  • 11. Data: 2015-07-07 11:22:59
    Temat: Re: Plazma jak CRT?
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Niania napisał:

    > siedzę przed CCFLem, w pracy też CCFL często parę godzin w pracy i po
    > godzinach, żadnych objawów nie mam
    >
    > w szafie leży nowiutki LG 23" LED flicker free i to już nie pierwszy LED
    > który po kilku dniach lądował w "koszu"-czytaj OLX

    Poważnie pytam - co na to okulista?
    Być może taka unikalna nadwrażliwość niczym innym się w przyszłości nie
    objawi a może już trzeba się martwić.
    Większości ludzi podświetlenie LED nie przeszkadza (ba - nawet nie
    zauważają u siebie jakiegokolwiek dyskomfortu) ale jak przeczytałem, że
    zakładasz pomarańczowe okulary do TV, to się mocno zdziwiłem. Próbowałeś
    okularów do spawania gazowego? Chodzi mi o część przezroczystą,
    filtrującą UV.

  • 12. Data: 2015-07-07 13:13:54
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-07-07 o 11:22, Maciek pisze:

> [...]
    > zakładasz pomarańczowe okulary do TV, to się mocno zdziwiłem. Próbowałeś
    > okularów do spawania gazowego? Chodzi mi o część przezroczystą,

    :-)
    Większość ludzi nastawia o wiele za dużą jasność, o wiele za duży
    kontrast i o wiele za duże nasycenie kolorów. A to bardzo męczy oczy.

    P.P.

  • 13. Data: 2015-07-07 21:02:20
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > :-)
    > Większość ludzi nastawia o wiele za dużą jasność, o wiele za duży
    > kontrast i o wiele za duże nasycenie kolorów. A to bardzo męczy oczy.
    >
    > P.P.

    Wątkotwórca twierdzi, że nie ma sensacji, gdy ogląda TV CRT i monitory
    LCD CCFL.
    TV LCD podświetlane LED szkodzą mu, więc kupił plazmę ale nawet ona mu
    przeszkadza. Tak to zrozumiałem.
    Może jednak wie jak regulować TV, nie twierdzę też, że nie ma jakiś
    osobniczych właściwości, powodujących akurat taki wstręt do
    podświetlenia LED. Sęk w tym, że od tej technologii nie ucieknie i
    dlatego ciekawi mnie co mu dolega. Widma światła z poszczególnych
    ekranów nie potwierdzają jakiegoś "wyrzutu niebieskiego" w LED.

  • 14. Data: 2015-07-08 11:03:03
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

    W dniu 2015-07-05 o 20:22, sundayman pisze:

    > znaczy jakich "dolegliwości" ?
    >
    > Ztcw obraz na CRT posiada głębszy kolor niebieski niż lcd.
    > Więc LCD powinno ci odpowiadać bardziej.

    używam tą plazmę 50" od 2 dni, BRAK DOLEGLIWOŚCI!

    owszem żre to prądu niesamowicie 150-200W

    na każdym TV LCD odczuwam taki kłujący dyskomfort szczególnie przy
    ruchomych scenach, takie męczące smużenie trudno to określić, chyba
    wynika to z nieostrego ruchomego obrazu na którym wzrok nie może się skupić

    tu nie ma nic takiego, obraz naprawdę bardzo zbliżony do CRT a do tego FHD:)

    aha i dodam że obok tej plazmy 50" PB5600 stoi 42" LED LCD PANASONIC
    TX42A400E więc mam bezpośrednie porównanie :)

    testuję dalej ...

  • 15. Data: 2015-07-08 11:13:38
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

> [...]
    > dlatego ciekawi mnie co mu dolega. Widma światła z poszczególnych
    > ekranów nie potwierdzają jakiegoś "wyrzutu niebieskiego" w LED.

    dlaczego się nie ucieknie? kupiłem nową plazme, starczy mi na kilka lat,
    w tym czasie może np OLED będzie w przystępnej cenie

    obraz na plazmie to czysta przyjemność, ma pewne wady ale jest przyjemny
    dla oka, nie kłuje, miękki a jednocześnie super ostry płynny przy
    dynamicznych scenach

    nie wiem jaki jest powód moich dolegliwości na LED, faktem jest że na
    plazmie na razie ich nie mam

  • 16. Data: 2015-07-08 11:35:42
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Niania pisze:

    > dlaczego się nie ucieknie? kupiłem nową plazme, starczy mi na kilka lat,
    > w tym czasie może np OLED będzie w przystępnej cenie

    Masz świadomość że OLED to czysty RGB LED? Czyli wracasz do punktu
    wyjścia z jeszcze mocniejszym efektem niebieskiego.

