  • 1. Data: 2017-08-25 17:55:49
    Temat: Dieselgate VW pierwszy idzie do pudła
    Od: p...@g...com

    http://m.focus.de/finanzen/news/erste-haftstrafe-im-
    diesel-skandal-vw-ingenieur-zu-40-monaten-gefaengnis
    -in-den-usa-verurteilt_id_7516417.html

    40 miesięcy i 200 tyś$ to trochę grubo jak na zwykłego inżyniera zwłaszcza że sypał i
    prokurator chciał 1 roku na smyczy i 20 tys grzywny. Wierchuszka VW przyczaiła się
    aktualnie w Niemczech i unika wyjazdów do krajów z których USA mogą ich zawinąć ;-)
    Tymczasem VW nadal się miga od naprawy trefnych silników mimo że nikt już nie wierzy
    w ich magiczny update softu nawet niemieccy urzędnicy którzy klepneli ten deal.

    http://app.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/di
    esel-debatte-vw-weiterhin-gegen-hardware-nachruestun
    gen/20232032.html

  • 2. Data: 2017-08-25 18:45:54
    Temat: Re: Dieselgate VW pierwszy idzie do pudła
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >40 miesięcy i 200 tyś$ to trochę grubo jak na zwykłego inżyniera
    >zwłaszcza że sypał i prokurator chciał 1 roku na smyczy i 20 tys

    Moze chca pokazac innym, ze sypanie sie nie oplaca ? :-)

    Ale amerykanskiego sadu przeciez o to podejrzewac nie moge :-)

    Ale tu juz pisza o 3 latach prokuratora
    http://www.dw.com/en/vw-diesel-engineer-liang-to-be-
    sentenced-in-the-us/a-40226054

    a tu mamy szczegoly przyznania
    https://www.justice.gov/opa/pr/volkswagen-engineer-p
    leads-guilty-his-role-conspiracy-cheat-us-emissions-
    tests

    Slyszac co nieco o amerykanskim systemie prawnym ... dziwi mnie
    troche, ze lepszych warunkow nie wynegocjowal.
    Moze za pozno zaczal sypac ?
    No chyba, ze go i tak warunkowo zwolnia po roku ...

    A tak w ogole - obywatel USA czy Niemiec ?
    25 lat pracowal w RFN, wydaliby go, gdyby mial niemieckie obywatelstwo
    i zwial na czas ?

    J.

  • 3. Data: 2017-08-25 21:29:23
    Od: p...@g...com

    Może sędzia chciał błysnąć że przebił prokuraturę ? Ciężko wyczuć ale ten drugi co
    siedzi w lochu to już raczej żywy nie wyjdzie no i reszta cwaniaczków też musi się
    obawiać wyroków po 125 lat :-)

  • 4. Data: 2017-08-25 21:35:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości

    >Może sędzia chciał błysnąć że przebił prokuraturę ?

    Moze, tam sedziowie zdaje sie wybieralni w zwyklych wyborach :-)

    >Ciężko wyczuć ale ten drugi co siedzi w lochu to już raczej żywy nie
    >wyjdzie no i reszta cwaniaczków też musi się obawiać wyroków po 125
    >lat :-)

    Hm, z tej umowy wynika, ze czyn zagrozony kara maksymalna 5 lat.

    Ale innym moga dorzucic inne zarzuty, i sie usklada wiecej :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-09-01 11:20:48
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Moze chca pokazac innym, ze sypanie sie nie oplaca ? :-)

    Jak w czasie wojny niemieccy agenci (którzy przybyli do USA) dobrowolnie
    zglosili sie do FBI i powiedzieli ze przyslano ich z misją akcji
    dywersyjnych, to skazano ich wszystkich na karę śmierci i wyrok wykonano. U
    jankesów nie warto się do niczego przyznawać ani iść na żaden układ.

    Pzdr