  • 1. Data: 2009-04-24 09:49:56
    Temat: Podłączanie źródła DVI do monitora
    Od: "Kenjiro" <k...@s...pl>

    Witam

    Mam monitor LCD Samsunga, do którego podłączam na zmianę 2 źródła (DVI z
    kompa oraz DVI z konsoli do gier). Mam pytanie - czy powinienem przed
    przełączeniem wyłączyć monitor, czy po prostu wyjąć na włączonym jedno DVI i
    włożyć drugie?
    Pytam, bo zastanawiam się, co bardziej szkodzi monitorowi, przełączanie
    sygnału na żywca czy częstsze włączanie i wyłączanie w celu przeprowadzenia
    operacji przełączenia.

    Dziękuję!

  • 2. Data: 2009-04-25 09:32:28
    Temat: Re: Podłączanie źródła DVI do monitora
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Kenjiro pisze:
    > Mam monitor LCD Samsunga, do którego podłączam na zmianę 2 źródła (DVI z
    > kompa oraz DVI z konsoli do gier). Mam pytanie - czy powinienem przed

    Niedobrze. Trzeba było poszukać monitora z dwoma wejściami
    DVI.

    Albo - jeżeli możesz się z tym pogodzić, a monitor ma wej-
    ścia DVI i D-Sub - podłączyć komputer po D-Sub, a konsolę
    po DVI (lub odwrotnie - jeżeli się da).

    > przełączeniem wyłączyć monitor, czy po prostu wyjąć na włączonym jedno
    > DVI i włożyć drugie?

    Nie musisz wyłączać. Tylko odprowadź ewentualne ładunki i
    wyrównaj masy, dotykając ekranem wtyczki ekranu gniazda w
    monitorze.

    > Pytam, bo zastanawiam się, co bardziej szkodzi monitorowi, przełączanie
    > sygnału na żywca czy częstsze włączanie i wyłączanie w celu
    > przeprowadzenia operacji przełączenia.

    Ty się nie martw monitorem. Martw się gniazdkiem: za sto
    czy dwieście takich sekwencji przełączeń możesz mieć już
    problemy z kontaktowaniem styków.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-04-25 11:48:20
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Kenjiro" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Pytam, bo zastanawiam się, co bardziej szkodzi monitorowi, przełączanie
    > sygnału na żywca czy częstsze włączanie i wyłączanie w celu
    > przeprowadzenia

    przelaczac mozna na wlaczonym, wylaczajac i wlaczajac niepotrzebnie
    dodatkowo zuzywaja sie elementy podswietlenia (chyba ze to ledy)

    jednak zdecydowanie warto pomyslec o jakims rozgalezniku
    http://www.allegro.pl/item610436216.html
    ( nie uzywalem, nie polecam ;) jedynie informuje ze jest )
    bo to tylko kwestia czasu zanim cos sie sypnie

    to nie sa zlacza przystosowane do takiej eksploatacji