  • 101. Data: 2014-12-20 19:51:29
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone.
    Od: <7...@8...195129.invalid> (Tom N)

    Jankol w
    <news:5495bae1$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Tom N" <8...@4...182230.invalid> napisał w wiadomości
    news:141219.182230.pms.3283.51@int.dyndns.org.invali
    d.141219.invalid...

    > ale ich kierunki przecinają się i trzeba ustalić pierwszeństwo.

    Tak, ale pierwszeństwo związane ze zmiana [pasa a nie ze zmiana
    kierunku...[...]

    > to nie jest wyprzedzanie, bo to nie jest jazda w tym samym kierunku,

    To ile tych kierunków ma jezdnia dwukierunkowa? A ile kierunków
    jednokierunkowa...

    > kierunki się przecinają, czyli różnią się.

    Ciekawe wnioskowanie, w stylu "jeśli pada deszcz to zamoczę buty"

    --
    'Tom N'

  • 102. Data: 2014-12-20 21:07:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-20 19:06, Jankol wrote:

    > ale ich kierunki przecinają się i trzeba ustalić pierwszeństwo.

    Dobra, tu masz rację, z tym, że dalej według mnie ustala się to
    pierwszeństwo pod kątem zmiany pasa.

    > to nie jest wyprzedzanie, bo to nie jest jazda w tym samym kierunku,
    > kierunki się przecinają, czyli różnią się.

    Ale tu pojechałeś po bandzie. Zwróć dodatkowo uwagę, że rzecz dzieje się
    na przejściu dla pieszych. Chwilowo na ruchu kierowanym, ale
    sygnalizacja wieczna nie jest i czasem nie działa.

    Shrek.

  • 103. Data: 2014-12-20 21:21:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-20 19:06, Jankol wrote:

    > Co jest bardziej szczegółowego w jednym, niż w drugim ?

    To że zasada prawej ręki jest ogólna, ale jak zmieniasz pas to zmieniasz
    według przepisów o zmianie pasa. Oznacza to na przykład, że jak są dwa
    pasy, to mimo że "przeciwnika" na lewym pasie masz po lewej, to jak
    chcesz mu wjechać przed maskę, to jednak musisz mu ustąpić
    pierwszeństwa. Również jak pasy są niewyznaczone. Dyskusja jest tylko na
    temat jak przebiegają pasy niewyznaczone, a nie kto kogo ma po której
    stronie.

    > Który przepis jest bardziej szczegółowy i dlaczego ?

    Ten o zmianie pasa. A dlaczego - pewnie dlatego, że... zmieniasz pas.

    > A kto powiedział, że jest coś złego ?

    Ty:

    "Sens jest, bo gdy dwa pasy przechodzą w jeden, tak jak w wątku,
    to bez sensu jest urywanie pasa dla tych co jadą zgodnie z wymaganiem
    PoRD, czyli mozliwie blisko prawej strony jezdni."

    Z tego wynika, że należy parkować przy osi jezdni;)

    Shrek.

  • 104. Data: 2014-12-21 13:06:19
    Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-16 22:17, xyz wrote:
> [...]
    ,75y,145.51h,87.48t/data=!3m4!1e1!3m2!1srpQSpBVfr_wA
    tWIocJPwmA!2e0

    > Ale są dwa pasy, prawy w prawo i prosto a lewy lewo i prosto.
    > W poprzednim pytaniu nie były wyznaczone a zasada mówi że masz jechać
    > możliwe blisko prawej krawędzi jezdni a skręcając w lewo trzymać się
    > lewej (na drodze jednokierunkowej) lub osi jezdni, wyznaczonej lub nie
    > (wtedy wzrokowo dzielisz 50%-50%).
    >>
    > Proste ten na prawym (przed skrzyżowaniem) wjeżdża na pas do skrętu w
    > prawo i jak chce jechać dalej prosto to zmienia pas (wyznaczony), czyli
    > ustępuje.
    >>
    > Nie bo tu są pasy wyznaczona przed i za skrzyżowaniem, obowiązują zasady
> [...]

    Aby na pewno? Bo ten pas nie przechodzi w pas do skretu. ten pas do
    skretu jest wyraznie wydzielony linia wiec aby na niego wjechac musze
    wlasnie zmienic pas. A jak chce jechac prosto to nic zmieniac nie musze
    i nie chce.

    Bo gdyby tej linii nie bylo to bym sie z toba zgodzil. Ale linia jest.

