  • 1. Data: 2019-04-18 21:27:29
    Temat: Piszczy pasek klinowy
    Od: uciu <a...@g...com>

    Yaris 1,0 2004 bez klimy
    Piszczal pasek i mechanik go wymienil. Niestety dalej mocno piszczy. Naciagnal go i
    nic nie pomoglo.
    Popsikal czyms, umyl kercherem i nic nie pomoglo. Teraz mowi ze musze alternator
    wymienic bo prawdopodobnie za ciężko chodzi stad te piski. Czy moze miec racje? Jakos
    nie mam ochoty udac 300zl by dalej piszczalo..

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2019-04-18 21:56:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak za mocno naciagnal pasek to bedziesz mial do naprawy/wymiany alternator, stary
    numer mechanikow z naciaganiem paska. Zalozy nowy/regenerowany alternator z dobrym
    kolem pasowym i nie bedzie piszczalo.

  • 3. Data: 2019-04-21 20:39:41
    Temat: Re: Piszczy pasek klinowy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** uciu pisze tak:

> [...]
    > kercherem i nic nie pomoglo. Teraz mowi ze musze alternator
    > wymienic bo prawdopodobnie za ciężko chodzi stad te piski.

    To można sprawdzić ręką łożyska, luzy, można odłączyć przewody od
    alternatora.

    A w jakim stanie są koła? Nie naciąga się tylko zakłada szerszy pasek.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 4. Data: 2019-04-22 06:37:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-04-21 20:39, PiteR wrote:
    [...]
    > To można sprawdzić ręką łożyska, luzy, można odłączyć przewody od
    > alternatora.A co tam może sobie popiskiwać? Ze trzy tygodnie temu
    wymieniłem pasek bo coś mi trochę zaczęło popiskiwać. Nie piszczało
    przeraźliwie wraz ze wzrostem obrotów, ale delikatnie popiskiwało.
    Myślałem, że to pasek się kończy, bo to już nadszedł jego czas ze
    względu na przebieg jak i wiek (nietypowo małe przebiegi roczne).
    Wymieniłem i nic, dalej popiskuje. Podczas wymiany pobieżnie rzuciłem
    okiem na koła i wydają się być OK, stary pasek też IMO wygląda
    przyzwoicie, nie jest popękany ani jakoś mocno zjechany. Ruszałem też
    kołami na alternatorze i pompie i jakichś luzów nie wyczułem. Popiskuje
    na zimnym silniku, przy przyspieszaniu. Co to może być? Łożysko w pompie
    zaczyna dogorywać (ale luzu nie wyczułem)? W alternatorze? A może
    napinacz paska pada (chociaż w to wątpię)?

    > A w jakim stanie są koła? Nie naciąga się tylko zakłada szerszy
    pasek.A jak założyć szerszy pasek, skoro koła na wale, alternatorze i
    pompie są zrobione pod konkretną szerokość paska (i ilość rowków)?
    Przynajmniej u mnie.

  • 5. Data: 2019-04-22 06:44:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    [...]

  • 6. Data: 2019-04-22 10:55:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** JDX pisze tak:

    > A jak założyć szerszy pasek, skoro koła na wale, alternatorze i
    > pompie są zrobione pod konkretną szerokość paska (i ilość rowków)?
    > Przynajmniej u mnie.

    Widzę pytanie "Piszczy pasek klinowy" a nie "Piszczy pasek
    wielorowkowy" choć samochód nowożytny mógłby wskazywać na pasek
    wielorowkowy. No to zakładam, że kierowca wie jaki tam ma pasek.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 7. Data: 2019-04-22 11:14:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-04-22 10:55, PiteR wrote:

    > Widzę pytanie "Piszczy pasek klinowy" a nie "Piszczy pasek
    > wielorowkowy" choć samochód nowożytny mógłby wskazywać na pasek
    > wielorowkowy. No to zakładam, że kierowca wie jaki tam ma pasek.
    Mój bolid to Corsa C z 2001, a więc starszy niż Yaris OP, a ma pasek
    wieloklinowy/wielorowkowy. Podejrzewam, że Yaris OP również ma taki, a
    nie zwykły klinowy jaki był np. w kredensach. :-) A czy ktoś robi
    jeszcze osobówki/dostawczaki, które używają zwykłego paska klinowego, a
    nie wieloklinowego? 8-) Bo z tych aut, które kiedyś używały, to raczej
    mało dożyło do dnia dzisiejszego. Tak jak np. wspomniany kredens. :-)

  • 8. Data: 2019-04-22 15:33:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    > Yaris 1,0 2004 bez klimy

    o k. jaki syf, milion tematów na necie. Kolesie porady wstawiają na yt
    dowalić alternetor :) (nie ma napinacza).

    Jest tam wspomaganie elektryczne? Może się zużywa i bierze coraz więcej
    prądu. Ludzie odprawiają czary z odczekaniem z rozruchem.

    Wymienić koła na nowe, pasek na nowy i się modlić.

    panie Boże dziękuję za passata.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer