  • 1. Data: 2014-04-11 01:33:23
    Temat: przekaźnik ze stykami na wsuwki a cewką z pinami do druku
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy znacie przekaźniki które nie miałyby wszystkich pinów
    z jednej strony tylko żeby odseparować wysokie napięcie
    (np. na górze, męskie wsuwki) od napięcia cewki piny do PCB?
    Kto takie coś robi i gdzie to kupić?

    Nie chcę po prostu prowadzić wysokoprądowych ścieżek
    z napięciem 220VAC na PCB i trapić się efektami "cieplnymi"...

  • 2. Data: 2014-04-11 01:51:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Nie chcę po prostu prowadzić wysokoprądowych ścieżek
    > z napięciem 220VAC na PCB i trapić się efektami "cieplnymi"...

    OK, znalazłem samemu :-) Czegoż to ludzie nie wymyślą...
    Co sobie wydumam coś to już się to od dawna produkuje ;-)
    http://www.digikey.com/product-detail/en/G8P-1C4TP%2
    0DC12/Z210-ND/355231

    A ten nawet fajniejszy, bo jeden styk i cewka mniej prądu bierze (tylko
    30mA):
    http://www.digikey.com/product-detail/en/G2RL-1ATP5-
    E%20DC12/Z2550-ND/1147691
    Większy prąd max styków, większe napięcie dopuszczalne pracy, szybsze
    rozłączanie :-)

  • 3. Data: 2014-04-11 01:55:36
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    >
    > Nie chcę po prostu prowadzić wysokoprądowych ścieżek
    > z napięciem 220VAC na PCB i trapić się efektami "cieplnymi"...

    Żaden problem:
    http://www.piekarz.pl/img/offer/1/f_10421.jpg

    Zdaje się, że nie mają tego w :
    http://pl.farnell.com/
    http://www.tme.eu/pl/
    http://contrans.com.pl/
    http://pl.rs-online.com/web/
    http://www.gamma.pl/
    http://mselektronik.pl/

    Tylko.... u Pana Piekarza.
    S.

  • 4. Data: 2014-04-11 02:16:15
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    E%20DC12/Z2550-ND/114769
    1
    > Większy prąd max styków, większe napięcie dopuszczalne pracy, szybsze

    Acha!
    Ten w sklepie Piekarz:
    http://www.piekarz.pl/?group=118&start=100

    Ma o 33% cenę niższą, prąd dopuszczalny o 25% wyższy i o (1000-1400%) tańszą
    przesyłkę.

    Tak więc Twoje "rzetelne" porównanie sklepów, powiedzmy sobie jest jakby
    sponsorowane.
    Powiedz swoim znajomym z działu sprzedaży Digi Key, że korzystałem z ich
    usług.
    Mam niemiłe wspomnienia co do formularza:
    a) gdzie będzie zamontowany element
    b) w jakiej firmie
    c) jaki to projekt
    itp. itd.

    A to wszystko przy zakupie.... wzmacniaczy operacyjnych.

    To był ostatni raz kiedy korzystałem z usług tych sprzedawców.

    Nie polecam. Jeszcze długa droga przed nimi, aby wejść na polski rynek.

    S.

  • 5. Data: 2014-04-11 02:48:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    E%20DC12/Z2550-ND/1147691

    > Acha!
    > Ten w sklepie Piekarz:
    > http://www.piekarz.pl/?group=118&start=100

    Pokazałeś link do całej grupy produktów...
    Czy możesz być bardziej precyzyjny?
    O którym konkretnie przekaźniku myślisz?
    Podaj proszę model - sam sobie wpiszę do piekarzowej wyszukiwarki...

    > Ma o 33% cenę niższą,
    > prąd dopuszczalny o 25% wyższy i o (1000-1400%) tańszą przesyłkę.

    Chętnie się dowiem co to za przekaźnik... :-)
    Czyżby jakaś polska produkcja?

    > Tak więc Twoje "rzetelne" porównanie sklepów, powiedzmy sobie jest jakby
    > sponsorowane.

