  • 131. Data: 2009-01-20 09:23:17
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > ostatnimi czasy rozni znajomi pokazuja mi swoj nowy nabytek , a to
    > kino domowe ( jak to nazywaja , ba ja nie wiem co to jest ) a to
    > potezny plaski telewizor.
    > i przyznam sie , ze widzac obraz wpadam w konfuzje.
    > toz to paromiesieczne oszczednosci ida w obraz wolajacy o pomste do
    > nieba. Wyraznie gorszy od tego ze strszych kineskopow.

    Bo lcd wymaga nieporównywalnie lepszego materiału. Crt całkuje obraz i
    dlatego m.in. całkiem sensownie wyglądające na klasycznych monitorach
    zdjęcia na lcd są koszmarnie przeostrzone, pełne szumów i paprochów. To
    samo z obrazem ruchomym. Było o tym sporo.

    > troche niezrecznie mi krytycznie sie wypowiadac na temat powodu dumy
    > gospodarzy wiec milcze, ale obraz na ogol w moim odczuciu pozostawia
    > wiele do zyczenia.

    Jak się kupuje 100 cali to trzeba też kupić obraz do tego. Na razie
    takowego brak.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 132. Data: 2009-01-20 09:50:09
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin Debowski pisze:
    > Oj ale to jest nasz subiektywny odbiór, więc nie do końca mozemy to
    > porównywać.

    Obiektywnie też. Są sposoby na ocenę smużenia. Nie należy się sugerować
    podaną liczbą, bo praktyka może być diametralnie różna dla różnych modeli.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 133. Data: 2009-01-20 09:54:49
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin Debowski pisze:
    > A tego nie rozumiem, bo tak na zdrowy rozum wydawałoby się, że przejście
    > czarne-białe zajmie więcej czasu niż np. szare - szare+. Nie idzie to
    > liniowo?

    Z technicznego punktu widzenia, przejścia "bliższych" kolorów są dłuższe
    niż "dalszych". Dzieje się tak dlatego, że molekuły ciekłych kryształów
    jest "leniwa". Reaguje wolniej na mniejsze wymuszenie. Cechę tą
    wykorzystuje się przy tzw "dopalaczach". Najpierw wysterowuje się mocno,
    a chwilę później do docelowego poziomu. Dzięki temu, ciekły kryształ
    "kopnięty" napięciem reaguje bardziej żwawo. O finalnym efekcie decyduje
    jednak masa czynników.

    > No i te 30x więcej, czyli tu ~100ms to przecież przy dynamicznej scenie ze
    > zmianą po szerokości czy przekątnej ślepy musiałby zauwazyć. Nie
    > przesadziłeś?

    Wcale nie. Niektóre przejścia tonalne mogą osiągać takie wartości
    opóźnień. Co prawda dopalacze, montowane od jakiegoś czasu jako niemal
    norma, zmniejszają czasy, ale z racji nieliniowości szybkości zmian, nie
    ma na razie doskonałych.

  • 134. Data: 2009-01-20 09:57:00
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    b...@n...pl pisze:
    > Tragiczny obraz jest często z tego powodu, że obraz jest przeskalowany.
    > Nowe telewizory Full HD muszą dostać obraz 1920x1080, a większość stacji
    > nadaje w starszych standardach o niższej rozdzielczości.

    Dodatkowo, 99% klienteli widzi "FullHD", niestety nie rozróżniając 1080i
    od 1080p, a to różnica zasadnicza. Na tyle duża, że lepszy bywa obraz z
    "HDReady" z obrazem 720p.

  • 135. Data: 2009-01-20 10:14:25
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Crt całkuje obraz i
    > dlatego m.in. całkiem sensownie wyglądające na klasycznych monitorach
    > zdjęcia na lcd są koszmarnie przeostrzone, pełne szumów i paprochów.

    To nie zależy od techniki, a od jakości.

  • 136. Data: 2009-01-20 10:23:40
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Tom01 napisał(a):

    > To nie zależy od techniki, a od jakości.

    Zależy od technologii, szczególnie przy zmianach rozdzielczości. CRT
    zmienia rozdzielczość, LCD nie potrafi tego i musi robić interpolację, a
    ta działa raz lepiej, raz gorzej.

    wer

  • 137. Data: 2009-01-20 10:38:41
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    b...@n...pl pisze:
    > ta działa raz lepiej, raz gorzej.

    No właśnie...

  • 138. Data: 2009-01-20 11:19:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > To nie zależy od techniki, a od jakości.

    Mówię o statystycznym obrazie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyczyną większości katastrof jest panika/

  • 139. Data: 2009-01-20 11:23:34
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Mówię o statystycznym obrazie.

    Statystyczny, czyli średni-słaby CRT dawał lepszy obraz, niż tak samo
    średni-słaby LCD. To prawda. Do LCD trzeba wpakować 10kg zaawansowanej
    elektroniki i zaczyna świecić po ludzku.

  • 140. Data: 2009-01-20 14:43:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Statystyczny, czyli średni-słaby CRT dawał lepszy obraz, niż tak samo
    > średni-słaby LCD. To prawda. Do LCD trzeba wpakować 10kg zaawansowanej
    > elektroniki i zaczyna świecić po ludzku.

    A ja mówię o kijowym sygnale analogowego PALa z anteny - ten lepiej
    wygląda na crt, bo po prostu crt nie przenosi tak dokładanie szczegółów
    (pracuje jak filtr dolnoprzepustowy), że już o samym rozmiarze nie wspomnę.
    Takie ''hd'' ma znakomita większość kupujących czterdziestocalowe
    telewizory.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ale ja kłamać potrafię tylko za pieniądze.../