  • 11. Data: 2018-06-17 20:23:55
    Temat: Re: Pierwszeństwo tramwaju?
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomasz Pyra w
    <news:1h0xxe7po6eey.169nlmsdy2czj.dlg@40tude.net>:

> [...]

    sc-2-skrzyzowania

    > No raczej nie ma i moim zdaniem na tej stronie jest błąd.

    Nie ma błędu.

    > Pojazd szynowy ma w tej sytuacji pierwszeństwo.
    > Zgodnie z art. 25.2 kierującego pojazdem szynowym nie dotyczy ust. 1
    > mówiący o konieczności ustąpienia pierwszeństwa jadącemu prosto lub
    > skręcającemu w prawo.

    > Nie ma różnicy, w obu wypadkach tramwaj ma pierwszeństwo.

    Nie ma gdy skręca i są światła, a przeciwnik jedzie prosto (oprócz takich z
    C-12)

    > Art. 25.
    > 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    > zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    > nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    > kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo
    > 2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma
    > pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której
    > strony nadjeżdża.

    Jest jeszcze § 95.
    [...]

    4.
    Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym
    sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2-4, pod
    warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się na
    wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym oznaczonym
    znakami C-12.

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2018-06-17 20:40:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-16 o 00:39, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Zgodnie z art. 25.2 kierującego pojazdem szynowym nie dotyczy ust. 1
    > mówiący o konieczności ustąpienia pierwszeństwa jadącemu prosto lub

    Zwróć tylko uwagę, że przepis dotyczy ruchu niekierowanego. Wyobrażasz
    sobie sytuację gdy na skrzyżowaniu zapala się zielone, wszyscy ruszają
    na wprost a prostopadle do ruchu sunie tramwaj siejąc spustoszenie :-)

    Od czasu do czasu widuję identyczną (z jazdą auta na wprost) w Gdańsku
    tutaj:
    https://www.google.pl/maps/@54.3834758,18.6217329,3a
    ,75y,194.38h,90.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJtqANqlgDZm_U
    yJU4ZSmtw!2e0!7i13312!8i6656

    Nie ma takiej opcji, że tramwaj wjeżdża przed jadących na wprost. Ruch
    kierowany światłami. Katastrofa by z tego wynikła.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-06-17 21:01:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-17 o 14:57, Lort pisze:

> [...]
    > poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o
    > ruchu okrężnym oznaczonym znakami C-12."

    Jasne, ale czym jest opuszczanie skrzyżowania? Jeśli świeci się zielone
    dla tramwaju i samochodu, to tramwaj opuszcza skrzyżowanie? Jakoś to
    mocno naciągane stwierdzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2018-06-17 22:04:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-06-2018 o 21:01, Marek S pisze:

    > Jasne, ale czym jest opuszczanie skrzyżowania?

    Tym o co pytałeś.

    > Jeśli świeci się zielone
    > dla tramwaju i samochodu, to tramwaj opuszcza skrzyżowanie?

    Chciałeś przepis to masz.
    Faktycznie wygląda, że tłumaczy rozpisane na rysunku warianty.

  • 15. Data: 2018-06-17 22:23:43
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-17 o 22:04, Cavallino pisze:

    > Tym o co pytałeś.

    Czyli jeśli zapala się zielone na wprost, tramwaj wjeżdża na
    skrzyżowanie i skręca w lewo natychmiast jadąc po trupach bo opuszcza
    skrzyżowanie? Tak to działa?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2018-06-18 17:34:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-06-2018 o 22:23, Marek S pisze:

    > Czyli jeśli zapala się zielone na wprost, tramwaj wjeżdża na
    > skrzyżowanie i skręca w lewo natychmiast jadąc po trupach bo opuszcza
    > skrzyżowanie? Tak to działa?

    Nie.
    Jeśli są światła to nikt ich w ten sposób nie ustawia i po temacie.

  • 17. Data: 2018-06-18 18:58:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-18 o 17:34, Cavallino pisze:

    > Nie.
    > Jeśli są światła to nikt ich w ten sposób nie ustawia i po temacie.

    Więc nie przejmować się przepisami i jechać dalej?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2018-06-18 19:47:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-06-2018 o 18:58, Marek S pisze:

    > Więc nie przejmować się przepisami i jechać dalej?

    Wręcz przeciwnie - patrzeć czy nie ma zamiaru Cię staranować.
    No a w przepisie masz - że jak skręcasz to musisz ustąpić.
    Jak dla mnie bzdura, ale lepiej mieć to z tyłu głowy, bo oni mają urlopy
    po kolizji na odstresowanie.....