  • 21. Data: 2015-07-08 19:06:36
    Temat: Re: Plazma jak CRT?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Niania napisała:

    > aha i jeszcze jedna ważna obserwacja:
    >
    > wszelkie niebieskie diody: w laptopie, na reklamach w mieście, jak
    > oglądam w nocy, wszystko co jest podświetlane niebieskimi diodami
    > KOMPLETNIE nie mogę na tym skupić ostrości wzroku, widzę taką diodę
    > w laptopie podwójnie i mocno mnie takie światło kłuje w oczy

    Ktoś tu już wcześniej dobrze i mądrze radził: okulista.
    To nie jest problem dla elektroników.

    Jarek

    --
    Do łezki łezka,
    aż będę niebieska

  • 22. Data: 2015-07-08 22:05:29
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Niania napisał:
> [...]
    > KOMPLETNIE nie mogę na tym skupić ostrości wzroku, widzę taką diodę w
    > laptopie podwójnie i mocno mnie takie światło kłuje w oczy

    Może ktoś wie na ten temat więcej ale z tego co pamiętam, to ludzkie oko
    jest najmniej czułe właśnie na kolor niebieski, ma też najmniej
    receptorów koloru niebieskiego. Stąd słaba rozdzielczość widzenia w tym
    kolorze nie jest niczym nadzwyczajnym. Każdy z nas powinien mieć podobne
    odczucia, aczkolwiek bez kłucia, niemożliwości skupienia wzroku jak u
    Ciebie.
    Np. były radiobudziki z niebieskimi wyświetlaczami - swego czasu modne
    gadżety. Ich cyfry były czytelne z dużo mniejszej odległości, w
    porównaniu do identycznych wyświetlaczy w kolorze zielonym lub
    czerwonym. Napisy, symbole ostrzegawcze, informacje o drogach
    ewakuacyjnych są w kolorze czerwonym lub zielonym. Nigdy niebieskiem -
    tak mi to tłumaczono.
    Ja np. też widzę znacznie mniej ostro niebieskie punkty świetlne,
    zapalane nocą w autobusie, w przejściu, przy podłodze. Nie widzę ich
    podwójnie, nic mnie nie kłuje, mogę na nie patrzeć - po prostu są dla
    mnie nieostre. No chyba że się schylę i im przyjżę z bliska. Nie mam też
    żadnych problemów z TV i monitorami LCD podświetlanymi LED.
    Krótko - jak już zbierzesz komplet danych porównawczych, to naprawdę
    odwiedź okulistę. Może to wada siatkówki, może soczewki, może nosisz źle
    wykonane okulary - nie wiem, nie znam się. Ważne, żeby się nie
    pogłębiała z wiekiem.

  • 23. Data: 2015-07-08 22:25:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Niania napisał:

> [...]
    > księżycowy nonstop mdławy przekontrastowany, przekłamany w kolorach,
    > bardzo zimny mimo ustawienia najcieplejszej konfiguracji
    >
    > obraz na plazmie pastelowy miękki naturalny ale niezwykle ostry w
    > dynamicznych scenach, ma wszelkie cechy zalety CRT a przecież ten model
    > plazmy LG 50PB5600 to totalny "lowend"
    >
    > największa wada to pobór prądu, ciepło wydzielane przez TV i niewielka
    > maksymalna jasność plazmy, do jasnego pokoju się nie nadaje, ciężar bo
    > waży 25kg i nie każdy uchwyt to zniesie
    >
    > http://abload.de/img/a1twaof.jpg
    >

    > a piłka nożna to jest bajka, płynny ostry obraz :)

    Na LG obraz ma moim zdaniem podbity żółty kolor. Skóra wydaje się
    bardziej naturalna, ale za to żółta liczba 12 w lewym górnym rogu jest
    prawie biała co nie jest prawidłowe.
    Zdjęcie nie musi oddawać rzeczywistego obrazu, więc to tylko taka
    dywagacja. Nakładają się na to różnice w widmie światła emitowanego
    przez oba ekrany, parametry matrycy i korekty aparatu.

    Spróbuj się pobawić kalibracją według metody, którą podałem parę dni
    temu. Są też dedykowane zabawki:
    http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder4tv
    -hd/ ale trochę to
    kosztuje. Za to pozwala na optymalną regulację bez wpływu wzroku
    użytkownika.

    Dobrze że dobrałeś coś dla siebie ale co będzie za kilka lat? Plazmy
    powoli znikają z oferty. Jeszcze trochę a UE ich zakaże za prądożerność
    i co wtedy? Nawet na klatce schodowej w bloku mam już LEDy.