    Chyba czegoś nie zrozumiałeś, albo pomieszaleś dwa moje wątki w jeden :-)
    W tym wątku szukałem tylko konkretnego przekaźnika, nie sklepu.
    W innym wątku pytałem gdzie szukać części elektronicznych w Polsce,
    szukałem dobrych sklepów dla hobbystów, takich które używacie,
    bo digikey czy mouser - mimo że asortyment mają niesamowicie
    ogromny - dla hobbystów nie są idealne, zwłaszcza w Polsce.

    > Powiedz swoim znajomym z działu sprzedaży Digi Key,
    > że korzystałem z ich usług.

    ??
    Czy Ty przypadkiem coś tutaj insynuujesz? E... chyba nie.
    Po prostu wyciągasz błędne wnioski przy braku wystarczającej
    ilości danych, no nie? :-) Jak to ktoś powiedział niedawno?
    Acha:
    "Szanowny Kolego!
    Twoja wiedza na temat mojej osoby powiedzmy delikatnie,
    jest mało precyzyjna." :-)))))

> [...]
    > c) jaki to projekt
    > itp. itd.
    >
    > A to wszystko przy zakupie.... wzmacniaczy operacyjnych.

    Cóż, taka kultura jest w USA że próbuje się pomóc klientowi jak się umie.
    Zależy im na budowaniu długoterminowych więzi producent/sklep/klient.
    Niewykluczone że przekazaliby te dane przedstawicielowi producenta
    op-ampa którego kupiłeś i może jakiś ich "application engineer"
    mógłby Ci pomóc w wyborze części lub dopieszczeniu końcowego
    produktu. A może nawet pomóc wybrać jakiś inny w przyszłości...
    w nowym projekcie. Jak zobaczyliby adres/telefon z Polski to pewnie
    nie, bo mogliby się obawiać bariery językowej, ale kto wie?

    Ale pola formularza były ustawione jako dobrowolne chyba? Nie byłeś
    chyba zmuszany do wypełniania tych pól pod ryzykiem odmowy zakupu?

    Mieszkam w USA od wielu lat ale wciąz nie przestawiłem się na te ich
    zwyczaje i mnie ta ich "gościnność", zaprzyjaźnianie się i obowiązkowy
    uśmiech przyklejony do każdej twarzy trochę ugniata... ale tacy już są
    i czasem jest to miłe że ktoś Ci chce w czymś pomóc a nie tylko sprzedać
    co chciałeś i do widzenia? Zwłaszcza jak zamawiam darmowe próbki,
    czyli "wykorzystuję" sklep/producenta, to wypełniam takie formularze
    bo co mi tam - niech mają...

    > To był ostatni raz kiedy korzystałem z usług tych sprzedawców.
    >
    > Nie polecam. Jeszcze długa droga przed nimi, aby wejść na polski rynek.

    Faktem jest, że nam do ich metod pracy jeszcze trochę brakuje...

  • 6. Data: 2014-04-11 03:11:05
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Pokazałeś link do całej grupy produktów...
    > Czy możesz być bardziej precyzyjny?
    > O którym konkretnie przekaźniku myślisz?
    > Podaj proszę model - sam sobie wpiszę do piekarzowej wyszukiwarki...
    Masz 3 strony. Znajdzie nawet ślepy Indianin.
    Ta strona działa 5x szybciej niż każda z pozostałych.
    Tam po prawej jest pasek przewijania.

> [...]

    > Acha:
    > "Szanowny Kolego!
    > Twoja wiedza na temat mojej osoby powiedzmy delikatnie,

    Teraz to ja juz mam raczej większa wiedzę.
    Tolerowaliśmy Cię kilka lat.
    Ja nawet odnosiłem się z dystansem.
    Jednak widać, że Ty jesteś zwykłym handlarzem.
    Masz mnóstwo wolnego czasu i trolujesz - pewnie sprzedając przekaźniki i
    procki na których masz największą marżę.

    Dodatkowo, jak sądzę zarabiasz na reklamie.
    To zdaje się jakoś tam u Was się nazywa - wciskanie towaru pod płaszczykiem
    przynależności do grupy.

    Być może nawet to lubisz.

