  • 41. Data: 2011-02-21 18:10:09
    Temat: Re: Panel zbiorczy
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ijteq2$lml$1@inews.gazeta.pl...
    > Potrafiła iść Neo przy awarii telefonu (rozłączona gdzieś para).

    No to akurat normalne :)

    J.

  • 42. Data: 2011-02-23 22:02:32
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.02.2011 08:31, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Aaaaa... styki rozłączne to już jakby coś innego - to owszem - jest
    > częścią łączówki, ale nie złącza Krone LSA-PLUS. Tam są normalne styki -
    > ale wtedy przeszycie nie ma żadnego znaczenia - no, może takie samo jak
    > stuknięcie czymś w łączówkę...

    Chciałbym potwierdzić, że te problemy były tylko na wersjach rozłącznych
    - bardzo prawdopodobne, ale nie wiem na pewno.

    Zastanawia mnie jeszcze różnica między przewodami typowo telefonicznymi
    (a do takich dedykowane są te złącza) a skrętkami UTP: na oko widać, że
    drucik cieńszy, a izolacja bardziej oporna - ciężko ją zaciąć i urwać
    bez rozciągnięcia.

    Mirek.

  • 43. Data: 2011-02-25 11:04:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-02-23 23:02, Mirek pisze:

    > Chciałbym potwierdzić, że te problemy były tylko na wersjach rozłącznych
    > - bardzo prawdopodobne, ale nie wiem na pewno.

    Jakbyś mógł i dał znać...

> [...]
    > (a do takich dedykowane są te złącza) a skrętkami UTP: na oko widać, że
    > drucik cieńszy, a izolacja bardziej oporna - ciężko ją zaciąć i urwać

    Nie, to bardzo zależy od producenta kabla. Widziałem takie, które daje
    się prawie że paznokciem zdjąć, widziałem i takie, że nożem trzeba
    dookoła oblecieć, żeby zdjąć. Nie muszę chyba dodawać, że cena się
    jednak różniła?
    Kabel 3. kategorii to właśnie kabel telefoniczny (nie u nas wprawdzie).
    Jest niewielka różnica w impedancji (do komputerów masz 100 omów, do
    telefonów różnie, 100, 120 albo 150 - innych nie widziałem).
    Wyższe kategorie to przede wszystkim większa precyzja ułożenia kabla
    (poza oczywistym i widocznym na pierwszy rzut oka skręceniem) -
    wymagająca odpowiedniej izolacji drutów. Stąd "lepsze" kable mają
    twardszą izolację (bo tańsza), a naprawdę lepsze mają taką fajną - z
    boku jest twarda, ale daje się spokojnie ściągać. Z tym, że takie
    naprawdę fajne kable (np do 1GHz) mają sam drut bardzo sztywny i gruby,
    a izolacja jest wciąż jakby taka sama (no i ekran na każdej parze). Ale
    nie daje się łatwo ścisnąć.

    Pozdrawiam

    DD

  • 44. Data: 2011-02-25 21:02:23
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 25.02.2011 12:04, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Nie, to bardzo zależy od producenta kabla. Widziałem takie, które daje
    > się prawie że paznokciem zdjąć, widziałem i takie, że nożem trzeba
    > dookoła oblecieć, żeby zdjąć.

    Ja to piszę z myślą o nożach w złączu - być może jest jakieś
    prawdopodobieństwo nieporzecięcia izolacji jak ciągliwa i oporna, a
    drucik cieńszy.
    Przewody są różne, ale np. konkretnie Bitner - alarmowe: spokojnie
    schodzi paznokciem, UTP - ciężko, szczegónie przy wyższej temperaturze.

    Mirek.

  • 45. Data: 2011-02-28 07:08:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-02-25 22:02, Mirek pisze:

    > Ja to piszę z myślą o nożach w złączu - być może jest jakieś
    > prawdopodobieństwo nieporzecięcia izolacji jak ciągliwa i oporna, a
    > drucik cieńszy.

    Zdecydowanie większym problemem jest sam drut. Jeszcze nie widziałem
    nieprzeciętej izolacji przy prawidłowo założonym drucie, za to drutów
    owiniętych wokół noża - całe mnóstwo. W zasadzie błędy przy zarabianiu
    kronów to są dwa:
    1. pomyłka przy rozszyciu
    2. niewbity drut
    Poza oczywistymi i całkowicie dyskwalifikującym instalację pomysłami
    typu linka w kronie.
    Wcale nie jest trudno źle wbić krona, ale też zrobienie tego dobrze też
    nie jest trudne, o ile zwraca się uwagę na to, co się robi. Dokładnie
    jak z lutowaniem. Zimny lut - moment. Ale jak wiesz jak to robić, to się
    nie zdarza.
    Do złego zarobienia krona wystarczy: kiepski (bardzo miękki) kabel,
    krótko ucięta końcówka, krzywo trzymany nóż bez sensora (albo z
    zablokowanym sensorem). Każdy z tych błędów wystarczy, a dwa na raz to
    prawie pewne, że problemów będzie sporo.

    > Przewody są różne, ale np. konkretnie Bitner - alarmowe: spokojnie
    > schodzi paznokciem, UTP - ciężko, szczegónie przy wyższej temperaturze.

    Weź dobry kabel UTP (nie będę pisał jaki, bo jestem jakoś z tym
    powiązany) - nie będziesz miał problemów ze zdjęciem izolacji. Kable
    ekranowane też tak mają.

    Pozdrawiam

    DD