  • 1. Data: 2009-04-23 17:07:35
    Temat: Różne kości DDR - jak ustawić timingi i napięcie?
    Od: "Nigel" <r...@n...aster.pl>

    Witajcie,

    Dotychczas posiadałem 2x512 MB DDR PC3200 MHz od Patriot Memory:
    http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram2.jpg

    Dziś dorzuciłem podobny zestaw 2x512 MB od Geila:
    http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram3.jpg

    Ustawienia w biosie mam automatyczne, jednak zamiast 400 MHz zobaczyłem
    333 MHz:
    http://img2.vpx.pl/up/20090423/ram1.jpg

    Próbowałem manualnie ustawić na 400 MHz - ale wtedy Windows XP
    uruchamiał się niestabilnie, niektóre usługi nie startowały i system
    wymuszał restart. Poradźcie prosze jak ustawić timingi i ew. napięcie by
    pamięci chodziły na 400 MHz.

    Płyta Asus A8N-E/nForce4, CPU AMD X2 3800 - FSB 200 MHz.

  • 2. Data: 2009-04-24 05:09:23
    Temat: Re: Różne kości DDR - jak ustawić timingi i napięcie?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 19:07:35 +0200, Nigel napisał(a):

> [...]
    > pamięci chodziły na 400 MHz.
    >
    > Płyta Asus A8N-E/nForce4, CPU AMD X2 3800 - FSB 200 MHz.

    Normalne. nForce automatycznie przy obsadzeniu wszystkich slotów pamięci
    obniża zegar (jak widać słusznie). Spróbuj podnieść napięcie zasilania
    pamięci i/lub podnieś CL-a do 2,5. Po tej operacji najpierw sprawdź
    stabilność pamięci memtestem bo przy niepewnie działającej pamięci można
    popsuć windowsa (szczególnie jak wskoczy chkdsk).