  • 1. Data: 2013-08-24 14:05:13
    Temat: Pentagram Monstr -- kolejna od_słona
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Monster potrafi (bez podania przyczyny) zrestartować się.
    Restart trwa krótko -- bestia szybko przeładowuje się -- ale
    jednak takie coś ma miejsce. Minionej nocy telefon zrestartował
    się dwa razy w czasie niespełna dwóch godzin, drugi raz tuż po
    podłączeniu go do (jego własnej) ładowarki; zazwyczaj jednak
    takie restartowanie samoistne ma miejsce sporadycznie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-08-25 09:17:33
    Temat: Re: Pentagram Monstr -- kolejna od_słona
    Od: Trybun <I...@j...pl>

> [...]
    > podłączeniu go do (jego własnej) ładowarki; zazwyczaj jednak
    > takie restartowanie samoistne ma miejsce sporadycznie.

    Każdy telefon się od czasu do czasu restartuje. I raczej nigdy nie
    podaje przyczyny... Dwa przypadki w niedługim czasie to jeszcze nie
    norma. ;-)

  • 3. Data: 2013-08-30 00:39:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" kvcb1t$d77$...@u...news.interia.pl

    > Każdy telefon się od czasu do czasu restartuje.
    > I raczej nigdy nie podaje przyczyny... Dwa przypadki
    > w niedługim czasie to jeszcze nie norma. ;-)

    Ace -- ani razu!!! Przez 14 miesięcy!!!
    Ale czasami pakowałem tak wiele, że telefon nie dawał sobie z tym
    rady -- zostawały pojedyncze kilobajty na ,,dysku'', a telefon chce,
    aby zostało co najmniej 20 MB. Dla kogoś, kto nie używa aplikacji
    bankowych i nie chcę dwóch kart SIM -- to niemal idealny telefon!
    Bardzo ładny ekran (o niebo ładniejszy niż Monstera) a odbiornik
    GPS -- porównywalny. Lekki, poręczny, cienki, choć ja maiłem go
    stale w grubym etui.

    Dla mnie Ace starczał na jedną godzinę, zaś Monstera bym mógł
    rozładować do zera w 6 godzin. Ja naprawdę korzystam z telefonu...
    Dla mnie i 6Ah to nie za dużo jak na taki sprzęt. Wczoraj nie
    dociągnąłem Monsterem do ,,końca dnia''.

    -=-

    Ogólnie jednak z Monstera jestem zadowolony -- bo
    dla mnie to raczej poręczny komputer, nie telefon.

    Co do jakości rozmów po Aero2... Natywny VoIP jest raczej słaby do tego,
    ale za jest to stale w zasięgu. :) Media5fone czasami daje idealny głos,
    czasami nie daje nic... Zwykle to pierwsze.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.me
    dia5corp.m5f.Media5fone.Mps&hl=pl

    Aby było jasne -- ta aplikacja także pracuje na UDP, nie na TCP.

    I teraz pytanie -- czy nie czas już na VoIP po TCP?...
    Czy operatorzy nie zechcą uruchomić możliwości słania głosu po TCP?

    Po WiFi nawet po UDP idzie niemal idealnie.

    Monster ma HSPA+ -- Ace miał tylko HSDPA i HSUPA, ale
    to ostatnie trzeba było uruchomić ręcznie. :) Pingi na
    HSPA+ są dwa razy krótsze niż na HSPA, ale w praktyce
    czasami i na HSPA+ opóźnienia są **czasami** strasznie
    wysokie. Monster wyraźnie pokazuje, kiedy łączy się na
    HSPA+, a kiedy na HSPA.

    Do niekumatych:

    -- HSPA == HSDPA i HSUPA (d to do mnie, u to ode mnie; Dowload i Upload)
    -- HSPA+ to coś pomiędzy HSPA i LTE, ale zdecydowanie bliżej do HSPA

    -=-

    Głos z VoIP wychodzi u mnie z tylnego głośnika. Nie wiem, jak nakłonić
    ów głos do wychodzenia głośnikiem przednim, czyli do tego przeznaczonym.

    [No... Ale z głosami tak już bywa... Niektórych głosy wysyłają do psychiatry...]

    Komórka w Monsterze pracuje poprawnie, współpraca obu SIMkart
    też nie stwarza widocznych problemów. Przy okazji malowania
    kontaktów (wstawiania obrazków itp.) uruchomiłem desktopa
    z Athlonem -- staruszek pracuje cichuteńko i bezproblemowo...

    Pół GHz i jeden rdzeń; pół GiB RAMek; chyba 80 GB HDD, DVD...
    Komputer (nie dyski, nie napędy optyczne, ale komputer jako
    komputer) liczy sobie około 14 lat. Notebook (FujitsuSiemens)
    ma już ponad 5 lat. Netbook (Acera) w październiku będzie miał
    pełne 3 lata. :)

    Mam jeszcze desktopa kupionego jako używkę za 5 dych.
    (może trochę drożej, zważywszy jakieś drobiazgi)
    400 MHz, jeden rdzeń; 512 MiB RAMek, chyba 60 GB HDD; CDRom.

    -=-

    Szkoda, że sprzedałem Ace -- bo to dobry telefon.
    Ale zarazem dobrze -- bo za jakiś czas byłby bezwartościowy...
    Sprzedałem w sumie:

    -- 2 HDD 20 GB (jeden całkiem nieźle)
    -- 1 HDD 80 GB HDD (nówkę -- zarobiłem na niej)
    -- popsuty czytnik DVD
    -- Ace

    A mam na stanie ;) masę telefonów komórkowych. Ace jest pierwszym,
    który został sprzedany. Z używanych aż 4 były wykorzystywane po tym,
    jak ja uznałem je za bezwartościowe dla mnie. Sam zaś używałem co
    najmniej 3 telefony komórkowe po kimś. :) Ace łamie wieloletnią
    ,,tradycję'' -- miałem go od początku, sprzedałem a w jego miejsce
    kupiłem kolejny nowy, choć z (opisywaną wielokrotnie) żółtą plamką
    u dołu ekranu.

    Teraz chcę kupić tablet z Androidem.
    Chcę dużo ,,dysku'', dużo pikseli, dobre szkło, dużo RAMek...

    Odpadają wszelkie iPady oraz czytniki ebooków,
    choć ten:

    http://www.euro.com.pl/czytniki-ebookow/vedia-ereade
    r-k9.bhtml

    wygląda obiecująco.

    Odpadają też wszelkie nawigacje ,,satelitarne''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'