    Ja biedny wdałem się z Tobą w dyskusję, sądząc że ty wiesz o czym piszesz.
    A to tylko była wiedza tabelaryczna. Ty nie tylko procedury w C, Javie czy
    asm nie napiszesz,
    ale w żadnym innym języku.

    Ktoś, kto spędza większość swojego czasu na grupach dyskusyjnych, nie wydaje
    mi się, aby coś umiał
    poza obsługą klawiatury i mnóstwem wiedzy krzyżówkowej.

    Nie wiem, czy handel już całkowicie Cię opętał, czy to coś innego.
    Jednak życzę Ci wszystkiego dobrego!

    S.

  • 7. Data: 2014-04-11 03:16:53
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie chcę po prostu prowadzić wysokoprądowych ścieżek
    > z napięciem 220VAC na PCB i trapić się efektami "cieplnymi"...

    Nie ośmieszaj się.
    Ani w Polsce, ani w USA takie napięcie nie występuje.
    Poza Twoim garażem ma się rozumieć:-)
    S.

  • 8. Data: 2014-04-11 03:17:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Żaden problem:
    > http://www.piekarz.pl/img/offer/1/f_10421.jpg

    Pewnie Ci chodzi o tego: http://www.piekarz.pl/?item=34461
    Oznaczenie producenta "Relpol": RM85V7-3021-20-S012
    Dobrze zgaduję?

    > Zdaje się, że nie mają tego w :
    > http://pl.farnell.com/
    > http://www.tme.eu/pl/
    > http://contrans.com.pl/
    > http://pl.rs-online.com/web/
    > http://www.gamma.pl/
    > http://mselektronik.pl/
    >
    > Tylko.... u Pana Piekarza.

    Nie, nie tylko. Mają RM85V7-3021-20-S012 w TME.
    Ale droższe... Np. 6 sztuk w TME 94zł, u Piekarza 75zł.

    Swoją drogą ten przekaźnik wygląda na identyczny
    odpowiednik tego którego wcześniej znalazłem od Omrona.
    Swoją drogą teraz widzę na witrynie Digikey że jest on już
    wycofywany z produkcji i zastąpiony innym, już nie takim fajnym:
    http://media.digikey.com/pdf/PCNs/Omron/YPE-G2RL-116
    5-2_G2RL-TP_Series_Obs.pdf
    Ciekawe czy Relpol ma podobne plany co do swojego RM85V7 :-(

  • 9. Data: 2014-04-11 03:21:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Masz 3 strony. Znajdzie nawet ślepy Indianin.
    > Ta strona działa 5x szybciej niż każda z pozostałych.
    > Tam po prawej jest pasek przewijania.

    Czy jest jakiś powód dla którego jesteś dla mnie taki szorstki?
    Żeby nie powiedzieć niegrzeczny?

    > Teraz to ja juz mam raczej większa wiedzę.
    > Tolerowaliśmy Cię kilka lat.

    Was jest więcej niż jeden, Sylwester? :-)

    > Ja nawet odnosiłem się z dystansem.
    > Jednak widać, że Ty jesteś zwykłym handlarzem.
    > Masz mnóstwo wolnego czasu i trolujesz - pewnie sprzedając przekaźniki
    > i procki na których masz największą marżę.

    Obawiam się, że jednak wiedza ta jest mało precyzyjna :-)))

> [...]
    > poza obsługą klawiatury i mnóstwem wiedzy krzyżówkowej.
    >
    > Nie wiem, czy handel już całkowicie Cię opętał, czy to coś innego.

    Miejmy nadzieję, że jak się wyśpisz to Ci do rana zły humor przejdzie
    i przestaniesz takie bzdury wymyślać :-)))

  • 10. Data: 2014-04-11 03:34:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie ośmieszaj się.
    > Ani w Polsce, ani w USA takie napięcie nie występuje.
    > Poza Twoim garażem ma się rozumieć :-)

    Fascynujące jest dla mnie jak niektórzy (z pozoru inteligentni)
    ludzie potrafią być małostkowi i w ogóle się tego nie wstydzić...

    Czy Ty czujesz z mojej strony jakieś zagrożenie?
    Skąd nagle ta postawa obronna i nieufna?
    Po co się tak najeżasz? To głupie... naprawdę infantylne.