    Subject: Re: Piszczy pasek klinowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: JDX <j...@o...pl>
    Date: Mon, 22 Apr 2019 06:37:50 +0200

    On 2019-04-21 20:39, PiteR wrote:
    [...]
    > To można sprawdzić ręką łożyska, luzy, można odłączyć przewody od
    > alternatora.A co tam może sobie popiskiwać? Ze trzy tygodnie temu
    wymieniłem pasek bo coś mi trochę zaczęło popiskiwać. Nie piszczało
    przeraźliwie wraz ze wzrostem obrotów, ale delikatnie popiskiwało.
    Myślałem, że to pasek się kończy, bo to już nadszedł jego czas ze
    względu na przebieg jak i wiek (nietypowo małe przebiegi roczne).
    Wymieniłem i nic, dalej popiskuje. Podczas wymiany pobieżnie rzuciłem
    okiem na koła i wydają się być OK, stary pasek też IMO wygląda
    przyzwoicie, nie jest popękany ani jakoś mocno zjechany. Ruszałem też
    kołami na alternatorze i pompie i jakichś luzów nie wyczułem. Popiskuje
    na zimnym silniku, przy przyspieszaniu. Co to może być? Łożysko w pompie
    zaczyna dogorywać (ale luzu nie wyczułem)? W alternatorze? A może
    napinacz paska pada (chociaż w to wątpię)?

    > A w jakim stanie są koła? Nie naciąga się tylko zakłada szerszy
    pasek.A jak założyć szerszy pasek, skoro koła na wale, alternatorze i
    pompie są zrobione pod konkretną szerokość paska (i ilość rowków)?
    Przynajmniej u mnie.