  • 41. Data: 2009-01-05 12:58:30
    Temat: Re: Panasonic G1 - macałem
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 05 Jan 2009 11:44:45 +0100, dominik wrote:

    > A windows prawda. Najlepsze konstrukcje sprzed np 20 lat to dziś
    > kosztują często ułamek swojej ceny. Przykładowo w minolcie 28-135/4-4.5
    > czy 70-210/4. Oba były topowymi szkiełkami z kiedyś i do dziś jakościowo
    > są naprawdę niezłe! :)

    Topowe szkla z *martwego* systemu Canon FD nie są wcale takie tanie, eg:
    http://cgi.ebay.pl/Canon-FD-1-4-24mm-L-Canon-Lens_W0
    QQitemZ370137276205

    Ja w wakacje opchnalem FD 20-35/3.5L za betka -- $600.

    Ja wiem czy to az tak tanio w porownaniu ze wspolczesnymi odpowiednikami?
    Ja z kliszana puszka przeszedlem na EF -- top szkla tak samo drogie a
    przynajmniej do cyfry tez pasuja :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 42. Data: 2009-01-05 13:23:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 12:41:16 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > No to zamień 30 na 20. Ceny szkieł z AF są dziś tak samo wysokie jak kiedyś. Te
    > tanie dają okropną maź na brzegach kadru. FF = przynajmniej 3000 zł na
    > standardowy obiektyw.

    MHM. Nikkor 35-135, aktualnie około 300zł.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 43. Data: 2009-01-05 14:51:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    > [...]
    >
    > Stałka stałką. Mało kto z amatorów używa stałek.
    > Pokaż np. odpowiednik takiego 55-200 który ze stabilizacją kosztuje jakieś
    700
    > zł na cropie.
    > [...]

    Użyłeś określenia 'standardowy obiektyw' - za taki obiektyw dla formatu
    małoobrazkowego od lat uważa się jasny obiektyw stałoogniskowy o ogniskowej
    ok. 50mm. I ceny właśnie takich obiektywó Ci pokazałem - wielokrotnie niższe
    od podanej przez Ciebie wartości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2009-01-05 15:06:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ale mają AF? BO manualne to wiesz...

    Te które Ci wymieniłem oba mają AF.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 45. Data: 2009-01-05 15:16:10
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > No to zamień 30 na 20. Ceny szkieł z AF są dziś tak samo wysokie jak
    > kiedyś. Te tanie dają okropną maź na brzegach kadru. FF = przynajmniej
    > 3000 zł na standardowy obiektyw.

    Windows prawda.
    Tak jak Ci Marek powiedział głupoty wypisujesz.

    Wspomniane dwa obiektywy dają na brzegach bardzo dobry obraz. Oba do
    kupienia dziś w granicach 700zł. Wymieniać mogę dalej jak np 35-70/4,
    czy masa stałek jeszcze. Wiele z nich świetnie daje sobie radę.

    Tu masz porównanie minoltowych szkiełek:
    http://artaphot.ch/index.php?option=com_content&task
    =view&id=134&Itemid=43

    Jak widać nowy zeiss na A900 dostał trochę w tyłek od taniego, bo za
    kilka stówek dziś dosłownie 28-135/4-4.5. Długi koniec jednak jest piętą
    achillesową tego szkiełka, a test był niestety tylko na 70mm, bo to było
    wspólne dla wszystkich szkieł.

    Tak czy inaczej jak widać nawet tanie szkiełko może dawać świetny obraz
    w rogu.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 46. Data: 2009-01-05 15:18:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > ok. 50mm. I ceny właśnie takich obiektywó Ci pokazałem - wielokrotnie niższe

    Taki "standardowy" to 50/1.4 który we wszystkich systemach kosztuje 1200-1500 (i
    nie ma specjalnej wersji pod cropa), a mnie chodzi o taki faktycznie
    standardowy, czyli zoom, w miarę jasny. Na cropie to koszt około 1500 zł, a na
    FF dwa razy tyle. O teleobiektywach i VR w ogóle już nie wspominając.

  • 47. Data: 2009-01-05 15:19:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > Topowe szkla z *martwego* systemu Canon FD nie są wcale takie tanie, eg:
    > http://cgi.ebay.pl/Canon-FD-1-4-24mm-L-Canon-Lens_W0
    QQitemZ370137276205

    Cena szkieł jest uwarukowana wieloma czynnikami. FD to system który nie
    ma nowych korpusów i szkieł, ale wiele ludzi go wciąż używa. To zmienia
    postać rzeczy. Same szkła są wycenione IMHO rozsądnie, no i napewno
    rynkowo.

> [...]
    >
    > Ja wiem czy to az tak tanio w porownaniu ze wspolczesnymi odpowiednikami?
    > Ja z kliszana puszka przeszedlem na EF -- top szkla tak samo drogie a

    Dla jednego to tanio, dla innego nie.
    Chcesz naprawdę świetny, bardzo tani i za grosze obiektyw? Kup np.
    jupitera-8 - czyli 50/2 - tu jest system w rzeczywistości martwy.
    Obiektyw za 20zł, który na 10Mpix wynikowo z pewnością da radę :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 48. Data: 2009-01-05 15:44:14
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    dominik napisał(a):
> [...]
    > jupitera-8 - czyli 50/2 - tu jest system w rzeczywistości martwy.
    > Obiektyw za 20zł, który na 10Mpix wynikowo z pewnością da radę :)

    Ale starego jupitera. Te po 1991 to było dno. Widziałem nawet takiego z bąbelkami
    powietrza. Gdzieś
    około 1990 skończyły im się zapasy szkła zrabowane z Zeissa w 1945 i skończył się
    darmowy import
    szkła z Jeny.

    wer

  • 49. Data: 2009-01-05 15:51:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    b...@n...pl wrote:

    > Ale starego jupitera. Te po 1991 to było dno. Widziałem nawet takiego z
    > bąbelkami powietrza. Gdzieś około 1990 skończyły im się zapasy szkła
    > zrabowane z Zeissa w 1945 i skończył się darmowy import szkła z Jeny.

    Ruscy ukradli w czasie wojny soczewki z Zeissa? :>

  • 50. Data: 2009-01-05 16:10:35
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 05 Jan 2009 16:19:41 +0100, dominik wrote:
    > Cena szkieł jest uwarukowana wieloma czynnikami. FD to system który nie
    > ma nowych korpusów i szkieł, ale wiele ludzi go wciąż używa. To zmienia
    > postać rzeczy.

    Na tyle zmienia, ze srednia polka klasy 70-210/4 jest do wziecia za
    stowe. Mowilismy o top szklach. FD 85/1.8 oddalem za mniej niz 100EUR,
    jak chcesz zlowic wersje 1.2, przygotuj wieksza kase.

    > Dla jednego to tanio, dla innego nie.

    Wez dla porownania z ta L-ka np EF 17-40... 24/1.4 akurat latwo porownac
    wprost. FD 300/4L rowniez.

    > Chcesz naprawdę świetny, bardzo tani i za grosze obiektyw?

    Nie mowilismy o moich potrzebach zakupowych, tylko o tym, ze topowe
    szkla nie tanieja az tak bardzo... a 50mm to pare w swoim zyciu
    ,,przerobilem'', ruskie 50/2 nawet chyba mam obecnie w M39...

    pozdrawiam,