    From: "kalson" <k...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Peknięcie na kolektorze
    Date: Tue, 22 Apr 2014 18:37:28 +0200

    Mam opla vectre C z silnikiem z18xe.
    Samochód od poczatku był bardzo głośny powyżej 90km/h a dokładnie
    powyżej 2,5 tys. obrotów. Miałem awarie i wypaliło mi gniazdo
    zaworowe na 1-szym cylindrze. Po zrobieniu głowicy hałas zmniejszył
    się znacznie, bardzo znacznie. Niestety po niedługim czasie problem wrócił
    więc zamówiłem
    głowicę z profesjonalnego zakładu z gwarancją po pełnej regeneracji za
    blisko 1,2 tys. zl.
    Po założeniu tej głowicy znowu w aucie jest bardzo głośno.
    Nie bierze oleju, pali na dotyk, płynu nie ubywa, spalanie w normie tylko
    bardzo głośna praca silnika i buczenie/wibracje z wydechu. Wymieniłem
    tłumiki
    , poduszki pod silnikiem i bez żadnej zmiany.
    Dzisiaj zauważyłem bardzo niewielkie pęknięcie na kolektorze wydechowym w
    okolicy
    1-szego cylindra w odległości 3-4cm od bloku silnika. Pęknięcie ma jakiś 1
    cm. Popryskałem specjalnym
    preparatem do badania szczelności i gdy silnik pracuje pojawiają się
    malutkie pęcherzyki powietrza.
    W samochodzie nie śmierdzi spalinami.
    Teraz zasadnicze pytanie, czy takie mikropęknięcie może powodować hałaś od
    silnika
    podczas jazdy? Na postoju przy przegazowaniu silnik pracuje raczej cicho
    tzn. podobnie do innych.