  • 1. Data: 2019-04-25 17:45:05
    Temat: Idzie drogie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... paliwo

    Ropa na gieldach drozeje, bo Wenezuela, bo Iran,
    a tu jeszcze Orlen zatrzymuje ropociag

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/polska-wstrzymała-odbiór-ropy-z-rosji-na-gr
    anicy-z-białorusią-orlen-dostawy-na-stacje-stabilne/
    ar-BBWgEli

    "Ropa naftowa, dostarczana do Polski z Rosji rurociągiem Przyjaźń,
    okazała się być zanieczyszczona. Operator polskiego odcinka rurociągu
    zdecydował więc o wstrzymaniu dostaw. Na razie będziemy korzystać z
    zapasów.
    O wstrzymaniu dostaw rosyjskiego surowca poinformowało Ministerstwo
    Energii. Według resortu od kilku dni, dokładnie od 19 kwietnia, do
    Polski docierała zanieczyszczona ropa naftowa REBCO z Rosji.
    Dowiedział się o tym operator polskiego odcinka rurociągu Przyjaźń,
    spółka PERN, od swojego białoruskiego partnera.

    W ropie przysyłanej na Białoruś i do Polski zaobserwowano zwiększone
    stężenie chlorków organicznych, takie zanieczyszczenie może spowodować
    uszkodzenia instalacji rafineryjnych. "

    A swoja droga - skad tam chlor ? Celowe dzialanie ?
    Czy w ropie zawsze wystepuje, skoro "zwiekszone stezenie" ?

    J.

  • 2. Data: 2019-04-25 18:04:02
    Temat: Re: Idzie drogie
    Od: <6...@6...180402.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > ... paliwo
    [...]
    > A swoja droga - skad tam chlor ?

    Sam jesteś CHLORrrrr!

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2019-04-25 19:14:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2019 o 18:04 Tom N <6...@6...180402.invalid> pisze:

    > Sam jesteś CHLORrrrr!

    O co tym razem? - brak ogonków czy też spacja przed pytajnikiem?

    TG

  • 4. Data: 2019-04-25 19:30:34
    Od: <9...@6...193034.invalid> (Tom N)

    Tomasz Gorbaczuk w

    > O co tym razem? - brak ogonków czy też spacja przed pytajnikiem?

    Może za dużo wyciąłem: "zaobserwowano zwiększone stężenie chlorków
    organicznych"

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2019-04-26 11:21:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.190425.invalid...
    Tomasz Gorbaczuk w <news:op.z0tbjay5g01fvf@l-259.harvard.local>:

    >Może za dużo wyciąłem: "zaobserwowano zwiększone stężenie chlorków
    >organicznych"

    Ale o co chodzi ?

    "organicznych" w ropie nie dziwi, nic a nic.
    Za to dziwi mnie "chlorkow". Wiec sie pytam, skad ten chlor.

    A moze sie po prostu nie znam - w organizmach zywych troche tego
    chloru jest, a po milionach lat ... zmienia sie w "organicznych" ?

    J.

  • 6. Data: 2019-04-27 19:52:49
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.190425.invalid...

> [...]
    >
    > A moze sie po prostu nie znam - w organizmach zywych troche tego
    > chloru jest, a po milionach lat ... zmienia sie w "organicznych" ?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Chlorki_orga
    niczne

    Ignorance is bliss ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2019-04-27 20:34:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 19:52:49 +0200, Yogi(n) napisał(a):

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Chlorki_orga
    niczne

    > Ignorance is bliss ;-)

    Tzw "organicznych" znam wiecej, ale czy jest powyzej cos organicznego
    pochodzenia ?

    No i nadal nie wiem ... chloru jakies niewielkie ilosci w organizmach
    sa, to chyba w ropie sa ?
    Ale jesli teraz jest wiecej, to skad sie wziely, co ci Rosjanie
    mieszaja ...

    J.

  • 8. Data: 2019-04-28 15:06:51
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > sa, to chyba w ropie sa ?
    > Ale jesli teraz jest wiecej, to skad sie wziely, co ci Rosjanie

    Hint: - chlorek sodu ;-)

    --
    Yogi(n)