  • 71. Data: 2019-05-10 12:22:34
    Temat: Re: Pęd na duże
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-05-09 o 00:34, kk pisze:

    > Tak pieprzysz bo Cię nie stać :-)

    Faktycznie się sfrajerzyłem,trzeba było wziąć w lizing Q7 quattro i się
    lansować ;-)

  • 72. Data: 2019-05-10 14:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Różnica jest zasadnicza - jak już wcześniej był parę razy wyjaśniane
    > - że przy kupowaniu samochodu na własność jest limit odliczeń 90
    > tys. zł. Przy lizingu nie ma tego limitu, więc bardziej się opłaca
    > droższy (czyli z reguły większy) samochód.

    imo problem nalezy postawic odwrotnie:
    - jezeli potrzebowałes wiekszo i drozszy samochód - brałes leasing.
    Jezeli do 90 tysiecy to nie było to konieczne.

    Natomiast kupowanie drozszych i wiekszych po to zeby nie zapłacic vatu
    jezeli to miałby byc jedyny powód...

    Natomiast kalkulacja moze byc rzeczywiście taka - skoro kupuje na firme
    co de facto oznacza ze to auto mniej mnie kosztuje to moge pozwolic sobie
    na coś wiekszego.

    rcza/

    > Samochody, które teraz jeżdżą to są samochody, które zostały
    > kupione/"wzięte" w leasing wcześniej. Obecnie obowiązujące przepisy
    > będą skutkowały ew. zmianą na drogach stopniowo w kolejnych latach.

    Teraz limit zdaje sie to 150k...
    Ale oczywiście odliczenia sa juz mniejsze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 73. Data: 2019-05-10 16:07:10
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-04-27 o 08:19, Peter pisze:
    > małe samochody się nie sprzedają w PL

    Jak na 95% wyjazdów wystarczy mały samochód a na 5% potrzebny większy to
    są 3 możliwości:
    - kupić 2 samochody (mały i duży)
    - kupić mały samochód a na 5% wyjazdów wynajmować przyczepkę, większy
    samochód albo taksówkę bagażową
    - kupić duży samochód który nada się w 100% wyjazdów
    Jeśli ludzie wybierają ostatnią opcję to widocznie wolą wydać trochę
    więcej na paliwo ale mieć tylko jeden samochód (jedno ubezpieczenie,
    jeden przegląd itd.) i móc jechać w dowolnym momencie bez potrzeby
    wynajmowania czegokolwiek.

    --
    SW3
    ----

  • 74. Data: 2019-05-10 16:22:39
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-10 16:07, SW3 wrote:

> [...]
    > więcej na paliwo ale mieć tylko jeden samochód (jedno ubezpieczenie,
    > jeden przegląd itd.) i móc jechać w dowolnym momencie bez potrzeby

    A średni?

  • 75. Data: 2019-05-10 17:58:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-05-2019 o 09:37, WS pisze:

> [...]
    > Jest tam tabelka z kosztami do porownania w roznych metodach finansowania dla

    A są w niej koszty oddawania samochodu w najmie czy leasingu, którego
    nie chce się mieć dłużej?