  • 91. Data: 2010-03-02 07:01:23
    Temat: Re: Płytki PCB - jaka firma jest NAPRAWDĘ dobra?
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    news:hmh3m5$7fa$1@news.onet.pl...

    > Jest coś takiego jak limit sprzedaży dla osób fizycznych, którego
    > przekroczenie skutkuje koniecznością zakupu i używania kasy fiskalnej.

    * Sprawdzić, czy nie "ksiądz" (czytaj: lekarz, adwokat, notariusz)

  • 92. Data: 2010-03-02 07:33:23
    Od: <k...@w...pl>

> [...]
    > Jest coś takiego jak limit sprzedaży dla osób fizycznych, którego
    > przekroczenie skutkuje koniecznością zakupu i używania kasy fiskalnej.

    Sprzedaży nie fakturowanej, a nie dla osób fizycznych.
    Wydatek na drukarkę fiskalną to rząd 3000 zł, więc to nie o to chodzi.
    Gdyby chcieli sprzedawać osobom fizycznym na fakturę,
    to nie ma takiego nakazu aby sprzedawać na paragon i mogą sprzedawać na
    fakturę.

    Prawo jest takie jeżeli sprzedawca jest płatnikiem VAT
    i zarządaż fakturę od niego za sprzedaż w wysokości 1,22zł
    to musi Ci ją wystawić, to jest jego obowiązek.
    Jeżeli nie jest płatnikiem VAT to ma obowiązek wystawić Rachunek.

    My tutaj mówimy o kwotach rzędu kilku tysięcy.
    Więc to na pewno nie przez brak kasy(drukarki) fiskalnej.
    W przypadku drukarki fiskalnej nie potrzeba nawet przeszkolenia obsługi.
    Inna sprawa to jak wystawić paragon na kilkanaście tysięcy zł
    i potem wytłumaczyć to urzędnikowi, że klient nie chciał podać danych.
    np. kilku Delpi Pro.

  • 93. Data: 2010-03-02 11:39:42
    Temat: Re: P?ytki PCB - jaka firma jest NAPRAWD? dobra?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Z takim podejściem w ogóle dziwne jest, że bierzesz głos w dyskusji.

    Oj, kolega pochwalić się chciał. To przecież takie polskie... :/

  • 94. Data: 2010-03-02 19:16:41
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    k...@w...pl pisze:

    > Sprzedaży nie fakturowanej, a nie dla osób fizycznych.

    Obawiam się, że nie masz racji. Art. 111 ustawy VAT:

    <cytat>
    Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzących działalności gospodarczej oraz osób
    fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych są obowiązani
    prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego
    przy zastosowaniu kas rejestrujących.
    </cytat>

    Potem są tylko uwagi na temat limitów, poniżej których
    nie trzeba ewidencjonować na kasie i kogo nie dotyczą
    (wspomnianych obok lekarzy, adwokatów itp).

> [...]
    > Inna sprawa to jak wystawić paragon na kilkanaście tysięcy zł
    > i potem wytłumaczyć to urzędnikowi, że klient nie chciał podać danych.

    Ja myślę, że firmy bronią się przed kasami z tych samych powodów,
    co adwokaci i inni ich nie chcą: za dużo porządku trzeba mieć,
    jak jest kasa.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 95. Data: 2010-03-02 21:24:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, k...@w...pl wrote:

    [...komuś...]

    > Sprzedaży nie fakturowanej, a nie dla osób fizycznych.

    Jesteś spóźniony o jakieś 11 lat :]
    Rzeczywiście tak było, ale wynikało to z faktu, iż osoba fizyczna
    bez DG nie mogła (wtedy) dostać f-ry VAT (istniał taki wyrób jak
    "rachunek uproszczony")

    > Wydatek na drukarkę fiskalną to rząd 3000 zł, więc to nie o to chodzi.

    Chodzi o koniecznoś pilnowania kasy - przeglądów i tak dalej,
    dodatkowo fakturowanie ma urzędowy "luz" (7 dni), z kasą nie
    ma żartów.

    > Gdyby chcieli sprzedawać osobom fizycznym na fakturę,
    > to nie ma takiego nakazu aby sprzedawać na paragon

    ...nawet do f-ry trzeba paragonu (dla OF i rolników nie-VATowców),
    nie licząc wyjątków i zwolnień (płatność przez bank na przykład).

    > Prawo jest takie jeżeli sprzedawca jest płatnikiem VAT
    > i zarządaż fakturę od niego za sprzedaż w wysokości 1,22zł
    > to musi Ci ją wystawić, to jest jego obowiązek.

    A co to ma do faktu, że o ile nie łapie się na zwolnienie
    z kasy rejestrującej - to musi wystawić *również* paragon?
    (i dopiąć go do kopii).
    To że klient nie widzi paragonu na oczy? ;)

    > My tutaj mówimy o kwotach rzędu kilku tysięcy.

    Od jednej osoby, tak?

    > Inna sprawa to jak wystawić paragon na kilkanaście tysięcy zł
    > i potem wytłumaczyć to urzędnikowi, że klient nie chciał podać danych.
    > np. kilku Delpi Pro.

    "klient nie chciał podać danych" :D

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, bez kasy rejestrującej)

  • 96. Data: 2010-03-02 21:42:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    [...]

> [...]
    > ...nawet do f-ry trzeba paragonu (dla OF i rolników nie-VATowców),
    > nie licząc wyjątków i zwolnień (płatność przez bank na przykład).

