  • 1. Data: 2016-04-15 20:54:36
    Temat: Sprężarka w domu wielorodzinnym
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. W warsztacie uskutecznionym w piwnicy domu wielorodzinnego
    przydała by mi się sprężarka. Niestety, takie coś zwykle generuje 95-100
    dB hałasu i obawiam się czy sąsiedzi to zdzierżą. Da się jakoś z tym
    walczyć, np. poprzez umiejętne zabudowanie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-04-15 23:43:47
    Temat: Re: Sprężarka w domu wielorodzinnym
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-04-15 o 20:54, PeJot pisze:
> [...]
    > dB hałasu i obawiam się czy sąsiedzi to zdzierżą. Da się jakoś z tym
    > walczyć, np. poprzez umiejętne zabudowanie ?

    Można ale nie trzeba. Nie będzie za wiele słychać
    na zewnątrz.

  • 3. Data: 2016-04-16 11:00:38
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Da się jakoś z tym
    > walczyć, np. poprzez umiejętne zabudowanie ?

    Za wiele nie zdzialasz, no chyba, ze zamkniesz w zelbetowym bunkrze;-)
    Najwazniejsze, to oddzielic czyms antywibracyjnym od podloza. Juz kawal
    gumy duzo daje. U mnie na starej oponie lezy decha i na niej stoi
    kompresor. Na dzwiek przenoszony przez powietrze bede probowal cos
    poradzic, ale wiem, ze i tak co najwyzej troche ogranicze halas.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2016-04-16 13:07:19
    Od: 4...@g...com

    Dedukuje ze to nie bedzie duza sprezarka tylko ktoras z mniejszych. Ze zbiornikiem
    50l. Kup sprezarke i ze zlomu sprezarke od lodowki. Podlacz sprezarke od lodowki tak
    zeby wykorzystywala zbiornik i wlacznik cisnieniowy sprezarki. Do silnika sprezarki
    dodatkowy wlacznik. W takiej sytuacji zawsze pracuje sprezarka od lodowki a duzy
    silnik mozesz w kazdej chwili wlaczyc. Na wylocie sprezarki od lodowki potrzebny jest
    zawor jednokierunkowy. W zbiorniku zawsze bedziesz mial cisnienie dyzurne. Od wielu
    lat mam tak zrobione i jestem zadowolony. Ze sprezonym powietrzem jest tak ze jak sie
    go nie ma to wydaje sie malo przydatne. Ale jak sie je w koncu zorganizuje to
    czlowiek sie zastanawia jak mogl wczesniej zyc bez sprezonego powietrza.

  • 5. Data: 2016-04-16 18:52:29
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-04-16 o 13:07, 4...@g...com pisze:
    > Ze sprezonym powietrzem jest tak ze jak sie go nie ma to wydaje sie malo
    przydatne. Ale jak sie je w koncu zorganizuje to czlowiek sie zastanawia jak mogl
    wczesniej zyc bez sprezonego powietrza.

    A to akurat prawda. Patrząc na ofertę narzędzi na sprężone powietrze
    zastanawiam się czy energia elektryczna jest tak mało popularna :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2016-04-16 18:59:37
    Od: 4...@g...com

    Akurat dla drobnych majsterkowiczow to za duzego wyboru narzedzi pneumatycznych nie
    ma. Co nie znaczy ze amatorowi sprezone powietrze sie nie przyda.

  • 7. Data: 2016-04-16 19:12:35
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-04-16 o 18:59, 4...@g...com pisze:
    > Akurat dla drobnych majsterkowiczow to za duzego wyboru narzedzi pneumatycznych nie
    ma. Co nie znaczy ze amatorowi sprezone powietrze sie nie przyda.

    Oczywiście że się przyda. Jak się człowiek w pracy do czegoś
    przyzwyczai, to potem w przydomowym warsztacie tego brakuje. Ale, ale -
    wracając do kompresora DIY, nawet w wersji z jedną sprężarką *nie od
    lodówki* to w czym on jest lepszy od masówki ?

    BTW: zbiornik 50 litrów to chyba przesada przy amatorskim dłubaniu przy
    rowerach.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2016-04-16 20:18:05
    Od: 4...@g...com

    Sprezarka od lodowki jest cicha.

  • 9. Data: 2016-04-16 20:22:44
    Od: 4...@g...com

    Wez butle 11kg po gazie i sprezarke od lodowki. Wlacznik cisnieniowy i zawor
    bezpieczenstwa dokupisz. Zawor moze byc od bojlera bo chyba najtanszy. Wlacznik
    cisnieniowy mozna zrobic z termostatu z kapilara od bojlera.

  • 10. Data: 2016-04-16 20:53:46
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-04-16 o 20:22, 4...@g...com pisze:
    > Wez butle 11kg po gazie i sprezarke od lodowki. /.../

    BTW: nie chcąc zaczynać nowego wątku spytam tu: co można zrobić z
    *bezzwrotną* butlą po helu ? Mam tego 2 sztuki, razem będzie ok. 30 litrów.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem