  • 21. Data: 2018-09-06 08:22:16
    Temat: Re: Płyty główne, które mają sterowniki pod XP i minimum jedno złącze PCI
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 03:17, Kamil pisze:

    [...]

    > Daawno temu miałem kultową ECS K7S5A. Kilka ładnych lat pracowała super. W tym
    czsie Intel
    > ze swoim Pentium III był daleko w tyle za Murzynami.
    >
    > Pzdr

    ECS K7S5A utrapienie serwisu. W czasie królowania tej płyty pracowałem w
    serwisie komputerowym. Ile ja się tych płyt naodsyłałem do serwisu na
    gwarancję to szok. Nie było dnia aby nie przewinęła się choć jedna
    sztuka przez moje ręce... Do tego wydajność wręcz tragiczna...

    Z PIII to faktycznie Athlon wygrywał, ale po wejściu PIV już tak wesoło
    nie było z Athlonem

  • 22. Data: 2018-09-06 08:48:04
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 05.09.2018 o 19:58, Sebastian Biały pisze:

    > Co to za program? Co to za karta?

    Karta to Beckoff FC7501, program, to twincat, ale nie pamiętam teraz w
    jakiej wersji, też firmy Beckoff.

  • 23. Data: 2018-09-06 17:36:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/6/2018 8:48 AM, BQB wrote:
    > Karta to Beckoff FC7501, program, to twincat, ale nie pamiętam teraz w
    > jakiej wersji, też firmy Beckoff.

    a) twincat w nowej wersji obsługuje Win10. Może macie ugrade?
    Wyeliminowało by to najwiekszą wadę tego setupu, czyli zaleznośc od
    archeologii software.

    b) fieldbus? Jesli tak to podobno sa konwertery fielsbus<->ethernet. Nie
    uzywałem. Ale eliminuje to drugi problem, zaleznośc od archeologii hardware.

    Może warto zainwestować troche czasu i kasy i odciąć ogon starozytych
    technologii?

    c) czy ta maszyna jest az tak skomplikowana? Nowsze PLC jej nie popędzą
    autonomicznie?

  • 24. Data: 2018-09-10 08:49:19
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 06.09.2018 o 17:36, Sebastian Biały pisze:

    > a) twincat w nowej wersji obsługuje Win10. Może macie ugrade?
    > Wyeliminowało by to najwiekszą wadę tego setupu, czyli zaleznośc od
    > archeologii software.

    Niestety nie mamy

    > b) fieldbus? Jesli tak to podobno sa konwertery fielsbus<->ethernet. Nie
    > uzywałem. Ale eliminuje to drugi problem, zaleznośc od archeologii
    > hardware.

    Wyjście jest na ten plastikowy światłowód i to jest raczej profibus

    > Może warto zainwestować troche czasu i kasy i odciąć ogon starozytych
    > technologii?
    >
    > c) czy ta maszyna jest az tak skomplikowana? Nowsze PLC jej nie popędzą
    > autonomicznie?

    Jest to centrum obróbcze venture3 autonomicznie nie, bo każdą maszynę
    się osobno konfiguruje - osie, rodzaje falowników, miejsce zerowe itd.
    Dosyć dużo tych parametrów początkowych jest i żaden sterownik
    autonomicznie sobie nie poradzi. A że parametry programuje się za pomocą
    odpowiednich programów, no to tak to wygląda.

  • 25. Data: 2018-09-10 20:38:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/10/2018 8:49 AM, BQB wrote:
    > Jest to centrum obróbcze venture3

    Tym bardziej sugeruje przemysłowa płytę główną. Awaria komputera w
    środku skrawania może być bolesna, a skromny tysiak czy dwa za taką
    plytę ma sie nijak do strat.

    Zasilacz też przemysłowy. Jedna z najwazniejszych nauczek w moim życiu
    to fakt że wibracje zabijają sprzet wielokrotnie szybciej niż
    przewidywany czas pracy.