  • 1. Data: 2014-08-24 22:05:18
    Temat: [OT] [NTG] pytanie o satelity fotograficzne [cross]
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    pytania poniższe kieruje do wszystkich z wyjątkiem grupowych purystkow i
    ortodoksów.

    biorę udział w projekcie, nazwijmy to umownie artystycznym, którego
    jednym z elementów będzie projekcja monety na ekranie. niby nic
    wielkiego, ale idea jest taka, żeby ta moneta była fotografowana
    bezpośrednio przez sprzęt na pokładzie satelity. obraz z z tego satelity
    (tego, albo innego w tej samej sieci. nie ma znaczenia) odbierany przez
    odbiornik na ziemi. odbiornik ten jest z kolei podłączony do sprzętu z
    projektorem czy ekranem na końcu.
    pytanie w tym miejscu: czy cos takiego jest wykonalne, dokładnie w takim
    scenariuszu, jak jest wyżej opisany? wiem, że dwa tygodnie temu, na
    orbicie wylądował komercyjny sprzęt World View 3, którego rozdzielczość
    graficzna to 50cm. ale moneta, to nie 50cm. czy jest inny sprzęt na
    orbicie, który ma większą rozdzielczość, umożliwiający fotografowanie
    tak małego obiektu?
    pytanie drugie:
    zakładając, że coś takiego jest wykonalne i taka technologia jest
    dostępna, to do jakiej firmy uderzyć, aby można było taki projekt
    zrealizować? pieniądze na to są i sponsorzy sami się zajmą dotarciem i
    obgadaniem detali. kwestia tego, do kogo się zwrócić?

    inna cześć tego projektu, zakłada zbudowanie prymitywnej chaty, jednak
    ma ona być przykryta nie brezentem czy papą ale dużymi, giętkimi
    ekranami. i podobnie jak wyżej. czy takie ekrany już istnieją na rynku?
    wiem, ze parę firm robi "cylindryczne" monitory UHD, ale na razie
    elastyczne ekrany to nie wyszły jeszcze poza laboratoria. czy można taki
    ekran zastąpić jakąś inną matrycą?

    z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi. <rs>

  • 2. Data: 2014-08-24 22:10:20
    Temat: Re: [OT] [NTG] pytanie o satelity fotograficzne [cross]
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-08-24 22:05, rs pisze:
> [...]

    > zrealizować? pieniądze na to są i sponsorzy sami się zajmą dotarciem i
    > obgadaniem detali. kwestia tego, do kogo się zwrócić?

    Na te (i inne pytania) odpowiedzieć może chyba tylko operator satelitów
    do fotografii z orbity okołoziemskiej <http://www.digitalglobe.com/>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2014-08-24 22:15:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-08-24 22:05, rs pisze:

    [ciach]

> [...]
    > graficzna to 50cm. ale moneta, to nie 50cm. czy jest inny sprzęt na
    > orbicie, który ma większą rozdzielczość, umożliwiający fotografowanie

    Żadna firma komercyjna w USA tego nie zrobi, gdyż zabrania jej to
    lokalne prawo, właśnie ostatnio zmieniło się prawo, które pozwoliło na
    zwiększenie rozdzielczości do tych 50 cm. Musiałbyś szukać w jakimś
    kraju mocno rozwiniętym poza USA - stawiałbym na Japonię lub Chiny.

> [...]
    > wiem, ze parę firm robi "cylindryczne" monitory UHD, ale na razie
    > elastyczne ekrany to nie wyszły jeszcze poza laboratoria. czy można taki

    Czemu ma służyć giętkość tych ekranów? Takie matryce na zamówienie jest
    w stanie zrobić Samsung i ZTCP LG.

  • 4. Data: 2014-08-24 22:16:39
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/24/2014 4:10 PM, Krystek wrote:
    > Na te (i inne pytania) odpowiedzieć może chyba tylko operator satelitów
    > do fotografii z orbity okołoziemskiej <http://www.digitalglobe.com/>
    > K.

    dzięki za odpowiedź, ale chyba nie czytałeś uważnie tego co napisałem,
    bo o sprzęcie tej firmy sam wspomniałem i niestety nie spełnia on
    wymagań, które "mój" projekt stawia. <rs>

  • 5. Data: 2014-08-24 22:19:58
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/24/2014 4:15 PM, BQB wrote:
> [...]
    > zwiększenie rozdzielczości do tych 50 cm. Musiałbyś szukać w jakimś
    > kraju mocno rozwiniętym poza USA - stawiałbym na Japonię lub Chiny.

    jakby to powiedzieć. niczemu. mają nie być płaskie. widziałeś kiedyś
    szałas przykryty płaskimi blokami?

    > Takie matryce na zamówienie jest
    > w stanie zrobić Samsung i ZTCP LG.

    jesteś tego pewien? <rs>

  • 6. Data: 2014-08-24 22:31:54
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-08-24 22:19, rs pisze:

    > jakby to powiedzieć. niczemu. mają nie być płaskie. widziałeś kiedyś
    > szałas przykryty płaskimi blokami?

    > jesteś tego pewien? <rs>

    Tak, ale należy kontaktować się z centralą. Tyle, że nie będziesz miał
    kilku-kilkunastu dużych, tylko conajmniej kilkadziesiąt mniejszych, ale
    w kształt "blachy falistej" będzie można je wygiąć. Problem jest tego
    typu, że te matryce są sprężyste, więc trzeba by było je do czegoś
    "krzywego" przykleić

  • 7. Data: 2014-08-24 22:40:29
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/24/2014 4:31 PM, BQB wrote:

    > Tak, ale należy kontaktować się z centralą. Tyle, że nie będziesz miał
    > kilku-kilkunastu dużych, tylko conajmniej kilkadziesiąt mniejszych,

    no wlasnie, tu jest jeden problem.

    > ale
    > w kształt "blachy falistej" będzie można je wygiąć. Problem jest tego
    > typu, że te matryce są sprężyste, więc trzeba by było je do czegoś
    > "krzywego" przykleić

    masz jakiś namiar na taki sprzęt (link, obrazek, etc.), który wyszedł
    już poza centrale? chyba nie byłbym pierwszy, który by się w tej sprawie
    z nią kontaktował. <rs>

  • 8. Data: 2014-08-25 07:54:24
    Od: n...@g...com

    Film reklamowy z zachodnich targów uzbrojenia z końca lat siedemdziesiątych.
    Oglądałem go w 1981. Seria zdjęć z satelity. Na ostatnim zdjęciu widoczny od góry
    człowiek czytający gazetę. Wszystkie tytuły czytelne, sam tekst - nie.

  • 9. Data: 2014-08-25 09:11:45
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-24 o 22:05, rs pisze:
    > którego rozdzielczość graficzna to 50cm. ale moneta, to nie 50cm.

    A kto powiedział, że moneta nie może mieć 5 metrów?
    Przecież to ma być projekt artystyczny.
    Jeśli artystach ogranicza rzeczywistość to nie są godni tego miana ... :-)

    --
    AWa.

  • 10. Data: 2014-08-25 16:40:31
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/25/2014 3:11 AM, Andrzej W. wrote:

    > A kto powiedział, że moneta nie może mieć 5 metrów?

    ja tak mowię. ale tobie nie zabraniam nosić pięciometrowych złotówek w
    kieszeniach. <rs>