  • 21. Data: 2014-12-16 20:58:01
    Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-16 20:34, mk4 wrote:

    > Prawde rzekl - z prawej strony to albo prosto albo w prawo. A z lewej
    > tylko w lewo.

    A jakieś wsparcie? Mnie uczyli, że z prawego w prawo, z lewego w lewo, a
    prosto z dowolnego.

    Shrek.

  • 22. Data: 2014-12-16 21:39:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-16 20:14, xyz wrote:

> [...]
    > i masz akurat ;ewy tylny kierunek przepalony. Jak nie ma więcej pasów
    > tylko jeden i stoisz przy osi jezdni to powinieneś skręcać w lewo.
    > Tak to zapisano aby nie było niejasności. No ale są mądrzejsi więc za
    > skrzyżowaniem gdzie mieści się jedno auto działa zasada ogólna, z prawej
    > pierwszeństwo.
    > I nie ma tu mowy o wyprzedzaniu jeśli auta startują równocześnie i
    > sprowadza się to tego że ten po lewej jedzie dwoma pasami gdyż to prawa
    > krawędź w tym
    > przypadku wyznacza pas po którym należy się poruszać, czyli możliwie

    A tutaj dolaczam sie do pytania w takiej sytuacji. Jedziemy na wprost.

    https://www.google.pl/maps/@52.2407018,21.0818843,3a
    ,75y,145.51h,87.48t/data=!3m4!1e1!3m2!1srpQSpBVfr_wA
    tWIocJPwmA!2e0

    Pasy po stronie wlotowej sa dwa i bez wyznaczonych kierunkow - czy w
    zwiazku z tym ogolna zasada przestaje obowiazywac ze z lewego w lewo a z
    prawego prosto i w prawo? No chyba tak bo gdyby mialo byc inaczej to by
    namalowali strzalki.

    No a idac dalej to co po drugiej stronie? No niby z prawej strony
    pojawia sie tam pas do skretu w prawo - ale jest oddzielony linia wiec
    teoretycznie zeby na niego wjechac to wlasnie trzeba zmienic pas.

    Czyli co? W spornym miejscu ten co ruszal przed skrzyzowaniem z prawego
    jedzie a tan co byl na lewym ma mu ustapic?

    --
    mk4

  • 23. Data: 2014-12-16 21:56:14
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone ... pierwszeństwo ma ten z prawej.
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    > Jest sobie takie skrzyżowanie:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2767444,20.9232161,3a
    ,75y,9.04h,77.4t/data=!3m4!1e1!3m2!1s9_TfqJA6AULRgcK
    kDfQSYA!2e0

    > Lokalna tradycja "nakazuje" jadącym prosto ustawiać się po lewej stronie
    > "szerokiego" pasa, żeby skręcający w prawo na zielonej strzałce się
    > zmieścili, co wydaje się słuszne i chwalebne.
    >
    > Zdarza się jednak, że ktoś z "prawego, niewyznaczonego" pasa jedzie
    > prosto, i zaraz za skrzyżowaniem mamy taki widok:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2773015,20.9231847,3a
    ,75y,5.09h,60.93t/data=!3m4!1e1!3m2!1sz6v54GQpINdYBX
    XEyp-LHw!2e0

    > Kto ma pierwszeństwo - ten z "lewego niewyznaczonego" bo cały czas
    > jedzie "swoim pasem", czy ten z "prawego niewyznaczonego", bo mimo że
    > "jego pas" się kończy, to jednak ma "przeciwnika" z lewej.
    > Shrek.

    Ten z prawego nieoznaczonego ma pierwszeństwo, bo jest po prawej stronie, zgodnie z
    art. 25.3 PoRD.
    Kulturalni w takiej sytuacji jeżdżą "na zamek".

