  • 1. Data: 2009-01-04 18:20:53
    Temat: Panasonic G1 - macałem
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dzisiaj miałem okazję pobawić się w sklepie tym Panasonikiem. Ruchomy
    LCD - bardzo dobra jakość. Co prawda nie widziałem tych ekranów VGA w
    Nikonie D300 i nowszych, ale i tak jest bardzo ładnie. Bawiłem się w
    sklepie - trochę światła z zewnątrz i oświetlenie wewnętrzne. Warunki
    nieszczególne (zapomniałem zmierzyć ekspozycję, to byłoby wiadomo, o
    jakich warunkach oświetleniowych mówię). Obraz w EVF też bardzo dobry i
    co najważniejsze DUŻY. Na prawdę duży. Coś jak największe wizjery w
    APS-C, a może nawet większy. W końcu ma ok. 1,5 mln punktów, to mogli
    duży ekran wsadzić. Ostrzy - cichutko i szybko. Naprawdę można porównać
    do lustrzankowego autofokusa.
    Z zabawnych rzeczy - miałem włączony dźwięk kłapania lustrem - bardzo
    realistyczny. Miałem nawet wrażenie, że lekko potrząsa aparatem ;)
    Menu - no cóż. Podstawowe opcje dostępne, łatwe do znalezienia, ale
    jakoś nie mogłem dojść, jak zmienić wyświetlany obraz z czarnobiałego na
    kolorowy :/
    W sumie dochodzę do wniosku, że takiemu pstrykaczowi jak ja, to bardziej
    pasuje u4/3 z 2 zumami i może jakąś jasną stałką + lampa systemowa na
    sanki, zamiast bawić się w zbieranie sprzętu, jak to teraz robię.
    Jestem przekonany, że Panasonic G1 jest idealnym aparatem dla większości
    osób kupujących teraz modne i tanie lustrzanki.

    Mi się podoba. Ja chcę coś takiego do mojego systemu (bo szkoda mi
    pozbywać się moich skarbów ;) ).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 2. Data: 2009-01-04 18:39:19
    Temat: Re: Panasonic G1 - macałem
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Dzisiaj miałem okazję pobawić się w sklepie tym Panasonikiem. Ruchomy
    > LCD - bardzo dobra jakość. Co prawda nie widziałem tych ekranów VGA w
    > Nikonie D300 i nowszych, ale i tak jest bardzo ładnie.

    Te ekrany to coś pomiędzy tym z EVF a tym z LCD. Bardziej mnie ciekawi
    jak pokazuje ten panasonic kolory, bo np ten ekran hires trochę ma
    problemy z bardzo ciemnymi barwami (widać trochę banding).

    > Z zabawnych rzeczy - miałem włączony dźwięk kłapania lustrem - bardzo
    > realistyczny. Miałem nawet wrażenie, że lekko potrząsa aparatem ;)

    Co za ficzer :) A tu ludzie piszą, że EVIL bo będzie cichy.. ale wpadka ;)

    > Menu - no cóż. Podstawowe opcje dostępne, łatwe do znalezienia, ale
    > jakoś nie mogłem dojść, jak zmienić wyświetlany obraz z czarnobiałego na
    > kolorowy :/

    To jeszcze nic, za skarby świata trudno dociec jak wyłączyć podgląd
    zdjęć na LCD. Robiąc serie to gorsze niż klapiące lustro które zaciemnia
    wizjer.

> [...]
    > Jestem przekonany, że Panasonic G1 jest idealnym aparatem dla większości
    > osób kupujących teraz modne i tanie lustrzanki.

    I fajnie. Wreszcie coś ciekawego zrobiono i wreszcie ktoś rzucił
    wyzwanie zarówno kompaktom jak i lustrzankom. Oby nie pozostało to bez
    echa wśród innych producentów! :)

    > Mi się podoba. Ja chcę coś takiego do mojego systemu (bo szkoda mi
    > pozbywać się moich skarbów ;) ).

