  • 1. Data: 2017-08-27 02:50:20
    Temat: Parowanie szyb
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Zawsze mnie wkurzało że szyby mi parują na miejscu kierowcy.

    2 tygodnie temu pojechałem nad morze.
    Pech chciał że była ulewa i auto odmówiło posłuszeństwa.
    Znalazłem najbliższego mechanika a że było 7 rano
    to musiałem poczekać godzine.

    W samochodzie jestem ja żona z przodu i pieciolatek z tyłu.
    Szyby pozamykane silnik wyłączony.
    Po godzinie wszystkie szyby zaparowane.
    A nie przepraszam ...
    połówka przedniej od strony żony czysta jak łza.

    Teoretycznie to powinno u niej szybciej zaparować bo niższa
    i bliżej szyby (ze względu na syna z przodu).

    Szyby dzień wcześniej umyte jakimś środkiem do szyb.
    Filtr kabinowy faktycznie od strony pasażera,
    ale auto było wyłączone wiec o co chodzi?

  • 2. Data: 2017-08-27 07:59:45
    Temat: Re: Parowanie szyb
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Filtr kabinowy faktycznie od strony pasażera,
    > ale auto było wyłączone wiec o co chodzi?

    O wilgoć... ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 3. Data: 2017-08-27 09:06:32
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 07:59:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > O wilgoć... ;-)
    tak wiem
    tylko wytłumacz mi dlaczego zawsze mam problem z tym
    że połowa szyby przy kierownicy szybciej mi paruje
    niż naprzeciw siedzenia pasażera.
    Nawet jak pasażerka jest obok i to bliżej szyby.
    Moja głowa praktycznie jest przy suwicie i zawsze jestem
    w najdalszej pozycji fotel.

  • 4. Data: 2017-08-27 10:21:16
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-27 o 09:06, Bolko pisze:

    > Moja głowa praktycznie jest przy suwicie

    Do czego służy ta suwita? Być może coś źle ustawiłeś.

    > i zawsze jestem
    > w najdalszej pozycji fotel.

    O takich pozycjach nawet nie słyszałem (chodzi o tę suwitę?), ale brzmi
    jakbyś był fotelem. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 5. Data: 2017-08-27 10:38:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.08.2017 10:21, Akarm pisze:

    > Do czego służy ta suwita? Być może coś źle ustawiłeś.

    > O takich pozycjach nawet nie słyszałem (chodzi o tę suwitę?), ale brzmi jakbyś był
    > fotelem. ;)

    Ty to jesteś, Akarm... Biedny Bolko.

  • 6. Data: 2017-08-27 11:55:33
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 27 sierpnia 2017 09:06:33 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    > niż naprzeciw siedzenia pasażera.
    > Nawet jak pasażerka jest obok i to bliżej szyby.
    > Moja głowa praktycznie jest przy suwicie i zawsze jestem

    A moze po prostu masz zatkany wywiewnik po twojej stronie?
    Tak, wiesz, kurzem zaszedł, albo jakas magiczna klapka jest zasunieta i pokretłem sie
    to zmienia?

    Bo na moje to wlasnie tak masz.

  • 7. Data: 2017-08-27 12:09:36
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > niż naprzeciw siedzenia pasażera.
    > Nawet jak pasażerka jest obok i to bliżej szyby.
    > Moja głowa praktycznie jest przy suwicie i zawsze jestem

    Ale masz problem :-)
    A może inaczej ustawiony nawiew,
    a może zapchany, a może inaczej szyba umyta,
    a może inna cyrkulacja, a może pasażer dmucha inaczej,
    a może inna wilgotność w strefie, a może pasażer ma
    mniejsze płuca, a może zalega wilgoć w podszybiu itd itp

  • 8. Data: 2017-08-27 16:02:34
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 26 Aug 2017 17:50:20 -0700 (PDT) Bolko <s...@g...com>
    napisał:

    >W samochodzie jestem ja żona z przodu i pieciolatek z tyłu.
    >Szyby pozamykane silnik wyłączony.
    >Po godzinie wszystkie szyby zaparowane.

    Zamontuj sobie owiewki (żeby deszcz nie wpadał do środka) i uchylaj
    szyby. Jakoś nie wyobrażam sobie siedzienia przez godzinę w nie
    wietrzonym i nie wentylowanym samochodzie. Poważnie, dziwisz się że w
    takiej sytuacji zbiera się wilgoć na szybach?

  • 9. Data: 2017-08-28 07:57:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.08.2017 o 02:50, Bolko pisze:

    > Po godzinie wszystkie szyby zaparowane.
    > A nie przepraszam ...
    > połówka przedniej od strony żony czysta jak łza.
    Ale czysta w sensie, że sucha, czy że mokra, ale woda rozpływa się po
    powierzchchni szyby (jak po szybie posmarowanej środkiem powierzchniowo
    czynnym)?
    Jacek

  • 10. Data: 2017-08-28 09:14:36
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > a może inna wilgotność w strefie, a może pasażer ma
    > mniejsze płuca, a może zalega wilgoć w podszybiu itd itp

    Auto stało z trzema osobami w środku.
    Silnik był wyłączony wraz z wszystkimi "systemami"
    bo mi się auto zepsuło.
    Szyba była myta dzień przed wyjazdem.
    Przednia szyba
    w części po stronie kierowcy zamglona
    w części pasażera czysta jak łza.
    Problem dla mnie jest bo jak rano uruchamiam silnik
    to moja część szyby bardzo szybko zachodzi mgłą.
    I to niesie za samo konsekwencje zwłaszcza wtedy gdy silnik jest zimny.