  • 1. Data: 2009-01-14 17:53:20
    Temat: Plasma czy LCD
    Od: j...@a...at

    Czy ktos moze mi rzeczowo wyjasnic , ktory z monitorow jest lepszy
    ( daje lepszy obraz , stabilniejszy z uplywem czasu )
    plasma czy lcd ?
    mam na mysli telewizor i ew przeglad na nim dvd i zdjec?

    XXX

  • 2. Data: 2009-01-14 18:18:19
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:
    > Czy ktos moze mi rzeczowo wyjasnic , ktory z monitorow jest lepszy
    > ( daje lepszy obraz , stabilniejszy z uplywem czasu )
    > plasma czy lcd ?
    > mam na mysli telewizor i ew przeglad na nim dvd i zdjec?

    Tu masz trochę dyskusji na naszym forum. Mam nadzieję, że dostępne bez
    logowania. Wyciągnij sobie sam wnioski, bo zdania podzielone :P

    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=17839&highlight
    =plazma
    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=9883&highlight=
    plazma

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-15 08:24:18
    Od: Arturb <a...@o...pl>

    > plasma czy lcd ?
    > mam na mysli telewizor i ew przeglad na nim dvd i zdjec?
    > XXX

    Czy dobrze zrozumiałem, że chcesz na nim oglądać dvd i zdjęcia o
    tematyce XXX ;)?

    a w temacie:
    dobre LCD jest lepsze niż słaba plazma, ale dobra plazma bije
    wszystkie LCD, a co do trwałości obrazu... to w obecnych modelach
    przed upływem 20-30 lat obraz powinien być zbliżony do tego przy
    zakupie, ale kto będzie tyle trzymał sprzęt?

    Arturb

  • 4. Data: 2009-01-15 08:51:25
    Od: j...@a...at

    On 15 Jan., 09:24, Arturb <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > przed upływem 20-30 lat obraz powinien być zbliżony do tego przy
    > zakupie, ale kto będzie tyle trzymał sprzęt?

    he , he , he

    szczerze mowiac nie pomyslalem o tym , ale to jest argumnet zeby
    wreszcie kupic , wogole nie mam telewizora w domu , a na ulicy sie
    dowiaduje ze ponoc brakuje gazu i w strefie gazy toczy sie wojna.
    czyli plazma
    dzieki za info

  • 5. Data: 2009-01-15 10:09:42
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

[...]

    *** plazma czy lcd i tak kolory sa do bani, przejaskrawione, bez szarosci.

    Znacznie lepsza jakos obrazu oferowaly/ oferuja tradycyjne telewizory CRT.

    Polon

  • 6. Data: 2009-01-15 10:49:23
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Polon pisze:
    > *** plazma czy lcd i tak kolory sa do bani, przejaskrawione, bez szarosci.

    Plazma może oferować najbliższy obraz kineskopowi. Łagodny, z
    szarościami, przyzwoitą czernią. Oczywiście po odpowiedniej regulacji,
    bo na wystawach są wykręcone do niemożliwości. LCD nie ma takich
    możliwości w ogóle. Nie nadaje się na telewizor, moim zdaniem, zupełnie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 7. Data: 2009-01-15 10:57:36
    Od: j...@a...at

    On 15 Jan., 11:49, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> wrote:

> [...]
    > bo na wystawach są wykręcone do niemożliwości. LCD nie ma takich
    > możliwości w ogóle. Nie nadaje się na telewizor, moim zdaniem, zupełnie.

    tak tez mi sie wydawalo majac doswiadczenia z monitorami lcd w
    laptopie.

    a dlaczego nie sa stosowane w telewizorach TFT - w compie daja
    przyzwoity obraz , lepszy niz lcd .?

    XXX

  • 8. Data: 2009-01-15 12:22:39
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Tom01 pisze:

> [...]
    > bo na wystawach są wykręcone do niemożliwości. LCD nie ma takich
    > możliwości w ogóle. Nie nadaje się na telewizor, moim zdaniem, zupełnie.

    Dobrze, że mój TV LCD o tym nie wie. I pewnie tylko z przekory wolę na
    nim obejrzeć film z BD czy choćby i DVD, niż udawać się do kina.

    Plazma migocze. Poważnie.

  • 9. Data: 2009-01-15 12:28:46
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Dobrze, że mój TV LCD o tym nie wie.

    Wchodzimy w tym momencie w zakres Pana preferencji, a nie cech
    obiektywnych. Przed wystawą z wielkimi LCD TV stoi zazwyczaj tłumek z
    rozdziawionymi japami. Obraz żyleta, jaskrawy, kolorowy. To mami,
    oszukuje zmysły. Jednakowoż nie ma żadnych szans na ustawienie takiego
    TV tak, aby dawał obraz taki jak kiedy spoglądamy przez okno.
    Niezależnie od ceny i klasy. Pewnych własności nie da się ominąć.

    > Plazma migocze. Poważnie.

    I co z tego?

  • 10. Data: 2009-01-15 12:44:12
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Tom01 pisze:

> [...]
    > oszukuje zmysły. Jednakowoż nie ma żadnych szans na ustawienie takiego
    > TV tak, aby dawał obraz taki jak kiedy spoglądamy przez okno.

    Aha, a plazmę da się tak ustawić? :) Poproszę producenta i model.

    > Niezależnie od ceny i klasy. Pewnych własności nie da się ominąć.

    Pewnych właściwości nie ma sensu śrubować, głównie ze względu na
    fizjologię ludzkiego oka. Tak jest np. z dyskutowanym wszędzie poziomem
    czerni. Jakie ma on znaczenie praktyczne, skoro oglądając obraz w dzień
    i tak nie dostrzeże się tej głębi czerni ze względu na adaptację
    siatkówki? W zaciemnionym pomieszczeniu owszem, czerń z klasycznego LCD
    (czyli niepodświetlanego diodami z własnym sterowaniem) będzie szarawa,
    ale przecież telewizor służy głównie do oglądania ruchomych obrazów,
    więc uwaga i tak zawsze jest skupiona na czymś innym, niż analizie
    odsetka czerni w czerni.

    Ciekawi mnie też, jak wyobrażasz sobie wierność tych szarości (i ogólnie
    odcieni kolorów) na plazmie, które przecież uzyskiwane są w sposób
    dyskretny, poprzez modulację PCM światła emitowanego z poszczególnych
    komórek ekranu, co jest przyczyną wspomnianego migotania.

    > I co z tego?

    To z tego, że męczy wzrok. Nie tak bardzo, jak telewizor kineskopowy,
    ale jednak. I to tym bardziej, im bliżej ekranu się siedzi. Jaki jest
    więc sens kupowania plazmy Full HD, jeśli trzeba ją oglądać z daleka?

    BTW: widział ktoś telewizor plazmowy z matową powierzchnią ekranu? Ale
    taką naprawdę matową, bo różnice między różnymi modelami Panasonika
    oczywiście widzę, ale nawet ten najbardziej matowy ma się nijak do
    paneli LCD.