  • 1. Data: 2012-05-20 19:46:16
    Temat: Panasonic dalszy ciąg - teraz pytanie eksploatacyjne.
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Rzecz się ma do modelu 42G30 jaki właśnie nabyłem.
    Znajomy przyszedł do mnie z dyskiem na którym przytargał kilka filmów w 720
    oraz 1080.
    Okazało się że wszystkie 720 odtwarza bez problemu ale 1080 już leci
    poszatkowane tylko co któraś klatka.
    Myśleliśmy że to wina wolnego USB więc przekopiowaliśmy na USB3.0. Niestety
    ale to samo.
    W końcu padło na odpalenie PS3 Serwer Media na jednym z kompów jakie stoją
    bezużyteczne. Padło na taki jeden z 1MB RAM w dual channel pentium4 2.53GHz
    i 500MB HDD. Okazało się że lecą tylko formaty SD a wyzsze są poszatkowane,
    nawet te w 720 które TV łykał bezpośrednio z TV.
    Komputer i TV połączone do switcha 100Mbit kablem więc tu nie widzę
    problemu. Problem leży raczej po stronie słabej maszyny gdyż cały czas
    podczas streamingu pokazuje mi zajętośc procesora 96-99% a zajętość pasma
    sieci max 66Mbit. Mogę pominąć switch i bezpośrednio połączyć TV z tym
    kompem docelowo, to nie stanowi problemu, tak aby nie obciążać sieci. Nie
    bardzo mogę zainstalować i używać dwóch innych kompów lepiej wypasionych
    jakie są w domu więc zmuszony jestem do zmodyfikowania tego który jest.
    Pytania są takie.
    1.Czy to że szatkuje filmy 1080 z dysku bezpośrednio wpiętego do TV to może
    być wina złego formatu, czy też żeczywiście tlko wolnego transferu USB? To
    że pisze sobie USB3.0 nie znaczy że spełnia 100% takie warunki... tak myślę.
    2. Czy jest sens zainstalowania lepszego proca pseudodwrurdzeniowego
    jakiegoś 3GHz z technologią hypertreading (płyta ABIT to obsługuje) da
    szansę poprawy wydajności maszyny czy też od razu szukac kompletu płyta +
    procek?
    3. Jaka jest wogóle minimalna konfiguracja sprzętowa niezbędna do
    postawienia media serwer na PCcie, czy może lepiej wykorzystane zostaną
    zasoby maszyny pod linuxem, jesli tak to jaka najodpowiedniejsza
    dystrybucja?
    4. Co wogóle o tym sądzicie, jakieś porady doświadczonych użytkowników tego
    TV?

    Jedyne co mnie pociesza to fakt że u innego znajomego w TV sharp aquos model
    830 za 3700zł (ja brałem scharpa pod uwagę kiedyś), żaden ale to absolutnie
    żaden z tych filmów nie był odczytany prawidłowo z bezpośrednio wpiętego
    dysku. To znaczy te w 720 które śmigają u mnie bez problemu, u niego są bez
    fonii i tekstów a te w 1080 to już kompletnie formaty nie rozpoznane. Przy
    próbie przez PS3 Media serwer okazało się że nie chce też współpracować z
    sharpem, trzeba być może stworzyć samemu plik renderingu .conf do tego
    modelu.

    Marek

  • 2. Data: 2012-05-20 19:50:24
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > być wina złego formatu, czy też żeczywiście tlko wolnego transferu USB? To

    "rzeczywiście"...

    Sorki jak coś się jeszcze przemyciło.
    Marek

  • 3. Data: 2012-05-20 21:13:15
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-20 19:46, 4CX250 pisze:
> [...]
    > próbie przez PS3 Media serwer okazało się że nie chce też współpracować z
    > sharpem, trzeba być może stworzyć samemu plik renderingu .conf do tego

    Ps3 media serwer stream HD skaluje do SD i wymaga wydajnej maszyny,
    podlacz bezposrednio dysk pod TV nie powinno klatkowac bynamniej u mnie
    nie skacze.

  • 4. Data: 2012-05-20 21:38:34
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > poszatkowane tylko co któraś klatka.
    > Myśleliśmy że to wina wolnego USB więc przekopiowaliśmy na USB3.0.

    Pewnie procek w TV nie wyrabia. Nie sprawdziłeś w sklepie przed zakupem?
    W LG 42PT353 wszystkie filmy (poza RMVB) odtwarza płynnie (1080p również) z
    wszystkimi ścieżkami dźwiękowymi i napisami (wbudowanymi w MKV lub w postaci
    tekstu). Dla porównania Samsung 43" plazma nie odtwarzał wszystkich plików
    multimedialnych.
    Panasonica nie sprawdzałem, bo był poza budżetem. :-)
    Ja mam do Panasonica PV8 (4 letni TV) dokupiony dekoder DVB-T Wiwa HD50 i
    "łyka" wszystko płynnie prócz RMVB i DIVX3 do rozdzielczości 1080p z
    pendrive 6MB/s.

  • 5. Data: 2012-05-20 22:10:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kasa przyjmie" <i...@...c> napisał w wiadomości grup

    > Ps3 media serwer stream HD skaluje do SD i wymaga wydajnej maszyny,
    > podlacz bezposrednio dysk pod TV nie powinno klatkowac bynamniej u mnie
    > nie skacze.

    1. Wycinaj zbędne cytaty.
    2. Bynajmniej nie znaczy przynajmniej, warto znać znaczenie słów, których
    się używa.

  • 6. Data: 2012-05-20 22:37:51
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-20 22:10, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Kasa przyjmie" <i...@...c> napisał w wiadomości grup

    > 1. Wycinaj zbędne cytaty.
    > 2. Bynajmniej nie znaczy przynajmniej, warto znać znaczenie słów,
    > których się używa.

    bynajmniej <<wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z
    następującą partykułą nie)>>

  • 7. Data: 2012-05-20 22:39:09
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-20 21:38, nom pisze:

> [...]
    > Ja mam do Panasonica PV8 (4 letni TV) dokupiony dekoder DVB-T Wiwa HD50
    > i "łyka" wszystko płynnie prócz RMVB i DIVX3 do rozdzielczości 1080p z

    Co ty za pierdoly piszesz, TV odtwarza tylko kodeki sprzetowo wbudowanym
    dekoderem, softwarowo to pecet odtwarza.

  • 8. Data: 2012-05-20 22:42:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kasa przyjmie" <i...@...c> napisał w wiadomości grup

    > bynajmniej <<wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z
    > następującą partykułą nie)>>

    Dokładnie.
    Czyli wyszło zaprzeczenie zaprzeczenia.
    A nie tak miało być.

  • 9. Data: 2012-05-21 08:09:50
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Co ty za pierdoly piszesz, TV odtwarza tylko kodeki sprzetowo wbudowanym
    > dekoderem, softwarowo to pecet odtwarza.

    Sam pierdoły piszesz.
    Czytaj ze zrozumieniem i zacytuj zdanie w którym napisałem, że "TV odtwarza
    softwerowo"?
    A z tym, że pecet softwerowo to też się nie zgodze, bo u mnie na kompie z
    kartą ATI dekodowanie filmów h264 odbywa się sprzętowo. ;-)

  • 10. Data: 2012-05-21 09:08:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ps3 media serwer stream HD skaluje do SD i wymaga wydajnej maszyny,
    > podlacz bezposrednio dysk pod TV nie powinno klatkowac bynamniej u mnie
    > nie skacze.

    Masz na myśli że film HD z media serwer ja oglądam w rozdzielczości SD?

    Marek.