  • 1. Data: 2009-01-04 17:32:36
    Temat: [TECH] Burczenie Sigma APO DG 70-300
    Od: "Alfer" <a...@m...pl>

    Witam grupę. Po 2 miesiącach lajtowego używania obiektywu Sigma APO DG Macro
    70-300 (na Sony Alpha 300) dzisiaj znienacka obiektyw zaczął się wydzierać
    (film oglądamy z włączonym dźwiękiem):
    http://pl.youtube.com/watch?v=7kDFOlpfmqA

    Ten dźwięk pojawia się przy włączeniu i wyłączeniu aparatu, ale także
    podczas pracy, przy ostrzeniu, mam też wrażenie że zdarza się lekkie
    zacinanie pierścienia ogniskowej, momentami nie chce wyostrzać. Dźwiękowi
    towarzyszy silna wibracja. Przy założeniu innego obiektywu wszystko jest OK.
    To tyle, co techniczny laik mógł powiedzieć o usterce.

    Zanim udam się do serwisu chciałbym Was zapytać co właściwie padło i jak w
    praktyce wygląda naprawa takiej Sigmy - czy są z tym problemy gwarancyjne,
    czy trwa to miesiącami itd. Czy mam pecha czy to częste zjawisko w tym
    obiektywie? Obiektyw jest oczywiście na gwarancji, kupiony w FJ.

    --

    Pzdr
    Alfer

  • 2. Data: 2009-01-04 17:41:40
    Temat: Re: [TECH] Burczenie Sigma APO DG 70-300
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Alfer pisze:
> [...]
    > towarzyszy silna wibracja. Przy założeniu innego obiektywu wszystko jest OK.
    > To tyle, co techniczny laik mógł powiedzieć o usterce.

    Z brzmienia i opisu wygląda to jak problem z przekładnią AFa. Alpha,
    podczas włączania i wyłączania, kręci ostrością do fizycznego oporu po
    stronie nieskończoności. Wygląda na to, że któreś z kółek zębatych w
    Sigmie poddaje się momentowi obrotowemu silnika i przeskakuje. Tak czy
    inaczej, bez serwisu raczej się nie obędzie.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 3. Data: 2009-01-05 14:02:46
    Temat: Re: Burczenie Sigma APO DG 70-300
    Od: mario <m...@g...com>

> [...]
    > czy trwa to miesiącami itd. Czy mam pecha czy to częste zjawisko w tym
    > obiektywie? Obiektyw jest oczywiście na gwarancji, kupiony w FJ.

    Mam prawie ten sam aparat(a200) dokładnie ten sam obiektyw i
    przydarzyła mi się podobna przygoda jak u Ciebie. Obiektyw oddałem do
    punktu w salonie Sigmy w Warszawie (ale to nie jest konieczne bo można
    wysłać bezpośrednio do bodajże Gdyni)... obiektyw wrócił po ok 2
    tygodniach... działa... ale co do serwisu to cóż... wykonałem chyba z
    tysiąc telefonów, gadkę automatycznej sekretarki to znałem już na
    pamięć... jak się już przebiłem za sekretarkę to najczęściej nikt nie
    podnosił słuchawki... pozatym w Gdyni powiedziano mi że ustawowe dwa
    tygodnie liczą od momentu otrzymania przez nich obiektywu... nikt nie
    brał pod uwagę faktu że do punktu Sigmy oddałem go tydzień
    wcześniej... a przecież serwis to serwis... nie muszę zastanawiać się
    co oni z nim robią i gdzie wysyłają... gdy zapytałem o te terminy w
    Warszawie to mi powiedziano że w zasadzie to nie zostało doprecyzowane
    pomiędzy nimi a firmą serwisującą...
    Ogólnie obiektyw działa... ale taka akcja powoduje że w sklepach półkę
    z Sigmami omijam szerokim kołem...

    pozdrawiam
    mario

  • 4. Data: 2009-01-05 18:12:31
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    mario pisze:

    > ale co do serwisu to cóż... wykonałem chyba z
    > tysiąc telefonów, gadkę automatycznej sekretarki to znałem już na
    > pamięć...

    A ja robiłem tam kilka razy dopasowanie obiektywu do body i nie miałem
    problemu z kontaktem. Możliwe, że z powodu wyboru drogi mailowej a nie
    telefonu. Fakt, że sprzęt wysyłałem sam (kurierem).

    > ustawowe dwa
    > tygodnie liczą się...

    To NIE JEST ustawowe. Warunki gwarancji są aktualnie sprawą producenta i
    zapisów w karcie gwarancyjnej. Co tam wpiszą to ich sprawa.

    --
    f1969

  • 5. Data: 2009-01-15 14:57:49
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Dla uzupełnienia wątku (dla przypomnienia zostawiłem go poniżej) dodam, że
    obiektyw został wysłany kurierem bezpośrednio do serwisu do Gdyni i już po
    tygodniu wrócił naprawiony. Usterka mechanizmu autofokusa, widać banalna
    skoro tak szybko i sprawnie poszło.

    Pozdrawiam
    A.