  • 91. Data: 2016-06-22 22:55:36
    Temat: Re: Po co kupuje się Pirusy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za 20-30 lat prad bedzie z silowni termojadrowych. Mozesz spac spokojnie. Za 30 lat
    bede mial o ile dozyje 88 lat. Lata mi i powiewa skad wtedy bedzie prad. Wazne ze
    dzisiaj zaplacilem rachunek i jutro zeby skaly sraly bede mial prad. Podobnie ze
    zmianami klimatu wskutek odebtania energi od pradow morskich. A co do rownika i
    slonca przez pol dnia. Rownik jest dookola Ziemi i zawsze gdzies swieci Slonce.
    Odebranie energi jest problemem technicznym nie majacym nic wspolnego z magia.

  • 92. Data: 2016-06-22 23:31:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-22 o 22:21, Shrek pisze:

    > A czemu mieli by nie mieć?

    Na przykład tu:
    http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/115823,poziom-o
    ceanow-nie-rosl-az-tak-szybko-od-prawie-3-tysiecy-la
    piszą, nie wiem na ile to się sprawdzi a na ile nie, że do 2050 roku
    poziom mórz i oceanów podniesie się o jakieś pół metra.
    Skoro przybędzie pół metra wody, to znaczy, że ubędzie jej odpowiednio z
    lodowców. Może to będą lodowce na Antarktydzie, może w Himalajach, a
    może w Skandynawii? Kto to wie?

  • 93. Data: 2016-06-23 00:24:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cieplej to wieksze parowanie z oceanow i wiecej deszczu. To dobre prognozy dla
    hydroelektrowni. W Polsce i tak dupa zbita bo to rowninny kraj ze spadkiem 300 metrow
    na dlugosci pieciuset kilometrow. Spadek dobry dla kol mlynskich a nie
    hydroelektrowni.

  • 94. Data: 2016-06-23 01:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie upierdolili fotowoltaike tylko nie chca doplacac niektorym ze
    > wspolnych pieniedzy. Nie zabronili robienia pradu ze slonca.

    A jednoczesnie doplacają do wegla - cóż za konsekwencja...
    Do tego wiatrakom tez nie popuscili.

  • 95. Data: 2016-06-23 01:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Lata mi i powiewa
    > skad wtedy bedzie prad. Wazne ze dzisiaj zaplacilem rachunek i jutro
    > zeby skaly sraly bede mial prad.

    Wizjoner...

  • 96. Data: 2016-06-23 04:21:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23.06.2016 o 01:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > A jednoczesnie doplacają do wegla - cóż za konsekwencja...

    Nikt nie każe dopłacać do fotowoltaiki.
    Wystarczy nie kazać oddać Państwu ZA DARMO 65%, albo nawet 100%
    wyprodukowanego prądu.
    Łaskawie zgadzają się, że można odebrać od 35 do 65% prądu który samemu
    się oddało, za resztę nie dostaje się nawet grosza.

    To tak jakby elektrownia dostała kasę tylko za część prądu który
    produkuje......
    Pewnie taki haracz, żeby prąd ze słońca finansował brudny węgiel.

    Gdyby można było odebrać 1:1, czyli tyle ile wyprodukujesz, tyle możesz
    zużyć - nikt z prosumentów by więcej nie chciał.

  • 97. Data: 2016-06-23 06:32:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.06.2016 23:31, nadir wrote:

> [...]
    > Skoro przybędzie pół metra wody, to znaczy, że ubędzie jej odpowiednio z
    > lodowców. Może to będą lodowce na Antarktydzie, może w Himalajach, a

    Wdług wykresu w cioągu ostatniuch stu lat przybyło 17cm, a teraz w ciągu
    35 ma przybyć 50?

    Shrek

  • 98. Data: 2016-06-23 06:57:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 23.06.2016 04:21, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Gdyby można było odebrać 1:1, czyli tyle ile wyprodukujesz, tyle możesz
    > zużyć - nikt z prosumentów by więcej nie chciał.

    Mozesz jakieś szczegóły podać - i za ile ten prąd sprzedajesz?

    Bo chyba jest tak, że masz licznik dwukierunkowy i jak coś kupujesz, to
    płacisz za to coś koło 0,6 PLN/kWh a jak sprzedajesz (i to kiedy chcesz,
    a nie kiedy ktoś chce kupić), to coś koło 1,2 PLN. Co najlepiej pokazuje
    jak "tania" jest taka "zamortyzowana po trzech latach" instalacja, gdzie
    po trzech latach to tylko zyski z produkcji "za darmo" prądu. Coś się
    zmieniło?

    Shrek.

  • 99. Data: 2016-06-23 07:38:03
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-06-22 13:00, J.F. wrote:
    > Np masz ogniwa sloneczne o sprawnosci 14% i drugie -
    > niepelnowartosciowe, 7%. Za to 4x tansze.
    > Co lepsze ?

    jezeli tansze powstaly w chinach i przestana dzialac po
    2 latach a podczas produkcji srodowisko zostalo skazone
    olbrzymimi ilosciami zanieczyszczen to lepsze moze byc
    pare ton wegla

  • 100. Data: 2016-06-23 10:20:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2016 o 01:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    >Nikt nie każe dopłacać do fotowoltaiki.

    Oj kaza, kaza - tylko konsumentowi, i niezbyt jawnie.
    Teraz moze dobra zmiana nastapi i bedzie jawnie :-)

> [...]
    >Łaskawie zgadzają się, że można odebrać od 35 do 65% prądu który
    >samemu się oddało, za resztę nie dostaje się nawet grosza.

    Nawet bez tych propozycji - siec odkupowala po cenie pradu - powiedzmy
    25gr/kWh.
    Sprzedawala zas po cenie pradu z dostawa ... 45gr. plus VAT.
    Plus certyfikat zielonego pradu.

    >To tak jakby elektrownia dostała kasę tylko za część prądu który
    >produkuje...

    No wiesz, jesli np w Niemczech spada cena pradu do ujemnej ...
    W Chile tez juz jakos tak jest, ze tylko za czesc placa :-)

    Tylko u nas duza elektrownia bedzie pod ochrona.

    >Gdyby można było odebrać 1:1, czyli tyle ile wyprodukujesz, tyle
    >możesz zużyć - nikt z prosumentów by więcej nie chciał.

    To na razie luzny projekt, zawsze mozna uderzyc do swojego posla z PIS
    i zapowiedziec, ze sie sprawdzi jak glosowal :-)

    J.