechnicznych jak coś pójdzie nie tak.
    Małe pytanie na koniec . Co są warte pakiety z Allegro czy są
    tanie bo to chłam, czy po prostu technologia już tak staniała? Np.: Pakiet
    akumulatorów 7,2V 3000mAh - 70PLN lub Akumulator LiPo 11,1 V / 2500 mAh -
    100PLN.

    Bo(o)t manager