    --
    mk4

  • 105. Data: 2014-12-21 13:17:51
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone ... pierwszeństwo ma ten z prawej.
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    > IMO kończy się lewy pas, bo należy jechać możliwie blisko prawej
    > strony jezdni.
    > Tutaj zmiana pasa nie wynika z wyboru kierowcy, ale jest taka
    > sytuacja drogowa i po to jest art. 25.3 (pierwszeństwo z prawej).

    I to bym przyjal za dobry wskaznik w tej sprawie.

    --
    mk4

  • 106. Data: 2014-12-21 16:06:48
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 2014-12-21 o 13:06, mk4 pisze:

> [...]
    > musze i nie chce.
    >
    > Bo gdyby tej linii nie bylo to bym sie z toba zgodzil. Ale linia jest.

    Na pewno. A co w sytuacji gdy masz 3-4 pasy i nagle przed skrzyżowaniem
    skrajnie lewy zmienia się w lewoskręt a skrajnie prawy w prawoskręt?
    Czy jadąc jadąc którymś z tych pasów musi włączyć kierunkowskaz aby się
    na nim znaleźć? Nie.
    Tak samo tu wjeżdżasz na pas, a to że staje się on prawoskrętem za
    5-10-200-2455m nie ma tu znaczenia, nie chcesz skręcać zmieniasz pas na
    inny do jazdy na wprost.

    --
    --- xyz

  • 107. Data: 2014-12-21 18:56:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-21 13:06, mk4 wrote:

> [...]
    > i nie chce.
    >
    > Bo gdyby tej linii nie bylo to bym sie z toba zgodzil. Ale linia jest.

    Czyli wychodzi, że im bardziej pas się kończy (różne malunki na
    drodze)... tym kończy się mniej... Bądź tu mądry.

    BTW jaki ogólnie sens mają pasy niewyznaczone, skoro nic z nich nie
    wynika, a w razie czego "zawsze kończy się lewy". Bo wygląda jakby ktoś
    pasy niewyznaczone wymyślił, żeby pierwszeństwo wyznaczać na podstawie
    zmiany pasa, a potem "oficer stołecznej policji" zeznaje, że "zawsze
    kończy się lewy", tak żeby nic z tych pasów nie wynikało i po prostu
    obowiązywała zasada prawej ręki...

    Shrek.

  • 108. Data: 2014-12-22 08:29:09
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 19 Dec 2014 16:39:12 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W ustawie nie pisze ze jak jada dwa maluchy, tylko ze "wystarczajacy
    > do ruchu jednego rzedu pojazdow".

    No i włąśnie o to chodzi, wynika że jak się mieszczą jakiekolwiek dwa
    wielośladowe obok siebie, to znaczy że dla nich są tam dwa pasy i
    wynikają z tego powodu pewne prawa i obowiązki.

    > Rzeklbym, ze to oznacza 2.5-2.7m minimum.

    Jakby to oznaczało, miałbyś wyznaczone pasy ;)

    > A jak jada trzy motocykle obok siebie, po czym srodkowy ucieka, a dwa
    > boczne chca ... wjechac na srodkowy pas ruchu, czy jak nalezy
    > sytuacje opisac ?

    Najpierw te motocykle muszą być z koszami ;) bo nie zapominaj że mówimy
    o wielośladowych ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 109. Data: 2014-12-22 08:31:59
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 19 Dec 2014 23:40:50 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > z tego zapisu - "wystarczajaca do ruchu".

    Kiedy do Ciebie dotrze, że nie chodzi tu o każdą możliwą konfiguracje
    pojazdów jakie tylko przyjdą Ci do głowy, tylko o konfigurację ważną
    dla tego momentu?

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 110. Data: 2014-12-22 10:20:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 08:31:59 +0100, szerszen napisał(a):
    > Kiedy do Ciebie dotrze, że nie chodzi tu o każdą możliwą konfiguracje
    > pojazdów jakie tylko przyjdą Ci do głowy, tylko o konfigurację ważną
    > dla tego momentu?

    A kiedy do Ciebie dotrze, ze to tylko twoje zdanie, w ustawie napisane
    jak napisane, interpretowac mozna roznie. Zacytuj inny przepis, albo
    choc wyrok SN ...

    P.S. zwracam uwage na "rzedow pojazdow". Czyli 2 jadace obok siebie
    maluchy to za malo, powinny byc co najmniej 4 :-)

    J.