  • 11. Data: 2011-05-18 11:04:13
    Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Smok,

    > Myślisz że u kogo są największe przeciążenia?
    > Jakie byś pasmo nie miał to 1:1 nie dasz rady. A tym 20% co zostaną to
    > podniesiesz ceny i już.

    I masz 1:1 - czyli jednak da się. Kup 5x szersze pasmo i nie będziesz
    musiał aż tak bardzo podnosić cen a klientów nie stracisz.

    > Autostrada jest idealnym modelem sieci, bo i tu przepływa ruch i tu.

    Uproszczenie - zamodeluj proxy na autostradzie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-05-18 11:07:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Uproszczenie - zamodeluj proxy na autostradzie.

    albo overbooking

  • 13. Data: 2011-05-18 11:08:44
    Od: kayo <k...@g...com>

    > albo overbooking
    Akcja "Tiry na tory" ;-)

  • 14. Data: 2011-05-18 11:09:08
    Od: "user_zero" <u...@n...poczta.onet.pl>

    Najlepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie minimalnej gwarantowanej
    prędkości, którą deklaruje sam operator (ale powiedzmyy nie niższą niż 20%
    prędkości maksymalnej).
    Ustawowe 90% czy też 80% to wartości wzięte z kosmosu, ale już 50% to
    gwarancja dobrej
    usługi i brak przegięć z podawaniem prędkosci fizycznie nieosiągalnej dla
    abonenta.
    Jeśli ustawowo zostaną wprowadzone zbyt wysokie limity to cofniemy się w
    rozwoju,
    a abonenci, którzy będą zbyt często zgłaszać problemy będą mieli rozwiązane
    umowy.
    Obecna sytuacja też jest przegięciem szczególnie ze strony operatorów GSM i
    dlatego rozumiem i popieram potrzebę choć częściowej regulacji tego co
    operatorzy
    podają w ulotkach i reklamach.

    Pozdrawiam - Ireneusz Dębski

  • 15. Data: 2011-05-18 11:26:35
    Temat: Re: Po debacie o jako?ci - UKE - wolne wnioski
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-18 13:09, user_zero pisze:

    > Najlepszym rozwi?zaniem by?o by wprowadzenie minimalnej gwarantowanej
    > pr?dko?ci, kt?r? deklaruje sam operator (ale powiedzmyy nie ni?sz? ni? 20%
    > pr?dko?ci maksymalnej).

    Oooo i tu wpadna oferty typu 1G / 1 M ....

    > Ustawowe 90% czy te? 80% to warto?ci wzi?te z kosmosu, ale ju? 50% to
    > gwarancja dobrej
    > us?ugi i brak przegi?? z podawaniem pr?dkosci fizycznie nieosi?galnej dla
    > abonenta.
    > Je?li ustawowo zostan? wprowadzone zbyt wysokie limity to cofniemy si? w
    > rozwoju,
    > a abonenci, kt?rzy b?d? zbyt cz?sto zg?asza? problemy b?d? mieli rozwi?zane
    > umowy.

    Niestety masz rację.

    > Obecna sytuacja te? jest przegi?ciem szczeg?lnie ze strony operator?w GSM i
    > dlatego rozumiem i popieram potrzeb? cho? cz?ciowej regulacji tego co
    > operatorzy
    > podaj? w ulotkach i reklamach.

    Ale my też rozumiemy i popieramy, tylko aby to było zrobione z głową.

  • 16. Data: 2011-05-18 11:27:23
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-18 13:07, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > albo overbooking

    A4 Kraków Katowice??

    Teoretycznie 2 pasy w każdą stronę .......

  • 17. Data: 2011-05-18 11:35:16
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    > KIKE na ostatnim walnym pokazało że reprezentuje głównie siebie, w sensie
    > Grupy Trzymającej Władze. Nie chce krakać, ale coś mi mówi, że nowa firma
    > od opomiarowania ma coś wspólnego z KIKE... Ci którzy byli na Walnym KIKE
    > wiedzą o co mi chodzi...

    Na prawdę, bardzo wnikliwe. Jakieś konkrety? Czy tak rzucasz ... może coś
    się przyczepi?

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)

  • 18. Data: 2011-05-18 11:36:43
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Znów porównujesz nieporównywalne. Najwyższy czas zacząć kupować
    > szersze pasmo, drodzy uryniarze, a nie tylko narzekać, że klient chce
    > mieć to, co dostał na papierze, bez żadnego oparcia w rzeczywistości.

    Po co mam kupować większe pasmo skoro obecnie prawie połowa w godzinach
    szczytu leży odłogiem ?

    Youtube i tak często zdarza się streamować filmy z niewystarczającą
    prędkością.

