  • 1. Data: 2017-08-27 00:22:34
    Temat: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
    Od: decore-meble <r...@g...com>

    Witam

    walcze sam ze soba zeby nie wpakowac sie w suva - podoba mi sie cx5 2.0 ben- i szukam
    argumentow na "nie", alternatywa ma byc c-max w dieslu lub B klasa. Oba 3-4 letnie.

    Moze ktos zwas pokusil sie lub widzial jakies porownanie dotyczace kosztow utrzymania
    takich samochodow np. do przebiegu 100 tys km? Bylbym wdzieczny tez za sensowne
    przemyslenia

    NIestety suvow jest coraz wiecej a "normalnych" aut coraz mniej.

    dzieki

  • 2. Data: 2017-08-27 00:43:31
    Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    mam ten sam dylemat. W ciagu 2-3 tygodni musze kupic auto i waham sie
    pomiedzy suvem, a zwykla osobowka. Codziennie siedze na Allegro i
    ogladam oferty. Mam strasznie mieszane uczucia. Podobaja mi sie SUVy,
    ale chyba takiego auta nie potrzebuje. Czarna magia:)
    Piotr

  • 3. Data: 2017-08-27 02:41:38
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > NIestety suvow jest coraz wiecej a "normalnych" aut coraz mniej.

    Taka moda.
    Może przykład z dupy ale:

    Na jakimś rowerowym forum przeczytałem że ucieczka pojedynczego zawodnika
    w płaskim terenie od peletonu nie ma sensu bo taki zawodnik musi włożyć
    w jazdę o ok 40% wiecej energii niż zawodnik który jest w "środku" peletonu.
    Tak że ty tego nie czujesz ale twoja kieszeń na stacji to czuje.
    I druga sprawa hałas w środku z tym związany. Co mnie osobiście
    samego wkurza.

    Przy wysiadaniu masz upieprzone spodnie od progów.

    Wysoki środek cieżkości co powoduje że na zakrętach jest średnio.
    Przynajmniej w cmax.

  • 4. Data: 2017-08-27 10:33:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-08-27 o 00:22, decore-meble pisze:
> [...]
    sensowne przemyslenia

    > NIestety suvow jest coraz wiecej a "normalnych" aut coraz mniej.

    Też przez to właśnie przechodzę i po ciężkich analizach wyszło mi, że
    Golf Variant 2017 FL to jest samochód "realny" dla mnie. Czyli dobrze
    jeździ, pomieści 2+1 z bagażami i na takiego mnie stać. Jedyne co mnie
    jeszcze powstrzymuje od potwierdzenia zakupu, to brak koloru - nie wiem
    dlaczego wraz z FL zniknął kolor Pacific Blue, a te co są mi się nie
    podobają.
    SUV byłby droższy i poza tym, że to SUV to nic by mi nie dał. Nie
    mieszkam na wsi, sporadycznie wyjeżdżam poza asfalt.

  • 5. Data: 2017-08-27 10:36:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-27 o 00:43, gobo pisze:

    > W ciagu 2-3 tygodni musze kupic auto i waham sie
    > pomiedzy suvem, a zwykla osobowka.

    Wiadomo, że jeśli mieszkasz na wsi i dojeżdżasz do domu polną drogą to
    wskazany jest SUV. Jeśli ze wsią nie masz nic wspólnego, to kupujesz
    samochód do jazdy szosą. Tak jest racjonalnie.
    Podobnie jest nawet z rowerami. Do jazy terenowej są inne, do jazdy
    szosowej też inne.
    Nie rozumiem wydumanych dylematów.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2017-08-27 11:00:43
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-08-27 o 10:36, Akarm pisze:

> [...]
    > nawet z rowerami. Do jazy terenowej są inne, do jazdy szosowej też
    > inne. Nie rozumiem wydumanych dylematów.

    Tyle było walki o niskie zużycie paliwa, promocja małych miejskich
    łatwych do zaparkowania samochodzików, a tu nagle srrrru, wahadło się
    odwróciło i nagle jako miejskie jednoosobowe kobiece autko dla dojazdu
    do biura najmodniejsze jest coś w stylu X5...

    Nie rozumiem tego.

    MJ

  • 7. Data: 2017-08-27 11:10:50
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Na drodze dojazdowej po której latem zwykła osobówką nie dajesz rady i "potrzebujesz"
    suva to zimą nic poza pełnoprawną terenówką nie da rady.
    To "potrzebujesz suva" to moda na wygląd terenowy bez większości wad terenówki na
    asfaltach. Oczywiście wyższe krawężniki czy jakieś minimalnie głębsze koleiny łatwiej
    suvem, to fakt.
    Koszty utrzymania minimalnie większe że względu na "prestiż" tego segmentu,
    najważniejsza wersja silnikowa żeby na minę nie wpaść.

  • 8. Data: 2017-08-27 11:38:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-27 o 11:00, Michał Jankowski pisze:

    > nagle jako miejskie jednoosobowe kobiece autko dla dojazdu
    > do biura najmodniejsze jest coś w stylu X5...
    >
    > Nie rozumiem tego.

    Przecież nie wszyscy pochodzą z miasta.
    Wieśniacy też maja prawo dojechać do cywilizacji.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2017-08-27 18:06:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Aug 2017 10:36:08 +0200, w <59a2847a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Wiadomo, że jeśli mieszkasz na wsi i dojeżdżasz do domu polną drogą to
    > wskazany jest SUV.

    C5 hydro wystarczy :)

  • 10. Data: 2017-08-27 18:09:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-08-2017 o 00:22, decore-meble pisze:
> [...]
    sensowne przemyslenia

    > NIestety suvow jest coraz wiecej a "normalnych" aut coraz mniej.

    Opony dwa razy droższe, paliwo jakieś +20%, przeglądy podobnie.
    Trochę drożej jest, ale bez szału.