  • Data: 2016-08-03 10:13:37
    Temat: Po co dziadek klepał kosę?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Bylem w muzeum archeologi.
    Były pokazane jak zmieniały się narzędzia ktore ludzie używali.
    I zaskoczyło mnie że kosa była znana ludziom już 450 lat temu.
    A mój dziadek zresztą ja też używałem jej jeszcze 15 lat temu
    jako podstawowego narzędzia pracy.
    Jak ktoś ma ochotę poklepać w klawiaturę to chętnie poczytam
    co się stało o przyczynach tego że przez ostatnie 100 lat poczyniliśmy
    taki postep.

    Ufoki nam pomogły?????

    ALe na poważnie.
    Dziadek co jakiś czas klepał kosę.
    I moje pytanie jest
    Dlaczego jak dziadek wyklepał kosę to była jak brzytwa?
    A szlifowanie na szlifierce już nie daje takiego efektu.
    Powiem nawet więcej.
    Po dziadku odziedziczyłem "koło szlifierskie" czyli taki
    kamień (piaskowiec ?) napędzany rękami.
    Obroty niskie, kosa się nie przegrzewała a i tak to nie było to.
    Tylko klepanie robiło robotę.
    Dlaczego?

    I ma ktoś pomysł jak wyklepać kosę
    nie męcząc się tak w warunkach domowych?