  • 1. Data: 2009-12-28 00:12:35
    Temat: Pilot keeloq 433,92MHz Normstahl a Beninca
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Witam!

    Niby moje piloty oparte są na układach microchipa/keeloq i używają tej samej
    częstotliwości 433,92MHz - wydawałoby się iż powinny współpracować w miarę
    wymiennie. Niestety pomimo kilku prób sterownik i napęd Normstahla (Ultra S)
    za nic w świecie nie daje wczytać sobie pilota od napędu bramy firmy
    Beninca.

    Czy ja nieumiejętnie programuje ten sterownik czy producenci stosują
    zabezpieczenia abym musiał posiadać pęczek pilotów - do każdego urządzenia
    oddzielny. To nie jest nawet kwestia finansowa - 50zł mogę wydać na
    dodatkowego pilota ale niedługo pogubię się w nich ;-) Może istnieją piloty
    producentów "niezależnych" umiejące dogadywać się ze sterownikami różnych
    firm?! Jak da się rozwiązać ten problem?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 2. Data: 2009-12-28 13:22:41
    Temat: Re: Pilot keeloq 433,92MHz Normstahl a Beninca
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

> [...]
    > miarę wymiennie. Niestety pomimo kilku prób sterownik i napęd Normstahla
    > (Ultra S) za nic w świecie nie daje wczytać sobie pilota od napędu bramy

    Tego nie obejdziesz - każdy producent ma swoje piloty i grają one tylko ze
    swoimi radiami.
    Jak masz bramy różnych producentów zakłada się w dwóch takie same radia,
    przykładowo w normstahlu radio od beninki. Przy nowych bramach najtaniej
    wychodzi założenie np. elmesa, gdzie komplet radio z dwoma pilotami,
    kosztuje tyle, co samo radio nice czy beninca.
    pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2009-12-29 00:01:53
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Michał" <m...@t...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wychodzi założenie np. elmesa, gdzie komplet radio z dwoma pilotami,
    > kosztuje tyle, co samo radio nice czy beninca.

    Tego się obawiałem właśnie, iż producenci zrobili sobie dobrze moim kosztem
    ;-)

    Czyli abym pilotami Beninca mógł sterować bramą z napędem Normstahl Ustra S
    muszę kupić odbiornik:

    http://automatydobram.eu/Radioodbiornik_Beninca_RR1W
    BV-528.html

    Tylko gdzie go podłączyć?! Instrukcja Normstahla jakoś omija ten problem:

    http://www.normstahl.at/redx_tools/mb_download.php/m
    id.109056100120071072081067120110081061/Ultra_S_Mont
    ageanleitung_Bildteil_Stand_07.2005.pdf

    http://www.normstahl.at/redx_tools/mb_download.php/m
    id.110051057099076112055098098107056061/Ultra_S_Mont
    ageanleitung_Textteil_Stand_07.2005.pdf

    Instrukcje pobrane ze strony (obrazki + tekst) napęd Ultra S 2005 rok:
    http://www.normstahl.at/de/downloads/action.view/ent
    ity.list/limitstart.30/category.20.html

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 4. Data: 2009-12-29 08:20:37
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

> [...]
    BV-528.html

    > Tylko gdzie go podłączyć?! Instrukcja Normstahla jakoś omija ten problem:

    Nie za bardzo mam jak zajrzeć na linki, ale musisz szukac wejscia do
    sterowania krok po kroku - czyli to samo wejscie, ktore prawdopodobnie masz
    podpiety wlacznik dzwonkowy ( o ile masz) do otwoerania bramy - jesli
    garazowa, to taki wewnatrz garazu do otwierania i zamykania. klikniecie
    wlacznikiem zmienia tryb pracy - otwiera stop zamyka itp.
    Radio beninca - szukaj typu myszka, czyli z wyjsciami na srubki, tam masz
    zasilanie i wyjscie z przekaznika, zasilanie - znajdziesz gdzies na
    automacie, 24 zmienne. przekaznik podpinasz po wejscie krok po kroku.
    pozdrawiam
    michal

  • 5. Data: 2009-12-29 10:27:12
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Michał" <m...@t...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > sterowania krok po kroku - czyli to samo wejscie, ktore prawdopodobnie
    > masz podpiety wlacznik dzwonkowy ( o ile masz) do otwoerania bramy - jesli

    No właśnie nie mam ;-) Ale wiem gdzie go podłączyć z zewnątrz niestety
    wtyczka typu "western" o nie bardzo wiem co ona jest - taka niby podobna do
    telefonicznej RJ-11. Z kolei piny na złączu krawędziowym wewnętrznym nie
    zostały opisane -/

> [...]
    > zasilanie i wyjscie z przekaznika, zasilanie - znajdziesz gdzies na
    > automacie, 24 zmienne. przekaznik podpinasz po wejscie krok po kroku.

    To wygląda na prostsze - szukam zatem tych wtyków western ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj