  • 61. Data: 2009-01-06 15:49:34
    Temat: Re: Panasonic G1 - macałem
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    > Po co ta uszczypliwość? Nie wiem, jaką ma migawkę(centralna, czy
    > szczelinowa), ale tak, czy siak jest głośniejsza od migawki mojego
    > Pentaksa i to dużo. Jakoś inne hybrydy z migawką szczelinową potrafią
    > być praktycznie bezgłośne, a ten nie. Więc sądzę, że to jednak nie
    > migawka, a nagrany odgłos lustra.

    No dobrze, w końcu nie wiem co słyszałeś. Ale ja bawiąc sie tym aparatem
    ewidentnie słyszałem i czułem prace właśnie migawki. A że hybrydy potrafią być
    prawie bezgłośne można najłatwiej wytłumaczyć wielkoscią migawki w nich i w G1.
    Z drugiej strony nie wierze w tak realistyczny odgłos z mikro-głośniczka, żeby
    doświadczona osoba mogła go pomylić z rzeczywistą pracą lustra.

    > Nie zgodzę się. Ludzie kupują lustrzanki w dużej mierze z powodu mody i
    > niewiedzy. A przyjemność robienia zdjęć można już mieć z kompakta z
    > automatem, tak samo jak miało się kiedyś robiąc nie lepsze technicznie
    > zdjęcia jakąś Zorką, czy innym radzieckim "wynalazkiem".

    Ja też się musze niezgodzić. Wytłumaczenie popularności lustrzanek przy
    pomocy "mody" to pójscie po najmniejszej linii oporu. Ew. jest to sposób
    jakiegoś dowartościowania się. Łażenie z takim klamotem naprawde wymaga już
    konkretnego powodu. Wierzysz że 90% osób kupiło lustrzanke bo fajnie dyndała u
    kogoś na szyi?
    Z moich obserwacji scenariusz jest zupełnie inny. Mianowicie osoba
    dotychczas "pstrykająca" kompaktem pożycza na moment lustrzanke ot tak żeby sie
    przekonać jak to jest. I często okazuje się że reakcja jest taka: "o kurde, ale
    się tym super robi zdjecia". Uważasz że w takim przypadku to moda? Bo wg mnie
    to już świadomy wybór. I nawet jeśli taka osoba robi na "zielonym kwadraciku"
    to z pewnoscią doceni szybkość reakcji aparatu czy możliwość ręcznej zmiany
    ogniskowej obiektywu czego nie da jej prawie żaden kompakt.

    pozdrawiam
    Marek

  • 62. Data: 2009-01-06 16:53:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > Z drugiej strony nie wierze w tak realistyczny odgłos z mikro-głośniczka, żeby
    > doświadczona osoba mogła go pomylić z rzeczywistą pracą lustra.

    No właśnie nie do końca. Za głośno było jak dla mnie na samą migawkę,
    tym bardziej, że migawka centralna powinna być nawet cichsza od
    szczelinowej (podejrzewam, że G1 ma właśnie centralną). Jednak łomot
    lustra, jak w moim Pentaksie to nie był. Może to tylko było moje
    złudzenie, że czułem poruszenie, bo przecież migawka nie jest na tyle
    ciężka, żeby dawać takie wrażenie.

    > Ja też się musze niezgodzić.

    Jednak wydaje mi się, że moda i przekonanie, że lustrzanką to dopiero
    będę dobre zdjęcia robił. A zobacz po forach i na grupie ile jest postów
    w stylu - kupiłem lustrzankę - czemu wychodzą mi takie słabe zdjęcia?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 63. Data: 2009-01-06 20:51:25
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Paweł W. pisze:
    > Pentaksa i to dużo. Jakoś inne hybrydy z migawką szczelinową potrafią
    > być praktycznie bezgłośne, a ten nie.

    Eeee, ZTCW to większość hybryd ma chyba jednak malutką centralną
    przysłono-migawkę.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 64. Data: 2009-01-06 23:28:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Zbig T. pisze:

    > Eeee, ZTCW to większość hybryd ma chyba jednak malutką centralną
    > przysłono-migawkę.