  • 24. Data: 2015-07-09 10:51:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Niania" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >KOMPLETNIE nie mogę na tym skupić ostrości wzroku, widzę taką diodę w
    >laptopie podwójnie i mocno mnie takie światło kłuje w oczy

    Rzecz warta zbadania u okulisty ... ale nie Ty jedna.
    Te niebieskie diody "wala po oczach".
    Nie wiem czemu - takie silne, czy takie niebieskie ...

    No i moment - mowa o diodzie, czy mowa o elemencie podswietlonym dioda
    ?
    Bo slabe widze normalnie.

    J.

  • 25. Data: 2015-07-10 12:32:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Wątkotwórca twierdzi, że nie ma sensacji, gdy ogląda TV CRT i monitory LCD
    > CCFL.
    > TV LCD podświetlane LED szkodzą mu, więc kupił plazmę ale nawet ona mu
    > przeszkadza. Tak to zrozumiałem.

    Sęk pewnie w tym, że jak się przyjrzeć LEDom białym, to można przyuważyć w
    ich świetle nutkę wysokiego fioletu. Ta nuta daje niekiedy dość niemiłe
    wrażenie, może niektórym przeszkadza? Spróbowałbym tu "podwójną ślepą", ale
    w tym przypadku dla zbadania, czy to ta nutka rozkojarza, czy np. jakieś
    nieuświadomione sobie uprzedzenie... Łatwiej by wtedy walczyć z tym. Myślę,
    że radykalną poprawę osiągnie się, ocieplając obraz, odpowiednim ustawieniem
    z menu, wtedy fiolet pewnie się skompensuje, przytłumi, przynajmniej
    subiektywnie...?

    > dlatego ciekawi mnie co mu dolega. Widma światła z poszczególnych ekranów
    > nie potwierdzają jakiegoś "wyrzutu niebieskiego" w LED.

    Może to trochę na zasadzie, jak radioamator na wsi stawia antenę, zanim ją
    podłączy, to już krowy nieść przestają, to już kury mleka nie dają, to już
    professury (od: profesory) pierdolą, jakie to promieniowanie jest cholernie
    szkodliwe (BTW:Wyłączyć Słońce, kurwa!), to już się zakłócenia w telewizorze
    pojawiają...
    Z tą różnicą, że na wsi, to ciemnota, a tutaj z diodami, to po prostu wdruk
    w podświadomości...?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444

  • 26. Data: 2015-07-10 12:35:57
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Niania" <niania@g_mail.com> napisał w wiadomości
    > nie wiem jaki jest powód moich dolegliwości na LED, faktem jest że na
    > plazmie na razie ich nie mam

    A spróbuj wykonać podwójną ślepą próbę, tak, żebyś ani ty, ani osoba ci
    prezentująca, nie wiedzieli, które to plazma, które LED, które jeszcze co
    innego.
    Potwierdzi się wtedy, czy problem jest rzeczywisty, czy to tylko
    podświadomość robi cię w ciula...? Wtedy będzie łatwiej szukać źródła... a
    podświadomość to bywa ostatnim skurwysynem niekiedy.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444

  • 27. Data: 2015-07-11 08:40:09
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

    > Dobrze że dobrałeś coś dla siebie ale co będzie za kilka lat? Plazmy
    > powoli znikają z oferty. Jeszcze trochę a UE ich zakaże za prądożerność
    > i co wtedy? Nawet na klatce schodowej w bloku mam już LEDy.

    liczę że coś nowego się pojawi, jak się nie pojawi to będę używał do
    śmierci technicznej

    ledów nie toleruję i dotyczy to wszystkiego nawet oświetlenia

    plazmę mam obecnie w małym pokoju 10m2 ! mogę ją oglądać nawet z
    odległości 1m :) obraz jest doskonały nawet z tak bliska pod warunkiem
    że jest to stacja HD

    wczoraj wieczorem na PLANETTE HD szły dwa odcinki "świat widziany z
    góry" oglądałem, zero zmęczenia wzroku ! po prostu cud miód,
    panoramiczne ujęcia płynne panskany i świetnie się to oglądało

    na LCD bym płakał po 15 minutach a na drugi dzień nie miał bym ostrości
    wzroku (już tak bywało)

    co do testów jak ktoś pisze- eliminujących sugestie to też takie robiłem
    ale z oświetleniem, nic to nie dało

  • 28. Data: 2015-07-11 12:35:15
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > co do testów jak ktoś pisze- eliminujących sugestie to też takie robiłem

    Ale z tzw. "podwójną ślepą"?

