  • 11. Data: 2009-01-18 15:43:01
    Temat: Re: Pobór prądu - płyta główna
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    Gargamel wrote:

    > niebieski <t...@n...pl> w wiadomości

    > No i zdaje się że ładnie widać, że nie rozumiesz znaczenia TDP... :P

    Zbytnio się w to nie zagłębiałem. Rozumiem, że jest to w ilość ciepła, która
    należy odebrać z procesora.
    Ten procesor podałem dlatego, że w zestawieniu sempronów ma stosunkowo niską
    wartość TDP, a poza tym przypadkowo mam go w pudełku.

  • 12. Data: 2009-01-18 16:27:19
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    niebieski <t...@n...pl> w wiadomości <news:gkvje4$qf9$1@inews.gazeta.pl>
    napisał/a:

> [...]
    > Ten procesor podałem dlatego, że w zestawieniu sempronów ma stosunkowo niską
    > wartość TDP, a poza tym przypadkowo mam go w pudełku.

    Ilość ciepła, jakiej powinni spodziewać się projektanci płyt głównych ze
    strony procesora.

    ps.: A ponieważ nie cała :P moc pobierana przez procesor jest zamieniana na
    ciepło, jest to tylko część tego, co zżera CPU (i to im mniej nanometrów ma
    grubość ścieżki w procesorze, tym ta część jest mniejsza - a procesor nadal
    może pobierać duuużo :P)...

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

  • 13. Data: 2009-01-18 17:33:35
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 18-01-2009 17:27, Gargamel pisze:

> [...]
    > grubość ścieżki w procesorze, tym ta część jest mniejsza - a procesor nadal

    Zweryfikuj swoją wiedzę na ten temat, bo ta "tylko część" to praktycznie
    100%. I proces technologiczny tego nie zmienia, wzrasta jedynie ilość
    megaherców na ilość pobranej (wyemitowanej) energii.

  • 14. Data: 2009-01-18 19:09:23
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "CeBeR" napisał:
    > Napisałeś, że masz "zasilacz o mocy 70W". Jeśli to prawda (a nie podałeś
    > samej mocy na linii +12V, czyli np. 6A) to na pewno nie uciągnie on ani
    > Semprona LE, ani nawet Celerona 420 czy PDC E5200 - musiałbyś mieć te min.
    > 60W (5A) właśnie na +12V.

    w CHIPie widziałęm zestawienie procków z podanym poborem mocy i zaskoczyło
    mnie że intel ma procki mobilme z poborem mocy 15W:O) czyli jednak można

  • 15. Data: 2009-01-18 19:25:57
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2009 17:27:19 +0100, Gargamel napisał(a):

    > ps.: A ponieważ nie cała :P moc pobierana przez procesor jest zamieniana na
    > ciepło, jest to tylko część tego, co zżera CPU

    Reszta energii zamieniana jest w informację ;)

  • 16. Data: 2009-01-18 19:43:19
    Od: "Tomzikus" <t...@w...pl>

    NTG, to nie jest grupa alt.pl.energetyka

  • 17. Data: 2009-01-18 19:47:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Gargamel" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ma
    > grubość ścieżki w procesorze, tym ta część jest mniejsza - a procesor

    Windows prawda, praktycznie 100% energii w CPU jest zamieniana na
    ciepło, (bo jeśli nie na ciepło to niby na co) ta pozostała (pomijalna)
    część energii służy wysterowaniu linii sygnałowych i z uwagi na dopuszczalne
    prądy na tych liniach jest bliska zeru.

  • 18. Data: 2009-01-18 20:30:03
    Od: Niebieski <n...@w...gazeta.pl>

    Tomzikus wrote:

    > NTG, to nie jest grupa alt.pl.energetyka

    Ja składam peceta, a nie elektrownię ;-)

  • 19. Data: 2009-01-18 20:31:26
    Od: Niebieski <n...@w...gazeta.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > część energii służy wysterowaniu linii sygnałowych i z uwagi na
    > dopuszczalne prądy na tych liniach jest bliska zeru.
    W windowsie część energii idzie na produkcję wirusów ;-)

  • 20. Data: 2009-01-18 20:33:07
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Wasilewski"
> [...]
    >część energii służy wysterowaniu linii sygnałowych i z uwagi na dopuszczalne

    Dodajmy jeszcze, że pewna część energii jest wypromieniowywana jako
    promieniowanie elektromagnetyczne. Ale to też będzie raczej pomijalna
    wielkość.

    --
    [------------------------] BorgDOS 6.0i: FORMAT C: [Y/y]...Resistance
    [ K...@e...eu.org ] is futile.