    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic G1 - macałem
    Date: Sun, 04 Jan 2009 19:39:19 +0100

    Paweł W. pisze:
    > Dzisiaj miałem okazję pobawić się w sklepie tym Panasonikiem. Ruchomy
    > LCD - bardzo dobra jakość. Co prawda nie widziałem tych ekranów VGA w
    > Nikonie D300 i nowszych, ale i tak jest bardzo ładnie.

    Te ekrany to coś pomiędzy tym z EVF a tym z LCD. Bardziej mnie ciekawi
    jak pokazuje ten panasonic kolory, bo np ten ekran hires trochę ma
    problemy z bardzo ciemnymi barwami (widać trochę banding).

    > Z zabawnych rzeczy - miałem włączony dźwięk kłapania lustrem - bardzo
    > realistyczny. Miałem nawet wrażenie, że lekko potrząsa aparatem ;)

    Co za ficzer :) A tu ludzie piszą, że EVIL bo będzie cichy.. ale wpadka ;)

    > Menu - no cóż. Podstawowe opcje dostępne, łatwe do znalezienia, ale
    > jakoś nie mogłem dojść, jak zmienić wyświetlany obraz z czarnobiałego na
    > kolorowy :/

    To jeszcze nic, za skarby świata trudno dociec jak wyłączyć podgląd
    zdjęć na LCD. Robiąc serie to gorsze niż klapiące lustro które zaciemnia
    wizjer.

    > W sumie dochodzę do wniosku, że takiemu pstrykaczowi jak ja, to bardziej
    > pasuje u4/3 z 2 zumami i może jakąś jasną stałką + lampa systemowa na
    > sanki, zamiast bawić się w zbieranie sprzętu, jak to teraz robię.
    > Jestem przekonany, że Panasonic G1 jest idealnym aparatem dla większości
    > osób kupujących teraz modne i tanie lustrzanki.

    I fajnie. Wreszcie coś ciekawego zrobiono i wreszcie ktoś rzucił
    wyzwanie zarówno kompaktom jak i lustrzankom. Oby nie pozostało to bez
    echa wśród innych producentów! :)

    > Mi się podoba. Ja chcę coś takiego do mojego systemu (bo szkoda mi
    > pozbywać się moich skarbów ;) ).

    Spokojnie. Jak olek zrobi rewolucję to i inni pójdą w ślady. Samsung coś
    przebąkuje o takim kroku. Oby się ziściło. IMHO póki co duże lustrzanki
    dają radę jako duże lustrzanki. Tu za dwa modele będzie naprawdę fajnie
    już z cała pewnością.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_