  • 1. Data: 2009-01-14 16:11:05
    Temat: Monitor Apple
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Witam,

    czy iMac 20" posiada inna matryce niz wersja 24"? W tych modelach
    montuja TN czy SIPS? Jak oceniacie przydatnosc tych matryc do pracy z
    foto? Daje sie je kalibrowac? Zastosowania amatorskie z ambicjami :-)
    ale dobrze by bylo gdyby "kolory" przypominaly kolory. Czy Dell 2009WFP
    bylby duzolepszym wyborem? Oczywiscie bez porownan do LaCie, Nec czy
    Eizo w cenach powyzej 5tys.

    u.u.

  • 2. Data: 2009-01-14 17:31:04
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> wrote in message
> [...]
    > bylo gdyby "kolory" przypominaly kolory. Czy Dell 2009WFP bylby
    > duzolepszym wyborem? Oczywiscie bez porownan do LaCie, Nec czy Eizo w

    2009WFP to nie jest TN aby?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2009-01-14 17:50:16
    Od: j...@a...at

    On 14 Jan., 17:11, usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl> wrote:
> [...]
    > ale dobrze by bylo gdyby "kolory" przypominaly kolory. Czy Dell 2009WFP
    > bylby duzolepszym wyborem? Oczywiscie bez porownan do LaCie, Nec czy

    wlasnie syn sobie zazyczyl tego maca 24" przed chwila ogladalem.
    niezaleznie od systemu maca , z ktorym mam najlepsze z mozliwych
    doswiadczen to rozczarowal mnie monitor a dokladniej mowiac bardzo
    slaba antyrefleksyjnosc powierzchni.
    mowiac po polsku odbija refleksy swiatla padajacego jak przyslowiowy
    pies.

  • 4. Data: 2009-01-14 18:13:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > slaba antyrefleksyjnosc powierzchni.
    > mowiac po polsku odbija refleksy swiatla padajacego jak przyslowiowy

    Bo to takie modne teraz. Ja przepłaciłem za notebooka tylko dlatego, że
    miał matową matrycę. A tak, to w tej samej cenie były już CoreCośtam, a
    ja mam Celerona Mobile 1,7 :/
    Ale za to w ciągu dnia widzę co jest wyświetlane, a nie kto mi zagląda
    przez ramię ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-01-14 18:13:39
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    kamil pisze:
    > "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> wrote in message

    > 2009WFP to nie jest TN aby?

    Z tego co wiem to nie. Na TN byla tansza wersja 209 (bez jednego zera :-)

    u.u.

  • 6. Data: 2009-01-14 18:16:58
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > slaba antyrefleksyjnosc powierzchni.
    > mowiac po polsku odbija refleksy swiatla padajacego jak przyslowiowy

    To niestety wiadomo, ze monitory z "szyba" trzeba odpowiednio ustawic w
    pomieszczeniu. Co Twoim zdaniem z reszta parametrow waznych dla foto?
    Zastanawiam sie czy nie lepiej kupic uzywanego Mac Pro (lub nawet Mac
    Mini) i porzadny monitor innej niz Apple firmy.

    u.u.

  • 7. Data: 2009-01-14 18:18:31
    Od: j...@a...at

    On 14 Jan., 19:13, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo to takie modne teraz. Ja przepłaciłem za notebooka tylko dlatego, że
    > miał matową matrycę.

    nic lepszego jak matowy monitor ( to sie nazywa teraz matryca ? -
    dawniej matryca nazywno ten buzer , ktorym solidarnosc drukowala
    ulotki - czy to stad sie wziela nazwa ?)

    mam starszy thinkpad i cudowna jakosc odbioru obrazu

  • 8. Data: 2009-01-14 18:20:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    usenet user pisze:

    > To niestety wiadomo, ze monitory z "szyba" trzeba odpowiednio ustawic w
    > pomieszczeniu.

    Oby tylko. Trzeba też uważać, w co jest się ubranym (tylko ciemne kolory) :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 9. Data: 2009-01-14 18:44:49
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    usenet user pisze:
    > czy iMac 20" posiada inna matryce niz wersja 24"? W tych modelach
    > montuja TN czy SIPS?

    W 20" jest TN.

    > Jak oceniacie przydatnosc tych matryc do pracy z
    > foto?

    Bardzo słabo.

    > Daje sie je kalibrowac?

    Nie.

    > Czy Dell 2009WFP
    > bylby duzolepszym wyborem?

    I lepszym, i gorszym. Lepszym bo to nie TN, ale poziom błędów
    wyświetlania jest koszmarny.

    > Oczywiscie bez porownan do LaCie, Nec czy
    > Eizo w cenach powyzej 5tys.

    Nie trzeba tak daleko sięgać. Domowe Eizo Sxx21/31/32 jest sporo lepsze
    od wyżej wymienionych.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 10. Data: 2009-01-14 19:06:41
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-14 19:44:49 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > Nie.
    Jak nie? Jak tak.

    > Nie trzeba tak daleko sięgać. Domowe Eizo Sxx21/31/32 jest sporo lepsze
    > od wyżej wymienionych.
    A pod tym się podpiszę.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem