  • 1. Data: 2014-04-12 20:36:43
    Temat: pobieranie danych z oscyloskopu na PC - SIGLENT
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    Oscyloskop SIGLENT SDS 1072 ma możliwość zapisu bufora do pamięci USB w
    formacie CSV.

    Dobrze, że jest możliwość zrzutu bufora do pliku i analizy innym programem.
    Ale jak przyśpieszyć przenoszenie danych na PC ?
    Czy jest możliwość bezpośredniego zapisu bufora na dysku PC ?

    Po zainstalowaniu aplikacji EasyScope mam podgląd ekranu oscyloskopu.
    Albo czegoś nie doczytałem, albo jakaś lipa.
    Ten program EasyScope to jakieś badziewie.

    Z Easyscope można zapisać plik w formacie wdf -WaveData
    ale widzę ,że to przekonwertowane chyba na piksele
    nie ma tam danych typu (tak jak w csv) :
    Source,CH1,CH2
    Second,Volt,Volt
    -0.00040960000,5.04000,5.04000

    tylko liczby o małej rozdzielczości (piksele ?):

    # CH1 CH2 CH3 CH4 Chan5 Chan6 Chan7
    1 176 93 129 106 190
    2 177 94 129 105 191

    Piksele ?
    raczej tak, bo jak przesunąłem wyżej kanał 2 to mam :

    # CH1 CH2

    A może jest jakiś inny program do tego celu ?

    AZS

    AZS

  • 2. Data: 2014-04-23 20:38:53
    Temat: Re: pobieranie danych z oscyloskopu na PC - SIGLENT
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    No i udało się ...
    Ale po kolei.

    Wypożyczyłem sobie oscyloskop SGILENT 1072CML
    Szału nie ma, ale dla moich potrzeb ok, więc kupiłem sobie drugi taki (cena
    przystępna).

    Kupiłem identyczny - nowszy o rok więc z nowszą wersją oprogramowania.
    No i tu lekkie zdziwienie.

    Egz 1 : nie obsługuje standardu VISA,
    posługuje się własną biblioteką programową EasyDsoLib
    i w oparciu o nią dołożony jest program EasyScope ( jak dla mnie
    porażka)

    Egz 2: nie obsługuje biblioteki EasyDsoLib (?)
    instaluje się z zupełnie innymi sterownikami USB
    jest zgodny ze stand VISA (częściowo)
    dołączony jest program EasyScopeX - zupełnie inny niż EasyScope
    program podobnie jak jego poprzednik - porażka

    Udało mi się jednak uruchomić funkcje sterujące oscyloskopem z biblioteki
    VISA
    za pomocą C#. Działa również pobieranie danych bezpośrednio z oscyloskopu na
    komputer
    w formacie CSV :

    Source CH1 CH2
    Second Volt Volt
    -0.00819200000 0.30400 0.00384
    -0.00819120000 0.30000 0.00352
    -0.00819040000 0.30400 0.00336
    -0.00818960000 0.30400 0.00336

    I o to chodzi :)

  • 3. Data: 2014-04-25 03:31:49
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Tylko co tu jest ową porażką ?

    Zresztą zrób lepszy i będzie pan zadowolony.
    Albo kup wypasionego Tektronixa za ,powiedzmy, 50 tys.złp, a potem
    oprowadzaj wycieczki.

    Czy w Polsce wszyscy pracują w zakresie mikrofal na zlecenie NASA ?

  • 4. Data: 2014-04-25 05:05:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Czy w Polsce wszyscy pracują w zakresie mikrofal na zlecenie NASA ?

    Nie, ja pracuję nad antygrawitacją na zlecenie KGB :D