  • 11. Data: 2018-09-04 08:19:41
    Temat: Re: Płyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze PCI
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 03.09.2018 o 15:12, Sławek Maculewicz pisze:
> [...]
    51-nowa-i7163133980.html#thumb/1

    > Eee, nie ma portu COM (z tyłu, bo na płycie złącze jest)...
    >
    > Za to ta ma:  Asus M5A78L-M LX3
    >  Z tym, że to AMD...

    To nie jest problem.
    Napisz proszę, bo dawno nie kompletowałem niczego z AMD, czy w AMD aby
    używać grafiki zintegrowanej, to też musi być jakaś konkretna rodzina
    procesorów, czy z każdym zadziała?

  • 12. Data: 2018-09-04 09:02:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.09.2018 o 09:29, BQB pisze:
    > Czy znacie jakieś płyty główne, które można kupić nowe,

    przepraszam za (być może) niekulturalne pytanie, ale dlaczego ta płyta
    musi być nowa? Bo sprzętowe rozwiązanie problemu jest banalne i tanie.
    ToMasz

  • 13. Data: 2018-09-04 10:23:08
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 04.09.2018 o 09:02, ToMasz pisze:

    > przepraszam za (być może) niekulturalne pytanie, ale dlaczego ta płyta
    > musi być nowa? Bo sprzętowe rozwiązanie problemu jest banalne i tanie.

    Bo nowa ma gwarancję i zdecydowanie większe prawdopodobieństwo, że
    będzie te 2 lata działać bez problemów - używana takiej gwarancji nie
    daje. Płyta jest do maszyny przemysłowej i każdy jej przestój kosztuje
    spore pieniądze, więc im mniej przestojów tym lepiej. Godzina przestoju
    takiej maszyny kosztuje zdecydowanie więcej niż koszt płyty. Dlatego
    nowa. Jakby to było do domu/biura, to można bawić się w używki, w innym
    wypadku nie bardzo.

  • 14. Data: 2018-09-04 14:06:36
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 10:23, BQB pisze:

    > Bo nowa ma gwarancję i zdecydowanie większe prawdopodobieństwo, że
    > będzie te 2 lata działać bez problemów
    raczej nie. To znaczy, że szybciej (ale w krótkim czasie) padnie nowa
    nie ruszana, niż używana, ale w dobrych warunkach

    > - używana takiej gwarancji nie
    > daje.

    nie. na używany sprzęt mozesz dostać gwarancje. na firmę, na normalne
    produkty dostaniesz 12 miesięcy gwarancji.

> [...]
    > takiej maszyny kosztuje zdecydowanie więcej niż koszt płyty. Dlatego
    > nowa. Jakby to było do domu/biura, to można bawić się w używki, w innym

    żadna (normalna) gwarancja nie obejmuje strat wynikłych z przestojów
    maszyny. Gwarancja może lub nie być na starą jak i nową płytę. jeśli
    ktoś produkuje nowe, to ma ich stosunkowo mało, więc nie bardzo wiadomo
    czy padają, czy pracuja stabilnie, poprostu próbek do analizy jest mało.
    a stare płyty - możesz przebierać, wybór opierać na milionach opinni
    byłych właścicieli. jeśli płyta nie miała przegrzewających sie sekcji
    zasilania, puchnących kondensatorów - będzie działać. tak jak działa w
    milionach domowych komputerów. co do przestojów - kupiłbym kilka
    identycznych kompów z takimi płytami. i zmieniał je w 5 minut. (dysk,
    najlepiej raid1 w "kieszeni")

    ToMasz

  • 15. Data: 2018-09-04 16:31:53
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_@_here_go2.pl>

    W dniu 2018-09-04 o 08:19, BQB pisze:

> [...]
    > Napisz proszę, bo dawno nie kompletowałem niczego z AMD, czy w AMD aby
    > używać grafiki zintegrowanej, to też musi być jakaś konkretna rodzina

    Dawno odszedłem od AMD, ale o ile się orientuję tutaj układ graficzny
    zintegrowany jest z chipsetem płyty głównej. Każdy procesor pasujący do
    podstawki chyba da radę.

  • 16. Data: 2018-09-04 19:38:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2018 3:07 AM, Kamil wrote:
    51-nowa-i7163133980.html#thumb/1
    > MSI bym nie polecał. To syf.

    PCI i wbudowany COM to legacy. Z tego syfu wynika ograniczony zakres
    wyboru do płyt syfiatych, drogich i bezsensownych. Jak na razie BQB nie
    uzasadnił czemu musi miec legacy PCI i legacy COM.

  • 17. Data: 2018-09-04 19:40:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2018 10:23 AM, BQB wrote:
    > Płyta jest do maszyny przemysłowej

    Więc jesli własciciel maszyny nie jest idiotą to wysupła jednak ze dwa
    tysiaki na płytę przemysłową o znacznie podwyższonej odporności na
    temperatury i wibracje niż chłam do oglądania facebooka.

  • 18. Data: 2018-09-05 12:10:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyboru do płyt syfiatych, drogich i bezsensownych. Jak na razie BQB nie
    > uzasadnił czemu musi miec legacy PCI i legacy COM.

    Wiesz już, że do maszyny przemysłowej.
    Może jakiś mniej ogarnięty programista napisał program jeżdżący
    bezpośrednio po adresach czy przerwaniach, albo zamknięty program z
    czasów Win95, albo inna specyfika pracy w czasie rzeczywistym -
    możliwości sporo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2018-09-05 15:36:14
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 05.09.2018 o 12:10, Adam pisze:
> [...]
    > bezpośrednio po adresach czy przerwaniach, albo zamknięty program z
    > czasów Win95, albo inna specyfika pracy w czasie rzeczywistym -

    System tam XP Embedded, program używa porty COM do komunikacji z UPSem,
    to jest mały problem, większy stanowi złącze PCI - program odwołuje się
    bezpośrednio do konkretnego złącza PCI, karta do sterownika maszyny
    włożona w niewłaściwe złącze nie działa, znam sposób, na ręczną
    modyfikację do którego złącza PCI ma się odnosić program, ale jak tych
    złącz jest więcej niż 3, to nie działa. Płyta główna już z 2, albo 3
    razy była wymieniana, wcześniej był problem z jądrem tego XP (kernel),
    bo też jest jakoś modyfikowane i przy pierwszej zmianie płyty głównej
    był problem z procesorem - miał 2 wirtualne rdzenie, musiałem znaleźć
    odpowiedni kernel, który zadziała.

    Sebastian Biały pisał, że lepiej kupić przemysłówkę, ale zamówionej
    przemysłówki nie będę mógł zwrócić i zostanie na stanie płyta kosztująca
    wiele. Wolę kupić jedną, potem drugą zwykłą płytę, najczęściej z
    możliwością zwrotu, a jak nie, to zrobi się z tego zwykłego kompa i
    szuka się dalej. Czas w tym momencie nie jest krytyczny, bo maszyna
    działa, ale co jakiś czas miewa problemy.

  • 20. Data: 2018-09-05 19:58:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/5/2018 3:36 PM, BQB wrote:
    > to jest mały problem, większy stanowi złącze PCI - program odwołuje się
    > bezpośrednio do konkretnego złącza PCI, karta do sterownika maszyny
    > włożona w niewłaściwe złącze nie działa

    Co to za program? Co to za karta?