    Spokojnie. Jak olek zrobi rewolucję to i inni pójdą w ślady. Samsung coś
    przebąkuje o takim kroku. Oby się ziściło. IMHO póki co duże lustrzanki
    dają radę jako duże lustrzanki. Tu za dwa modele będzie naprawdę fajnie
    już z cała pewnością.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 3. Data: 2009-01-04 19:05:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Te ekrany to coś pomiędzy tym z EVF a tym z LCD. Bardziej mnie ciekawi
    > jak pokazuje ten panasonic kolory, bo np ten ekran hires trochę ma
    > problemy z bardzo ciemnymi barwami (widać trochę banding).

    Póki banding pojawia się w trybie podglądu, a nie na zdjęciu, to daruj,
    ale nie traktujmy tego, jako jakiegoś problemu. Raczej coś w stylu -
    aparat fajny, ale trochę kanciasty (to chyba o Alfach było). ;)

    > Co za ficzer :) A tu ludzie piszą, że EVIL bo będzie cichy.. ale wpadka ;)

    Sprzedawca zapewniał mnie, że da się wyłączyć. :D

    > To jeszcze nic, za skarby świata trudno dociec jak wyłączyć podgląd
    > zdjęć na LCD. Robiąc serie to gorsze niż klapiące lustro które zaciemnia
    > wizjer.

    Ale trudno dociec ci mając instrukcję w ręku, czy aparat z półki? Bo
    instrukcji nie miałem w ręku, ale menu dosyć czytelne i śmiem twierdzić,
    że doszedłbym do większości ustawień bez instrukcji. Trybu
    szybkostrzelnego nie próbowałem. W sumie bardzo wielu rzeczy nie
    próbowałem, bo wpadłem do sklepu Panasonica napotkanego przypadkiem, tuż
    przed zamknięciem.

> [...]
    > przebąkuje o takim kroku. Oby się ziściło. IMHO póki co duże lustrzanki
    > dają radę jako duże lustrzanki. Tu za dwa modele będzie naprawdę fajnie

    Z Samsungiem to ciężko dociec co i jak, bo jak się upodobni w stylu
    działania do Pentaksa, to i ten termin (2010) się przesunie i wejdą z
    czymś jako ostatni, a nie jako pierwsi, albo drudzy. Zresztą co to za
    planowanie na 2010, kiedy kompletnie jest nie do przewidzenia, jakie
    technologie będą występowały w aparatach za rok. Ile tu osób rok temu
    wyśmiewało filmowanie lustrzanką - ręka w górę. A teraz się okazuje, że
    fajnie, że jest. Zresztą podobną drogę przechodziło LV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 4. Data: 2009-01-04 19:18:56
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    > Ile tu osób rok temu
    > wyśmiewało filmowanie lustrzanką - ręka w górę. A teraz się okazuje, że
    > fajnie, że jest. Zresztą podobną drogę przechodziło LV.

    Wyśmiewam nadal jedno i drugie. Mam i nie używam.
    Co do oczekiwań na rewolucję mikro4/3: prędzej ktoś z duetu C/N wyskoczy z
    FF za $1000 ;) i to będzie prawdziwa rewolucja :)

  • 5. Data: 2009-01-04 19:29:43
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Póki banding pojawia się w trybie podglądu, a nie na zdjęciu, to daruj,

    Nie jest to nic co nie daje spać po nocach, ale jakiś wyznacznik
    postępu. Na mniejszych ekranach nie zwróciłem na to uwagi, ale tam to w
    porównaniu do takiego "nic nie widać".
    Oczywiście chodzi o banding taki jak posteryzacja, a nie paski. Ekran po
    prostu nie radzi sobie z bardzo ciemnymi barwami dobrze.

    > ale nie traktujmy tego, jako jakiegoś problemu. Raczej coś w stylu -
    > aparat fajny, ale trochę kanciasty (to chyba o Alfach było). ;)

    Dla mnie to tylko ciekawostka, kiedyś napewno będzie lepiej. Ciekawe po
    prostu czy panasonikowy wyświetla kolory lepiej/gorzej. Zwłaszcza EVF,
    bo tam by przydało się jak ma przypominać wizjer optyczny.