    Był pewien okres, że była niejasność i sprzedaż fakturowaną robiło się
    bez paragonu. Ale to stare czasy. Były afery, bo urzędy skarbowe
    różnie to interpretowały.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 97. Data: 2010-03-02 21:46:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010 22:42:34 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Był pewien okres, że była niejasność i sprzedaż fakturowaną robiło się
    >bez paragonu. Ale to stare czasy. Były afery, bo urzędy skarbowe
    >różnie to interpretowały.

    Nawet wtedy wymog koniecznosci kasy byl taki jak cytowany.

    J.

  • 98. Data: 2010-03-03 07:38:12
    Od: <k...@w...pl>

    > "klient nie chciał podać danych" :D

    Żebyś Pan wiedział jak często, podają tylko imię i nazwisko.

    Tak prawdę mówiąc jak odróżni się osobę fizyczną
    od osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą,
    jeżeli w obydwu przypadkach podaje nip i działalność nazywa się
    Jan Kowalski 00-950 Warszawa ul. Woronicza 15
    Nie da się, dlatego na tej podstawie możesz wystawiać fakturę.
    Urzędnik usłyszy "Poprosił klient o fakturę, musiałem wystawić, mówił że to
    do księgowości."

  • 99. Data: 2010-03-03 09:04:04
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > k...@w...pl pisze:
    >
    > Ja myślę, że firmy bronią się przed kasami z tych samych powodów,
    > co adwokaci i inni ich nie chcą: za dużo porządku trzeba mieć,
    > jak jest kasa.

    Posiadanie kasy to strata czasu i pieniędzy (nie znam szczegółów - jak
    często i za ile jakieś przeglądy, autoryzacje, ile dodatkowych kwitów do
    wypełnienia i wysłania co miesiąc itp.), a czas (i pieniądze) to jest to
    czego człowiekowi, który chce coś zrobić ciągle brakuje a coraz to nowe
    pomysły mu go zabierają.
    P.G.

  • 100. Data: 2010-03-04 23:46:56
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Najlepsze płytki są robione metodą żelazkową ;))))) i każdy może być
    > producentem...jednostronnej najlepiej ;).
    > W http://www.drukowane.pl/ tylko raz zamawiałem (kilka różnych płytek w
    > jednym zamówieniu), wyszły raczej kiepsko, zwłaszcza soldermaska z jakimiś
    > plamami - do du.y. 2'gi raz bym się mocno zastanawiał. Mogliby sie lepiej
    > starać , albo lepsze maszyny/chemikalia. Z Merkar'a były lepsze.

    No tak , jakis czas temu padlo pytanie o najtansza firme , podalem drukowane
    dopisalem tez ze to jest firma dla prostych plytek . Nie zdefiniowalem "proste" .

    Dla mnie proste plytki to SO 8 /14 jakis DIP , a tu widze ze ludziska daja
    uklady z rastrem 0,5mm . To jest jedna z firm robiacych najtaniej a nie
    najlepiej i pchanie im na upartego ukladu 0,5mm via 0,4mm , sciezek 8mils - jest
    nieporozumieniem . Tna to recznie a obwody 2x2cm wychodza "roznie" .
    Za to 5x5cm powiedzmy "lepiej" +-2mm .
    Czesci osob to wystarczy , tym bardziej jesli skladaja 1 czy 2 sztuki lutujac
    recznie . Jak podgrzeja goracym powietrzem to sie marszczy .Nie z winy maski
    tylko tego co jest pod nia .

    Deklaracja tej firmy o wykonaniu obwodu sciezka-sciezka 8mils ma sie tak samo
    jak deklaracja 4mils osoby robiacej termotransferem . Raz sie uda a raz nie .

    Do autora watku opis precyzyjny ma m.inn. technoservice .
    Tylko obawiam sie ze kolega inaczej rozumie wartosci graniczne opisywane przez
    producenta . Kolega przyjal wartosc graniczna jako standardowa .
    Tak tez mozna tylko ze to teoria . Wychodzi ze na producentow trzeba brac
    poprawke x 1,5 . Deklarowane 10mils warunkowo , reszta x 1,5 .
    Sa firmy ktore wykonaja prototypy z zadeklarowanymi parametrami , padlo tu
    eurocircuits , cena jest jaka jest albo pasuje albo nie .
    Jesli firma ma wystarcajaca ilosc zlecen to nie widze ani jednego powodu aby
    obnizala cene . Jedni konkuruja cenowo inni jakosciowo , wszystkich nie mozna
    zadowolic .

    Jesli kolega zamawial na prototypy.pl i byly ok to dlaczego kolega zrezygnowal ?
    Moze zamiast zmieniac firmy co tydzien lepiej porozmawiac o swoich wymaganiach
    i jakos sie dogadac z jedna . Jak kluczowy parametr to pozycjonowanie opisu
    to proponuje zapytac firme o technologie jego wykonania a zapewniam ze jest ich
    wiecej niz jedna . Eurocircuits kladzie cienka warstwe opisu , wychodzi blado na
    jasnym laminacie wiec tez moze sie nie podobac .
    Jak robia kilka zlecen z maska zielona to pewnie nie wykonaja oddzielnie
    10sztuk z czerwona .
    Technoservice dla masowki kladzie grubszy opis na ciemniejszej masce wiec
    wychodzi sensownie . Jak prototypy nie wiem .

    Moge isc do szklarza zamowic szybe 3x3cm i mierzyc mikrometrem . Podstawa do
    reklamacj bedzie zawsze . Mozna doplacic i przyszlifowac co do 0,01mm .