    > ale z oświetleniem, nic to nie dało

    Stąd nasze sugestie, abyś kontaktował się z lekarzem. To nie wstyd,
    korzystać z pomocy czy to okulisty, neurologa, psychiatry (to też przecież
    lekarz), psychologa.
    Na początek okulista, jak na razie chyba bez skierowania, a w najgorszym
    razie twój podstawowy cię skieruje.
    Moje sugestie co do podwójnej ślepej są z tego, abyś ani ty, ani osoba
    prezentująca ci lampy nie wiedzieli, która jakie ma źródło światła.
    Neurolog zbada, czy to nie jest jakaś waga układu nerwowego, a dwaj
    pozostali, czy to nie jest np. jakiś wdruk z dawnych czasów, który mocno
    podświadomie kojarzysz z czyms przykrym, z czego nie zdajesz sobie sprawy.
    To nie grzech IMAO, ani wstyd, mieć taki problem, a skoro jest, to byka za
    rogi i łeb mu ukręcić przy samej dupie.
    Ja też mam tego typu problemy, które "widać, słychać i czuć", jak śpiewał
    Kuba Sienkiewicz, specjalista neurolog zresztą. Najbardziej widać to u mnie
    w robionych literówkach i mętnym pisaniu. Więc walcz o siebie,
    jestem...jesteśmy z tobą.
    BTW. Oświetlenie uliczne też?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444

  • 29. Data: 2015-07-11 23:05:17
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Niania napisał:
    > ledów nie toleruję i dotyczy to wszystkiego nawet oświetlenia

    Współczuję ale od nich nie uciekniesz.

    Jeżeli już ustaliłeś, że przeszkadza Ci nieruchomy obraz, to teraz
    zacznij testować jaki konkretnie kolor światła.
    Nie przeszkadzają Ci LEDy czerwone, zielone, żółte?
    Czy np. światło niebieskie, pochodzące z LED szkodzi Ci a niebieskie z
    odfiltrowanej żarówki już nie? Z CRT, plazm pewnie nie.

    Mam spektroskop ze skalą pokazującą długość fali światła w nanometrach.
    Oświetliłbym jego wlot światłem rozszczepionym przez pryzmat i
    pojedynczym prążkiem, wycinanym przez szczelinę, przesuwaną przez widmo.
    Uzyskałbym w ten sposób przesuwający się po skali prążek światła. No
    powiedzmy - wąski pasek światła. Sprawdziłbym kiedy zaczynam źle go
    widzieć. Taka sama próba dla światła białego z żarówki i z LEDów. Tylko
    uwaga - są różne białe LEDy i już ktoś to wyjaśniał.
    Przygotuj lekarzowi komplet danych. Jak Cię jeden spławi, to idź do
    następnego.

    Nie osiadaj na laurach, ciesząc się z sukcesu w poszukiwaniu TV. Wada
    istnieje a okres życia TV może być niezbyt długi. Co zrobisz za
    powiedzmy 5 lat? Nie wiem i nie pytam o pracę ale co zrobisz, jeżeli
    zaczniesz nową w firmie oświetlonej ekologicznie LEDami? To wcale nie
    jest takie niezwykłe. Co wtedy? Zwolnisz się ze względu na problemy z
    oczami? Dlatego idź z tym do okulisty i nie czekaj na następne problemy.
    Może masz źle dobrane okulary, zła jakość szkła, coś nie tak z
    soczewkami kontaktowymi? Jeżeli dowiesz się co Ci dolega, to daj znać.
    Jestem naprawdę ciekawy.

  • 30. Data: 2015-07-15 17:31:38
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

    W dniu 2015-07-08 o 18:20, Niania pisze:
> [...]
    > KOMPLETNIE nie mogę na tym skupić ostrości wzroku, widzę taką diodę w
    > laptopie podwójnie i mocno mnie takie światło kłuje w oczy

    po ponad tygodniu używania nie ustają moje zachwyty, czysta przyjemność
    oglądania, nie mogę patrzeć na obraz na obok stojącym 42 LCD, żałuję
    tylko że nie kupiłem jeszcze dostepnych modeli firmy panasonic bo LG ma
    nieco skopaną elektronikę w tej plazmie- nie da się wyłączyć wszystkich
    ulepszaczy obrazu, panasonik był by na pewno dopracowany

    PLAZMA tylko PLAZMA