    > Sprzedawca zapewniał mnie, że da się wyłączyć. :D

    :)

> [...]
    > szybkostrzelnego nie próbowałem. W sumie bardzo wielu rzeczy nie
    > próbowałem, bo wpadłem do sklepu Panasonica napotkanego przypadkiem, tuż

    Po prostu nikt z obsługi nie wiedział jak i nikt nie potrafił znaleźć w
    menu tego. Pozostaje nadzieja, że jednak jest ta opcja tylko zagrzebana.

> [...]
    > wyśmiewało filmowanie lustrzanką - ręka w górę. A teraz się okazuje, że
    > fajnie, że jest. Zresztą podobną drogę przechodziło LV.

    LV chyba nie tak bardzo. Filmy to miało sony wpuścić i stąd, śmiech, a
    to zawiedli na całej linii! :) hihi :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 6. Data: 2009-01-04 19:31:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    kurdybanek pisze:
    > Wyśmiewam nadal jedno i drugie. Mam i nie używam.
    > Co do oczekiwań na rewolucję mikro4/3: prędzej ktoś z duetu C/N wyskoczy z
    > FF za $1000 ;) i to będzie prawdziwa rewolucja :)

    Raczej ewolucja. W końcu zresztą coś się zaczęło dziać w tych lustrach
    poza zwiększaniem ekraników o ułamki cali.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 7. Data: 2009-01-04 19:39:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    kurdybanek rzecze:

    > Wyśmiewam nadal jedno i drugie. Mam i nie używam.
    > Co do oczekiwań na rewolucję mikro4/3: prędzej ktoś z duetu C/N wyskoczy z
    > FF za $1000 ;) i to będzie prawdziwa rewolucja :)

    Fajna rewolucja. Ludzie kupią FF i będą używać M42, bo na sensowny obiektyw
    nie będzie ich stać. Jeżeli miałbym mieć taką jakość jaką na FF prezentują
    szkła za mniej niż 3-4 tysiące zł. to wolę do końca życia nie wyjść z APS-C.

  • 8. Data: 2009-01-04 19:42:20
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" :
    > Obraz w EVF też bardzo dobry i co najważniejsze DUŻY. Naprawdę duży. Coś
    > jak największe wizjery w APS-C, a może nawet większy. W końcu ma ok. 1,5
    > mln punktów, to mogli duży ekran wsadzić.

    sam nieprędko będę miał okazję macać, więc zapytam:
    wolałbyś ten EVF z G1 czy jakiś dobry lustrzankowy?
    szczególnie przy jakichś ciemnych motywach jest to interesujące -
    - szybkość odświeżania, wyrazistość/szumy ...

    --
    pzdr.
    JR

  • 9. Data: 2009-01-04 19:50:22
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 18:20:53 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > Dzisiaj miałem okazję pobawić się w sklepie tym Panasonikiem.

    Też miałem okazję, dziś. Malutkie, dosyć tandetnie zrobione, przy tym
    aparaciku to mój G7 ma profesjonalny sznyt... :-)
    A gdy pogapiłem sie w wizjer, to przypomniałe mi się Minolta, chyba A200.
    Generalnie nie rozumiem o co ten szum.
    pzdr
    Piotr

  • 10. Data: 2009-01-04 19:54:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > szkła za mniej niż 3-4 tysiące zł. to wolę do końca życia nie wyjść z APS-C.

    Ale skąd ta pewność? Niech otrzymają naprawdę porządne 10Mpix, bez
    interpolowania w nadmiarze, bez szumu wielkiego, bez bayera itd. Do tego
    małe szumy i sporo kontroli nad GO, bez przejmowania się tak bardzo
    dyfrakcją. Będzie też fajnie, tyle, że pewnie nie tak kompaktowo.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_