  • 19. Data: 2011-05-18 11:54:42
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Wed, 18 May 2011 13:35:16 +0200, Zboj napisał:

    > Na prawdę, bardzo wnikliwe. Jakieś konkrety? Czy tak rzucasz ... może coś
    > się przyczepi?

    Piotrze, jak już Kebab wspomniał to nie jest wątek dotyczący KIKE.
    A komu jak komu - ale Tobie to chyba nie musze opowiadać co działo się na
    walnym.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 20. Data: 2011-05-18 12:00:39
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

> [...]
    > mierniki jakości i to na koszt operatora? Przecież to właśnie tych
    > operatorów których reprezentuje KIKE w największym stopniu dotknie
    > ingerencja UKE. To właśnie Ci operatorzy, wiedząc że ich sieci są ok, będą
    > musieli również ponieść koszt wprowadzenia testerów tylko po to by
    > udowodnić rzeczy oczywiste. Niech martwią się Ci, którzy wiedzą, że
    > naginają prawdę oferując prędkości nierealne, a nie ISP, którzy mając
    > możliwość świadczenia np 100Mbps do klienta, oferują pakiety po 2, 5 czy
    > 10Mbps tylko dlatego, że chcą utrzymać gwarancje takich prędkości.

    KIKE nie jest za nadregulacjami. Ale problem istnieje i sam go naświetlasz.
    Dot. zarówno zafałśzowanego marketingowo rynku, jak i planowanych przepisów.

    Są cztery istotne fakty:
    1. Lokalni ISP ciągle zderzając się i konkurują z "ofertami: 100M za 1 zł".
    Tracą klientów na rzecz GSMów działających 40k, itd. Nie zajmowanie się
    tematem, jest na rękę tym, którzy w reklamach i sieciach przeginają
    najbardziej.
    2. Niestety regulacje mogą też dać koszmarny oręż nieuczciwym abonentom -
    już teraz ISP mają dramatyczny problem z terminowością opłat i prawie
    brakiem możliwości ściągania abonamentu z dłużników z uwagi na działalność
    UOKiKu. Proponowane zapisy mogą w zasadzie pogrzebać windykację, jeśli nie
    będą miały żadnego kontaktu z rzeczywistością sieciową.
    3. Ustawodawca jeśli się uprze - wprowadzi zapisy. Można mówić wyłącznie
    "Liberum Veto" i... pzeczytać w przepisach później i tak obowiązek, którego
    veto nie zatrzymało, ale i nic do regulacji sensownego nie wniosło.
    4. Nie ma czegoś takiego, jak "protestujące organizacje". Są firmy w nich
    zrzeszone, które są autoram przedziwnych, czasem jawnie profilowanych
    "opracowań" i "ekspertyz".

    KIKE musi odnieść się i do nieuczciwej reklamy i do realiów pomiarowych,
    gdyby jednak miały jakieś regulacje wejść. Ślepe veto jest na rękę przede
    wszystkim tym, którzy produkują najbardziej odalone od realiów reklamy i/lub
    najmniej inwestują w to, by wartości z reklam były realnie osiągalne. Bo np.
    w odpowiednio dużej skali taki proceder daje najlepsze rezultaty. Nie
    powinniśmy zamiatać pod dywan problemu vetem. Bo to kompletnie nie jest w
    interesie abonentów, rynku i lokalnych ISP (skoro już o nich tu mowa). W
    loikalnych sieciach łatwiej jest bowiem zapewnić reklamowane parametry
    łączy. Więc te sieci co do zasady świadczą w większości to, co reklamują.

    Wróćmy do meritum.

    Jeśli ma być jakaś regulacja - KIKE proponuje by był to np. CIR. Jeśli
    dostawca nie może dać żadnych gwarancji, niech pisze CIR=0. Z tym można już
    prowadzić marketingowy dialog. A Abonent kupując takie łącze dużo MEGA, zero
    CIR nie będzie zrywał umów i nauczy się wybierać świadomie. Nie wywala to
    rynku i istniejących sieci. A wymusza po prostu uczciwą reklamę i
    informację, do której można się odnieść.

    Dyskusję dot. tego gdzie i jak mierzyć CIR już tu prowadziłem. Odstąpię więc
    od niej w tym miejscu.

    I na koniec pytanie - jeśli nadużycia są faktem i psują obraz rynku oraz
    oferty (co nie jest w interesie ani klientów, ani oferentów, bo trudno
    konkurować z fikcją) - jak proponujecie problem rozwiązać? Liberum Veto
    nigdy w Polsce nic dobrego nie uczyniło. Niezależnie więc od tego, czy
    regulacja ma sens i ew. jak powinna wyglądać - warto spytać też - skoro jest
    problem, to jak ew. nieregulacyjnie go rozwiązać?

    Proszę o jakieś konkrety. Bo że się nie da. I że KIKE jest be - już
    przeczytałem.

    Ukłony,

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)