  • 24. Data: 2014-12-16 22:17:45
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 2014-12-16 o 21:39, mk4 pisze:

> [...]
    > zwiazku z tym ogolna zasada przestaje obowiazywac ze z lewego w lewo a
    > z prawego prosto i w prawo? No chyba tak bo gdyby mialo byc inaczej to

    Ale są dwa pasy, prawy w prawo i prosto a lewy lewo i prosto.
    W poprzednim pytaniu nie były wyznaczone a zasada mówi że masz jechać
    możliwe blisko prawej krawędzi jezdni a skręcając w lewo trzymać się
    lewej (na drodze jednokierunkowej) lub osi jezdni, wyznaczonej lub nie
    (wtedy wzrokowo dzielisz 50%-50%).
    > No a idac dalej to co po drugiej stronie? No niby z prawej strony
    > pojawia sie tam pas do skretu w prawo - ale jest oddzielony linia wiec
    > teoretycznie zeby na niego wjechac to wlasnie trzeba zmienic pas.

    Proste ten na prawym (przed skrzyżowaniem) wjeżdża na pas do skrętu w
    prawo i jak chce jechać dalej prosto to zmienia pas (wyznaczony), czyli
    ustępuje.
    > Czyli co? W spornym miejscu ten co ruszal przed skrzyzowaniem z
    > prawego jedzie a tan co byl na lewym ma mu ustapic?

    Nie bo tu są pasy wyznaczona przed i za skrzyżowaniem, obowiązują zasady
    zmiany pasa ruchu.

    --
    --- xyz

  • 25. Data: 2014-12-17 06:26:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-16 21:56, Jankol wrote:

    > Kulturalni w takiej sytuacji jeżdżą "na zamek".

    To wiem. Tyle, że ten z prawej nie jechał na zamek, a ewidentnie
    wyprzedzał z prawej.

    Shrek.

  • 26. Data: 2014-12-17 07:09:02
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-16 21:56, Jankol pisze:

    > Ten z prawego nieoznaczonego ma pierwszeństwo, bo jest po prawej stronie, zgodnie z
    art. 25.3 PoRD.
    > Kulturalni w takiej sytuacji jeżdżą "na zamek".

    przed zwężeniem są dwa pasy ruchu, na zwężce IMO ewidentnie prawy się
    kończy, a zmieniając pas należy ustąpić pierwszeństwa.

    Łukasz

  • 27. Data: 2014-12-17 08:51:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.12.2014 07:09, dddddddd pisze:

    > przed zwężeniem są dwa pasy ruchu, na zwężce IMO ewidentnie prawy
    > się kończy, a zmieniając pas należy ustąpić pierwszeństwa.

    Dlaczego ewidentnie?

    p. m.

  • 28. Data: 2014-12-17 10:06:46
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone ... pierwszeństwo ma ten z lewej
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-17 08:51, m pisze:

    > Dlaczego ewidentnie?
    >
    > p. m.

    przecież napisałem IMO :)
    skoro można jechać dwoma pasami to widać że ten lewy jedzie dalej, a
    prawy się kończy, gość z prawego musi zajechać drogę temu na lewym
    p.s. nie jestem prawnikiem ani niezawistnym sądem, ale mandatu będąc na
    lewym pasie bym nie przyjął

    Łukasz

  • 29. Data: 2014-12-17 10:52:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    Wednesday, December 17, 2014, 6:26:03 AM, you wrote:

    > To wiem. Tyle, że ten z prawej nie jechał na zamek, a ewidentnie
    > wyprzedzał z prawej.

    Skoro ruszyliście razem, to nie wyprzedzał, tylko po prostu sprawniej
    ruszył. I tyle. Któryś i tak musiał być pierwszy a Ty nie dałeś rady i
    teraz jojczysz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-12-17 11:20:56
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.12.2014 10:06, dddddddd pisze:

    > przecież napisałem IMO :)

    Toż się pytałem o YO.

> [...]
    > prawy się kończy, gość z prawego musi zajechać drogę temu na lewym
    > p.s. nie jestem prawnikiem ani niezawistnym sądem, ale mandatu będąc na

    Jeden widzi lewy pas jadący na wprost a prawy kończący się, drugi widzi
    prawy pas skręcający razem ze skręcającą krawędzią jezdni a lewy pas
    kończący się.

    Z tego wątku choćby widać że sprawa jest kontrowersyjna i nie ma mowy o
    ewidentnym tym czy tamtym.

    p. m.