    From: JDX <j...@o...pl>
    Subject: Piszczy pasek klinowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 22 Apr 2019 06:44:12 +0200

    On 2019-04-21 20:39, PiteR wrote:
    [...]
    > To można sprawdzić ręką łożyska, luzy, można odłączyć przewody od
    > alternatora.
    A co tam może sobie popiskiwać? Ze trzy tygodnie temu wymieniłem pasek
    bo coś mi trochę zaczęło popiskiwać. Nie piszczało przeraźliwie wraz ze
    wzrostem obrotów, ale delikatnie popiskiwało. Myślałem, że to pasek się
    kończy, bo to już nadszedł jego czas ze względu na przebieg jak i wiek
    (nietypowo małe przebiegi roczne). Wymieniłem i nic, dalej popiskuje.
    Podczas wymiany pobieżnie rzuciłem okiem na koła i wydają się być OK,
    stary pasek też IMO wygląda przyzwoicie, nie jest popękany ani jakoś
    mocno zjechany. Ruszałem też kołami na alternatorze i pompie i jakichś
    luzów nie wyczułem. Popiskuje na zimnym silniku, przy przyspieszaniu. Co
    to może być? Łożysko w pompie zaczyna dogorywać (ale luzu nie wyczułem)?
    W alternatorze? A może napinacz paska pada (chociaż w to wątpię)?

    > A w jakim stanie są koła? Nie naciąga się tylko zakłada szerszy
    > pasek.
    A jak założyć szerszy pasek, skoro koła na wale, alternatorze i
    pompie są zrobione pod konkretną szerokość paska (i ilość rowków)?
    Przynajmniej u mnie.