  • 31. Data: 2018-03-21 17:16:31
    Temat: Re: Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1...@m...org...
    Tue, 20 Mar 2018 09:10:24 +0100, Robert Wańkowski

    >Generalnie nie ma to znaczenia, nie ma czegoś takiego jak
    >autonomiczny
    >samochod który może poruszać się samodzielnie bez nadzoru kierowcy.

    Google pracuje, i kto wie co z tego wyjdzie.
    Jak na razie i tak podziwiam.

    J.

  • 32. Data: 2018-03-21 17:29:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Mar 2018 17:16:31 +0100, J.F.

    > Google pracuje, i kto wie co z tego wyjdzie.
    > Jak na razie i tak podziwiam.

    Pewnie coś wyjdzie, ale na dzień dzisiejszy samochód sam jeździć nie możę i
    za wszelkie czyny popełnione tym albo wobec tego narzędzia, odpowiadają
    ludzie którzy wchodą weń w interakcję. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2018-03-22 11:39:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622

  • 34. Data: 2018-03-22 12:22:19
    Od: p...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=XtTB8hTgHbM

    podsumujmy:
    w spokojnym tempie przechodzi (prowadzac rower) jeden pas po czym zostaje trafiona
    kiedy opuszcza drugi, pseudo driver nie obserwuje drogi a kiedy reaguje jest juz za
    pozno, wtargniecia tu nie ma, jest slaba widocznosc i przekroczenie predkosci (btw
    jak to w ogole jest mozliwe zeby ten autonomiczny badziew poruszal sie niezgodnie z
    przepisami ?) radar nie wykrywa ani czlowieka ani roweru i uber (w trybie zombie)
    jedzie sobie dalej

    ps 50% szansy ze zwykly Kowalski depnalby heble lub odbil w lewo kasujac tylko rower

  • 35. Data: 2018-03-22 13:03:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2018 00:21:42 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > 18 marca miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek

    Na jutubie jest już film z wypadku:
    http://kopalniawiedzy.pl/Uber-wypadek-Tempe-piesza,2
    7943
    Na mój rozum zawiódł system. Miał wystarczająco dużo czasu na reakcję,
    nawet jakby miała być nie do końca skuteczna. Pamiętajmy że detekcja
    przeszkód w świetle widzialnym to tylko część ogólnego systemu detekcji
    przeszkód. Są jeszcze radar i lidar, które nie potrzebują obcego
    światła.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 36. Data: 2018-03-22 13:26:34
    Od: p...@g...com

    --Są jeszcze radar i lidar, które nie potrzebują obcego światła.

    podsumowujac zawiodlo wszystko (Video, Lidar i Radar) bo nawet kiedy widac ja w
    swietle reflektorow uber nie reaguje

    https://www.youtube.com/watch?v=w2pwxv8rFkU
    https://www.youtube.com/watch?v=WbW2UgmjJUA

    jak zobaczycie Volvo jadace w waszym kierunku to na wszelki wypadek zachowajcie
    dystans :-)

  • 37. Data: 2018-03-22 14:50:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Mar 2018 11:39:46 +0100, m4rkiz

    > https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622

    Słabo to wygląda, bo to Volvo nawet bez systemu autonomicznego chwali się
    hamowaniem awaryjnym w takich sytuacjach. Chyba ze system Volvo został
    wyłączony, albo go nie posiadał. :P Niby tłumaczą, że człowiek też by
    pewnie nie zareagował, ale to auto powinno w teorii widzieć więcej dzięki
    radarowi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2018-03-22 16:30:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-22 o 14:50, Myjk pisze:
> [...]
    > wyłączony, albo go nie posiadał. :P Niby tłumaczą, że człowiek też by
    > pewnie nie zareagował, ale to auto powinno w teorii widzieć więcej dzięki

    Może po procesie się dowiemy.
    Możliwe, że do testów wyłączyli Lidar.

    A tak trochę obok... prawdą jest, że autonomiczne auta muszą mieć mapę
    terenu?

    Myślałem, że wystarczą takie dane jakie maja nawigacje.
    Gdzieś mówili, że w Polsce w jakimś mieście będą skanować, aby myśleć o
    (polskim?) autonomicznym aucie. I bez takiego skanu się nie da.
    A może dziennikarz coś przekręcił.

    Robert

  • 39. Data: 2018-03-22 18:49:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 22 Mar 2018 13:03:16 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Na jutubie jest już film z wypadku:
    > http://kopalniawiedzy.pl/Uber-wypadek-Tempe-piesza,2
    7943
    > Na mój rozum zawiódł system.

    Tu jeden klik mniej: https://www.youtube.com/watch?v=Cuo8eq9C3Ec

    Istotnie bardzo słabo to wygląda.
    Trzeba pamiętać że to jest kręcone jakimś kiepskim dashcamem. To jest ulica
    jakoś tam oświetlona latarniami. Może nie wspaniale, ale sądzę że człowiek
    bez problemu by widział tą pieszą i zareagował bez problemu.

> [...]
    > przeszkód w świetle widzialnym to tylko część ogólnego systemu detekcji
    > przeszkód. Są jeszcze radar i lidar, które nie potrzebują obcego

    Tak i moim zdaniem jedyne co tłumaczy ten wypadek, to to że nie wiemy co
    było testowane w danej chwili (inżynierowie pewnie wiedzą).
    Jak rozumiem to są nadal samochody testowe (a nie przedprodukcyjne), więc
    mogą tam testować różne rzeczy. Np. jazdę bez uwzględnienia odczytów z
    niektórych czujników.

    Może być też po prostu jakaś awaria podzespołu.

    A może też być tak, że taka jest obecna jakość tych systemów.

  • 40. Data: 2018-03-22 20:09:30
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-03-22 o 11:39, m4rkiz pisze:

    > https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622

    Wg mnie niestety to porażka technologii na całej linii. Tym bardziej że
    to co widzimy na tym filmiku to z pewnością mniej niż byśmy zobaczyli na
    żywo przez szybę samochodu. Prawidłowa reakcja wyglądałaby np tak:

    https://www.youtube.com/watch?v=wes3ph1WL2A&feature=
    youtu.be&list=PLvtKXa6ljCAFaZmWLuVBYrCR-x4kT1ygR&t=3
    27

    A tu auto bezstresowo rozjeżdża klientkę.