  • 1. Data: 2009-05-05 18:53:37
    Temat: 4GB ram w dualu - co wybrac?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Aktualnie mam w kompie 2x512MB ram.

    Chce teraz kupic 2x2GB.
    Kosci jakiego producenta i o jakich parametrach wybrac?

    Plyta glowna to Gigabyte GA-965P-DS3

    http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Prod
    ucts_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2314
    &ProductName=GA-965P-DS3

    Czy nowo dokupione kosci bede mogl dolozyc do tych 2x512MB ktore mam
    teraz, czy lepiej wlozyc te nowe kosci, a stare wyjac?

    BTW
    Pierwszy raz bede wymienial RAM w kompie - czy wystarczy je tylko
    wlozyc do swoich slotow i koniec? Trzeba cos w BIOSie ustawiac itd?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-05-05 19:08:45
    Temat: Re: 4GB ram w dualu - co wybrac?
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    > Witam
    >
    > Aktualnie mam w kompie 2x512MB ram.
    >
    > Chce teraz kupic 2x2GB.
    > Kosci jakiego producenta i o jakich parametrach wybrac?

    Jakieś OCZ, Patriot, Geil albo Corsair - model, to z zależności ile masz kasy.

> [...]
    >

    > Czy nowo dokupione kosci bede mogl dolozyc do tych 2x512MB ktore mam
    > teraz, czy lepiej wlozyc te nowe kosci, a stare wyjac?

    Można dołożyć, bo i tak rzadko która płyta działa w podwójnym dualu. Z tego co
    pamietam płytyt DFI, Intel i chyba ABIT miały podwójny dual

    Oniet

  • 3. Data: 2009-05-05 19:20:17
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Maj, 21:08, "Oniet" <o...@o...eu> wrote:

    > Jakieś OCZ, Patriot, Geil albo Corsair - model, to z zależności ile masz kasy.

    Co myslisz o tym: http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=1
    7484

    Jedne z tanszych sa.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2009-05-05 19:26:51
    Od: "Oniet" <o...@o...eu>

    > Co myslisz o tym: http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=1
    7484

    > Jedne z tanszych sa.

    Cenowo są IMO bardzo OK, aczkolwiek ja się interesuje teraz bardziej cenami DDR3.

    OCZ to bardzo dobra firma. A poszczególne modele różnią się prędkościa, a
    rodziny modeli radiatorami (czy chcesz podkręcać czy nie). Wybrać musisz sam.

    Oniet

  • 5. Data: 2009-05-05 19:35:23
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...
> [...]
    > Pierwszy raz bede wymienial RAM w kompie - czy wystarczy je tylko
    > wlozyc do swoich slotow i koniec? Trzeba cos w BIOSie ustawiac itd?

    Jak masz XP / Vista 32-bit to i tak nie zobaczysz wiecej niz ~3.3GB. Wiec
    albo dokup 2x1GB, albo wywal stare i wlóz 2x2GB.

    > Co myslisz o tym: http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=1
    7484

    Patrzac na timingi, to bardziej pamieci CL6 niz CL5.

  • 6. Data: 2009-05-05 19:38:48
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Maj, 21:35, "maX" <a...@i...pl> wrote:

    > Jak masz XP / Vista 32-bit to i tak nie zobaczysz wiecej niz ~3.3GB. Wiec
    > albo dokup 2x1GB, albo wywal stare i wlóz 2x2GB.

    Mam starego XP, ale chce sie pobawic Win 7 RC. I stad chec dokupienia
    ramu ;)

    > Patrzac na timingi, to bardziej pamieci CL6 niz CL5.

    To co w zblizonej cenie mozecie polecic?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2009-05-05 19:48:36
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > Mam starego XP, ale chce sie pobawic Win 7 RC. I stad chec dokupienia
    > ramu ;)

    Jesli to bedzie wersja 32-bit, to chyba dalej ma to ograniczenie. Chyba ze
    64-bit.
    Pozatym i tak pojedyncza aplikacja (np. gra) nie moze korzystac wiecj niz z
    2GB (tak przynajmniej jest w 32-bit windows; nie wiem jak w 64-bit)

    > To co w zblizonej cenie mozecie polecic?

    CL6 zle nie sa :) Strata wydajnosci to moze ze 2%.

  • 8. Data: 2009-05-05 20:06:32
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Maj, 21:48, "maX" <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Pozatym i tak pojedyncza aplikacja (np. gra) nie moze korzystac wiecj niz z
    > 2GB (tak przynajmniej jest w 32-bit windows; nie wiem jak w 64-bit)

    Wlasnie sie zastanawiam czy brac 32bit czy 64bit.
    Takie pytanie: 64 bity sa w pelni kompaktybilne w dol? Typu jakies
    stare gierki (Railroad Tycoon 3, Rollecoster Tycoon 3) beda mi na 64
    bitach dzialac?
    Sciagam wlasnie obie wersje, pytanie z ktorej skorzystam.

    > CL6 zle nie sa :) Strata wydajnosci to moze ze 2%.

    Moze jeszcze to: http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=1
    2250
    Raptem kilkanascie zl wiecej. Co bedzie lepsze te OCZ z linka z posta
    wyzej, czy te?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2009-05-05 21:07:26
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Maj, 22:06, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Moze jeszcze to:http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_i
    d=12250
    > Raptem kilkanascie zl wiecej. Co bedzie lepsze te OCZ z linka z posta
    > wyzej, czy te?

    Jeszcze jedno pytanie: obie wymienione w temacie pamieci beda dzialac
    u mnie na plycie glownej?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2009-05-06 13:01:17
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Maj, 20:53, Rafal M <r...@g...com> wrote:
    > Witam
    >
    > Aktualnie mam w kompie 2x512MB ram.
    >
    > Chce teraz kupic 2x2GB.
    > Kosci jakiego producenta i o jakich parametrach wybrac?

    Ok, zdecydowalem sie na to: http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=1
    7484

    Juz zamowione.

    Pozdrawiam