  • 1. Data: 2016-04-12 13:11:58
    Temat: Wodór zamiast gazu ziemnego
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Kiedyś mówiłem że powinniśmy sie przestawić na wodór. Brytyjczycy jak narazie planują
    przestawić Leeds. Tamtejszy dystrybutor dostał grant 300k GBP na przygotowania.

    Już tylko krok do dwukierunkowych mierników gazu plus elektrolizerów, czyli zamiast
    zaśmiecać sieć energetyczną chaotyczną mocą z paneli PV, Brytyjczycy będą pchać wodór
    do sieci. Potem tanie ogniwa paliwowe, koniec uzależnienia od importowanego gazu itp
    korzyści. Malkontenci pod stół i szczekać.

    http://www.telegraph.co.uk/news/2016/04/09/uk-homes-
    could-be-heated-by-hydrogen-under-plan-to-tackle-glo
    bal/

    A o niektórych aspektach śmieciowej mocy z dachowych paneli w zawodowej sieci
    napisano tu:

    http://www.cire.pl/pliki/2/artykul_energia_gigawat_p
    roblematyka_blokow_nadkrytycznych_mateusz_glogowski1
    .pdf

  • 2. Data: 2016-04-12 13:34:28
    Temat: Re: Wodór zamiast gazu ziemnego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2016 04:11:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    przygotowania.
    > Już tylko krok do dwukierunkowych mierników gazu plus elektrolizerów,

    Myslisz, ze sie uda ? Czy gaz zawodorowany norm nie spelnia i nie moze
    byc dopuszczony ... na razie :-)

> [...]
    > PV, Brytyjczycy będą pchać wodór do sieci. Potem tanie ogniwa
    > paliwowe, koniec uzależnienia od importowanego gazu itp korzyści.

    Poczemy, zobaczymy. Na razie to te ogniwa paliwowe wcale nie takie
    tanie, a wodor do nich powinie byc czysty.

    Z czasem bedzie musialo do tego dojsc ... ale czy za 10 czy za 50 lat,
    i czy dwukierunkowe liczniki czy osobna siec/zbiorniki ..

    > http://www.telegraph.co.uk/news/2016/04/09/uk-homes-
    could-be-heated-by-hydrogen-under-plan-to-tackle-glo
    bal/

    Tylko zauwaz, ze to ma glebszy sens, o ile ten dystrybutor ma jakies
    wielkie zbiorniki gazu. Bo inaczej to lepiej grzac pompa ciepla ...
    tylko przydalby sie magazyn pradu.

    I te zbiorniki to dobrze by bylo, aby na 5 miesiecy starczyly ... ale
    prawdopodobnie jakies ma ...

    J.

  • 3. Data: 2016-04-12 13:46:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 kwietnia 2016 13:34:23 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > tylko przydalby sie magazyn pradu.
    >
    > I te zbiorniki to dobrze by bylo, aby na 5 miesiecy starczyly ... ale

    https://www.google.com/maps/@53.8052602,-1.4457909,2
    78a,20y,285.55h,45t/data=!3m1!1e3

  • 4. Data: 2016-04-12 16:29:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tamtejszy dystrybutor dostał grant 300k GBP na przygotowania.

    Jak bym dostal taki grant, to bym sie mogl nawet zajac odzyskiwaniem
    metanu z pierdow krowy;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2016-04-12 17:33:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 kwietnia 2016 16:29:58 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
    > Powitanko,

    > Jak bym dostal taki grant, to bym sie mogl nawet zajac odzyskiwaniem
    > metanu z pierdow krowy;-)

    Za późno. tiny.pl/g78qj