  • 1. Data: 2009-05-05 15:20:17
    Temat: Plyta glowna z 'przezroczystym' kontrolerem RAID
    Od: Salata <m...@g...com>

    Witam,
    poszukuje plyty glownej pod Intel Quad Core. Plyta musi obslugiwac
    RAID (mirroring). Do tej pory banal, ale RAID musi byc niewidoczny dla
    OS'a (w tym wypadku SBS 2003). Tzn w BIOS'ie konfiguruje RAID-1 a po
    starcie instalatora Windows mi widzi RAID jako jeden dysk. Z tego co
    pamietam to ICH9 od intela tak mialo, ale nie jestem pewien. Nie chce
    podczas instalacji instalowac dodatkowych sterownikow, ktore i tak
    wczesnie czy pozniej sprawia problemy, a rozwiazanie musi byc
    bezobslugowe tym bardziej ze to Windows Server 2003. Jakies typy
    koledzy? Uklad graficzny i gigabit ethernet zintegrowany, ale wazne by
    mial wsparie w postaci sterownikow dla Win2003. Wazna jest dostepnosc
    na rynku i oczywiscie wydajnosc.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2009-05-05 17:31:19
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Salata pisze:
> [...]
    > koledzy? Uklad graficzny i gigabit ethernet zintegrowany, ale wazne by
    > mial wsparie w postaci sterownikow dla Win2003. Wazna jest dostepnosc

    niewiem co to jest SBS 2003, ale chyba wszystkie płyty z raidem na
    pokładzie to fake raid. czyli działa tylko z windows....

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-05-05 18:02:52
    Od: Salata <s...@w...interia.pl>

    ToMasz pisze:
    > niewiem co to jest SBS 2003, ale chyba wszystkie płyty z raidem na
    > pokładzie to fake raid. czyli działa tylko z windows....

    Small Business Server 2003. Wlasnie ja kiedys mialem jeden taki system w
    rekach, ze kontroler RAID na plycie glownej nie wymagal zadnych
    sterownikow podczas instalacji Windows. Tylko juz nie pamietam co to
    bylo :( .

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2009-05-05 18:23:02
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Salata pisze:

> [...]
    > rekach, ze kontroler RAID na plycie glownej nie wymagal zadnych
    > sterownikow podczas instalacji Windows. Tylko juz nie pamietam co to

    tyle tylko, (ze o ile wiem) taki kontroler nie wymaga sterowników do
    windowsa. Sterowniki zaś są wymagane chyba dlatego tylko ze ów kontroler
    ma wyjście sata....

    na sil3112 (chyba najstarszy kontroler na fakeraid na PCI) dos/win98/xp
    działał bez zewnętrznych sterowników.
    Linuks już nie....

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-05-05 18:32:49