  • 1. Data: 2009-05-05 06:56:40
    Temat: Upgrade bios bez flopa
    Od: "Sailor" <sailor@[antyspam]sih.pl>

    Witam
    Chce uaktualnic bios plyty i karty grafiki ale nie mam stacji dyskietek, a
    wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos z
    flopa. :(
    Czy jest inny sposob?

  • 2. Data: 2009-05-05 07:03:54
    Temat: Re: Upgrade bios bez flopa
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gtonvb$hjb$1@inews.gazeta.pl>, Sailor napisał(a):

> [...]
    > wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos z

    Tak, uruchomić ze stacji dyskietek na USB lub z pendrive (to ostatnie
    działa tylko na nowych komputerach).

    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-05 07:30:28
    Od: "PP" <p...@o...pl>

> [...]
    > wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos

    Sprawdź płytę instalacyjną od MB, na jednej z płyt miałem swego czasu
    windowsowe narzędzie do aktualizacji BIOS, BIOS był AWARD więc i narzędzie
    powinno być osiągalne w internecie.
    Płyta pochodziła od ECS, niestety poszła dalej w świat, jak poszukasz na
    stronie ECSa to może się coś tam znajdzie.
    Piotr

  • 4. Data: 2009-05-05 08:08:50
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nasluchales sie bajek o dinozaurach. Takie rzeczy robilo sie w czasach Win9x
    gdy czlowiek nie byl pewny, w ktorym momencie sie wszystko zawiesi. Sciagnij
    program pod Win i z glowy.

    --
    pozdr

  • 5. Data: 2009-05-05 08:12:27
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Sailor pisze:
    > Czy jest inny sposob?

    Jest.

    Można nagrać zawartość dyskietki na płytę CD.

    http://www.bootdisk.com/
    Need To Flash Your BIOS On A PC With No 1.44 | Read.1st

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 6. Data: 2009-05-05 11:07:36
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Nie napisałeś jaką masz płytę. Stare płyty główne można było
    aktualizować tylko z pod dos a nowego oprogramowania pod windows już nie
    napisano bo płyty były już wycofane z produkcji. Wejdź na stronę
    producenta i sprawdź czy twój model MB ma możliwość aktualizacji spod
    windowsa. Jeżeli tak to jest to tylko kwestia ściągnięcia odpowiedniego
    programu ze strony ze wsparciem.

  • 7. Data: 2009-05-05 18:28:25
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Tue, 5 May 2009 08:56:40 +0200, Sailor napisał(a):

    > Czy jest inny sposob?
    Bootowalny pendrive:
    http://tw.dficlub.com/tw/modules/newbb/viewtopic.php
    ?topic_id=1837&forum=27&post_id=6679#forumpost6679

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2009-05-05 18:38:47
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

> [...]

    > wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos z

    Tak, uaktualnić spod Windows, jak biały człowiek.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2009-05-05 19:51:39
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    Kiedyś, jak jeszcze miałem Win98, uruchamiałem system bezpośrednio z
    dysku z opcją "tylko wiersz poleceń" czy jakoś tak ;) i szło bez
    problemu. Aha, i jeszcze z tego co pamiętam tymczasowo zmieniłem
    rozszerzenia plikow config.sys i autoexec.bat żeby jakiś "śmieci" nie
    wczytały się do pamięci.
    Czy na NTFS-ie ten manewr by się udał, to nie wiem, może ktoś
    sprawdzi? ;-)

    --
    A.

  • 10. Data: 2009-05-05 21:26:57
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś, jak jeszcze miałem Win98, uruchamiałem system bezpośrednio z
    > dysku z opcją "tylko wiersz poleceń" czy jakoś tak ;)

    Ja tak do dzisiaj mam na WinXP (oczywiście partycja FAT32).

    > i szło bez
    > problemu. Aha, i jeszcze z tego co pamiętam tymczasowo zmieniłem
    > rozszerzenia plikow config.sys i autoexec.bat żeby jakiś "śmieci" nie
    > wczytały się do pamięci.

    Było wcisnąć F5 czy F8. Wtedy albo oba pliki były wogóle pomijane, albo
    kolejno pytał o każdą linię czy załadowac do pamięci.
    Inna rzecz, że skoro nie potrzebowałeś CS i AB pod DOSem, to nie wiem co
    wogóle w nich trzymałeś, skoro Win98 ich praktycznie nie używa.

    > Czy na NTFS-ie ten manewr by się udał, to nie wiem, może ktoś
    > sprawdzi? ;-)

    Nie trzeba sprawdzać - DOS nie działa na NTFS.
    Ale można tymczasowo wydzielić partycję podstawową z FAT32, sformatować ją
    jako startową, przerzucić flasher z biosem, i dodać do menu wyboru w
    bootmanadżerze (lub aktywować "recznie", żeby po restarcie system załadował
    się z niej). A po flashu wywalić ją.