    Pomyłka. Oczywiście miałem na myśli centralną, a nie szczelinową.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 65. Data: 2009-01-06 23:30:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Taki "standardowy" to 50/1.4 który we wszystkich systemach kosztuje 1200-1500
    > (i nie ma specjalnej wersji pod cropa)

    ...ale 30mm już jest.
    I pasuje do "standardu" (na APS).
    Zgadza się?
    (do ceny też pasuje ;))
    Cały jeden, niech będzie.

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2009-01-06 23:37:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2009, "Paweł W." wrote:

    > No właśnie nie do końca. Za głośno było jak dla mnie na samą migawkę, tym
    > bardziej, że migawka centralna powinna być nawet cichsza od szczelinowej
    > (podejrzewam, że G1 ma właśnie centralną)

    A to niby jak współpracuje ze szkłami 4/3?
    Kiedyś ktoś mnie budził, kiedy się rozpędziłem ;)
    Przecież centralna musi być w "węźle optycznym" - obok przysłony.

    MOGŁABY to być zaleta konstrukcji... ale w przypadku wymiennych
    obiektywów oznaczałaby "system" ze szczelinową (kilka razy pisałem,
    że nie rozumiem dlaczego nie ma takiego :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2009-01-07 02:26:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Gotfryd Smolik news rzecze:

    > ...ale 30mm już jest.
    > I pasuje do "standardu" (na APS).
    > Zgadza się?
    > (do ceny też pasuje ;))
    > Cały jeden, niech będzie.

    A Leica 25/1.4? Tylko cena nie ta.

  • 68. Data: 2009-01-07 07:26:41
    Od: Marx <M...@n...com>

    Paweł W. pisze:
    > Jednak wydaje mi się, że moda i przekonanie, że lustrzanką to dopiero
    > będę dobre zdjęcia robił.

    Potwierdzam. Ogolny trend jest taki, ze ludzie kupuja rzeczy
    "profesjonalne" liczac ze beda lepsze. Np kupuja "profesjonalny" olej
    Castrola bo w reklamie wyszlo ze uzywaja go w F1 :)
    Wielokrotnie spotkalem ze np z laikami ktorych druga polowa
    uszczesliwila ciezkim superzoomem, i mi mowia: "jaki ten twoj kompakt
    lekki..."
    Ale po czesci sa usprawiedliwieni - to co wychodzi z wiekszosci
    kompaktow to po prostu nie kupa, ale juz sraczka. Ostatnio ogladalem
    fotki z Fuji F60d (czy jakos tak). To juz nie jest impresjonizm - to
    czysty Picasso...
    Marx

  • 69. Data: 2009-01-07 09:03:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:

    > Potwierdzam. Ogolny trend jest taki, ze ludzie kupuja rzeczy
    > "profesjonalne" liczac ze beda lepsze. Np kupuja "profesjonalny" olej
    > Castrola bo w reklamie wyszlo ze uzywaja go w F1 :)

    W motoryzacji to poza różnego rodzaju magnetyzerami, których nie używa
    się w samochodach wyczynowych, podobało mi się "tuningowanie" sportowymi
    świecami zapłonowymi.

> [...]
    > kompaktow to po prostu nie kupa, ale juz sraczka. Ostatnio ogladalem
    > fotki z Fuji F60d (czy jakos tak). To juz nie jest impresjonizm - to

    Bo to trzeba skalować z powrotem do 4-6Mpx i jest znacznie lepiej ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 70. Data: 2009-01-07 09:07:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A to niby jak współpracuje ze szkłami 4/3?
    > Kiedyś ktoś mnie budził, kiedy się rozpędziłem ;)
    > Przecież centralna musi być w "węźle optycznym" - obok przysłony.

    No tak. Centralna za obiektywem mogłaby mocno winietować. Ale czemu nie
    mogłaby być wyłącznie elektroniczna migawka? Ciekawe jak jest z
    synchronizacją lampy z krótkimi czasami. Może ma migawkę hybrydową, jak
    Nikon D70? Przyjdzie pewnie jeszcze trochę poczekać, bo Panasonic
    naprawdę drogo wycenił swoją zabawkę. Co prawda konkurencji na półce z
    hybrydami nie ma, ale cena zachęca nad zastanowieniem się nad lustrzanką.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.