    Metod uzyskania białego światła z LED są 3
    1. Diody RGB wymieszane na matówce - nie stosowane w TV ani monitorach.
    2. UV LED z białym luminoforem - dają szczątkowy ultrafiolet który może
    szkodzić na nadwrażliwe oczy np spawacza.
    3. Niebieskie LED z żółtym luminoforem - mają lekko niebieski odcień,
    zimna barwa, bez problemu można skorygować ustawieniami TV/monitora.
    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 17. Data: 2015-07-08 11:43:28
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Niania pisze:
> [...]
    > ruchomych scenach, takie męczące smużenie trudno to określić, chyba
    > wynika to z nieostrego ruchomego obrazu na którym wzrok nie może się skupić

    No i się wydało, nie w podświetleniu problem tylko w czasie reakcji
    matrycy, szukaj szybkich matryc, ostatnie co pamiętam to chyba 6ms.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_reakcji

  • 18. Data: 2015-07-08 15:50:06
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Niania napisał:

> [...]
    >
    > aha i dodam że obok tej plazmy 50" PB5600 stoi 42" LED LCD PANASONIC
    > TX42A400E więc mam bezpośrednie porównanie :)

    Porównaj na obu TV nieruchomy obraz. Jestem ciekawy jak zareagujesz.
    Czasami w nocy nadają nieruchome obrazki z lasu, łąki.
    Wygląda na to, że nie pomarańczowe okulary były Ci potrzebne, tylko
    szybkość reakcji matrycy - jak zresztą zauważył AlexY. Może jeszcze ma
    znaczenie częstotliwość odświeżania?
    Obraz miękki, ostry, smużenie i inne parametry są do ustawienia w TV.
    Oczywiście nie ustawisz szybszej reakcji, niż pozwala na to matryca ale
    to chyba może mieć znaczenie przy obserwacji lecącej piłki. Zresztą w
    swoim TV mam jakiś tryb "piłka nożna".
    Mało kto na to zwraca uwagę ale jest dużo takich parametrów i mają wpływ
    na percepcję obrazu. Wszystko tylko nie tryb sklepowy z waleniem po
    oczach ostrym obrazem.

  • 19. Data: 2015-07-08 18:15:37
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

    > Porównaj na obu TV nieruchomy obraz. Jestem ciekawy jak zareagujesz.
    > Czasami w nocy nadają nieruchome obrazki z lasu, łąki.

    oba tv mają stop klatke, postawiłem obok siebie, dla mnie kolosalna
    różnica, patrzę kilka minut na lcd i od razu zaczynam odczuwać jakiś
    niezrozumiały dyskomfort, przenosze wzrok na plazmę i super

> [...]
    > Mało kto na to zwraca uwagę ale jest dużo takich parametrów i mają wpływ
    > na percepcję obrazu. Wszystko tylko nie tryb sklepowy z waleniem po

    dla mnie różnica na korzyść plazmy jest duża, obraz na lcd badziewiasty
    księżycowy nonstop mdławy przekontrastowany, przekłamany w kolorach,
    bardzo zimny mimo ustawienia najcieplejszej konfiguracji

    obraz na plazmie pastelowy miękki naturalny ale niezwykle ostry w
    dynamicznych scenach, ma wszelkie cechy zalety CRT a przecież ten model
    plazmy LG 50PB5600 to totalny "lowend"

    największa wada to pobór prądu, ciepło wydzielane przez TV i niewielka
    maksymalna jasność plazmy, do jasnego pokoju się nie nadaje, ciężar bo
    waży 25kg i nie każdy uchwyt to zniesie

    http://abload.de/img/a1twaof.jpg

    a piłka nożna to jest bajka, płynny ostry obraz :)

  • 20. Data: 2015-07-08 18:20:59
    Od: Niania <niania@g_mail.com>

    W dniu 2015-07-06 o 15:41, Niania pisze:

    aha i jeszcze jedna ważna obserwacja:

    wszelkie niebieskie diody: w laptopie, na reklamach w mieście, jak
    oglądam w nocy, wszystko co jest podświetlane niebieskimi diodami
    KOMPLETNIE nie mogę na tym skupić ostrości wzroku, widzę taką diodę w
    laptopie podwójnie i mocno mnie takie światło kłuje w oczy