  • 51. Data: 2014-09-04 10:40:14
    Temat: Re: Płyty CD - szacuneczek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Aug 2014, Poldek wrote:

    > kurierem zestaw chyba 6 tłoczonych płyt CD ROM. Połowa miała złuszczone
    > sreberko i do niczego się nie nadawała. Reklamacja, przysyłają nowy komplet
    > płyt i znów niektóre mają złuszczone sreberko. Chyba cudem akurat złuszczenia
    > były na niezapisanym obszarze płyt i dało się z nich zainstalować system.

    A sprawdziłeś, że te "złuszczone" nie działały?
    Praktyka jak to zwykle bywa lubiła się rozjeżdżać z teorią - mi się
    kiedyś przydarzyło zalać herbatą płytę CD "nadrukowywalną".
    Srebro zlazło, na oko "mętnie przezroczysta", ale czytać się dała.
    Gdybnąć sobie mogę tylko, że LED/laser oświetlający świecił pod takim
    kątem do ścieżki, że światła odbitego w wewnętrznym odbiciu starczało
    dla fotodiody.

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2014-09-05 19:15:12
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2014-08-29 o 22:24, mr misio de grizzly pisze:
    > I 4 sztuki pewnie kosztują tyle co ten dysk ;)

    Sztuka kosztuje mniej więcej tyle co trwała DVD, i też jest prawie tak
    samo trwała a przez to że więcej mieści koszt gigabajta jest taki jak
    zwykłej DVD

  • 53. Data: 2015-04-24 19:11:35

    Dużo zależy od czytnika.
    Pamiętam IBM/Lenovo (być może R51 lub jeszcze wcześniejszy) który czytał wszystko bez
    wyjątku, a kilka innych kompów wysiadało na
    powolnym kręceniu w kółko, zatrzymywaniu i ruszaniu, a nawet BSODach.
    Od tamtego czasu mam jeszcze większy szacun dla IBM.

    -----