  • 11. Data: 2002-07-02 14:17:54
    Temat: Re: Podłączenie do netu
    Od: "Ofca" <o...@o...pl>

    "Dakk" <d...@p...com> wrote in message news:afp6j8$fde$2@news.tpi.pl
    > Jak to by było z pełnym routingiem? Rozumiem, że te dwie karty wtedy są
    > potrzebne?
    Jeśli miałbyś dwie karty, to routing by musiał iść przez Twoją pierwszą kartę
    do drugiej karty bez podłączonej linii, czyli Ty na swoim komputerze musiałbyś
    to dodatkowo skonfigurować. Oczywiście druga karta jest doskonale zbędna -
    wystarczy dodać na pierwszej alias (przypisać jej drugie IP) i po odpowiedniej
    konfiguracji na routerze, będziesz miał publiczne IP.

  • 12. Data: 2002-07-02 14:18:06
    Od: "Ofca" <o...@o...pl>

    "Dakk" <d...@p...com> wrote in message news:afp6ce$fde$1@news.tpi.pl
    > kabel z segmentu sieci 192.168.a.0?
    e?

    Zawsze mi się wydawało, że pierwsza warstwa nie wie co to TCP/IP, ale mogę się
    mylić :)

    Pozdrawiam.

    PS. To nie ma nic do rzeczy, jak provider przypisze temu interfejsowi który
    jest podłączony do tego segmentu jakiś adres z tej publicznej klasy do której
    dążysz, to Ty ustawiając adres z tej samej podsieci, będziesz mógł się z nim
    komunikować (i np. routować pakiety przez ten adres)

  • 13. Data: 2002-07-02 14:18:20
    Od: p...@i...pl (Pieta)

    d...@p...com (Dakk) wrote in <afp6j8$fde$2@news.tpi.pl>:

    >SNAT odpada. Muszę mieć na karcie w swoim komputerze stałe publiczne IP.
    >
    >Jak to by było z pełnym routingiem? Rozumiem, że te dwie karty wtedy są
    >potrzebne?

    do pelnego routingu nie jest potrzebna dodatkowa karta (chociaz szczerze
    odradzam budowe dwoch sieci (prywatne adresy i publiczne) na jednym kablu,
    jednak takie cos jest mozliwe.

    --
    Piotr Szymanski
    p...@c...pl

  • 14. Data: 2002-07-02 14:18:27
    Temat: Re: Pod??czenie do netu
    Od: "Lukasz 'Nestor' Szczepanski" <n...@f...pl>

    Uhh,

    Przeciez ich glowny server ma pule IPekow, tak?
    Czy do kazdego IP maja osobna karte? Nie sadze , bo plyt z tyloma PCI
    jeszcze nie wymyslili.
    Wiec skoro do ich servera przychodzi zadanie o dostep do IP:PORT'u to nie
    jest wielkim problemem przekierowac go na ktorykolwiek z komputerow w sieci
    192.168.x.x . Wszelakie zmiany adresu z lokalnego na zewnetrzny odbywaja sie
    na bramce.

    A co do kart, to nawet w glupim windowsie mozna miec kilka IP na jednej
    karcie [2k/xp]

    Swego czasu mialem providera ktory postawil u mnie DSLPipe'a. Na pajpie byl
    przypisany IP, przekierowalem kilka portow na swoj komputer w konfiguracji
    modemu i dzialalo jak marzenie :)
    Wiec skoro sprzetowa bramka to potrafi, to i server na byle jakim *NIX'ie
    bedzie umial.

    Specem od sieci nie jestem, caly wywod opiera sie na doswiadczeniu po kilku
    ISP :)

    Pozdrawiam.
    --
    Nestor

  • 15. Data: 2002-07-02 14:19:53
    Od: feiw <e...@d...mo>

    W moim przykladzie eth0 to 192.168.0.1, a te dodatkowe regulki puszczaja jescze
    zew. IPeki na istniejaca podsiec. Mozewsz wtedy ustawic sobie w kompie zarowno
    wew ip (np. dhcpd) albo zew ip. Kabel do sieciowki oczyiwscie musi byc
    podpiety.

  • 16. Data: 2002-07-02 14:32:49
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <afo08l$77$1@sunsite.icm.edu.pl>, Ofca napisał(a):

    > 95 PLN za stałe IP miesięcznie? Kogoś cegłą bili po głowie.

    http://www.trzebnica.net/html/cennik.shtml

    500 zł miesięcznie za publiczne IP

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 17. Data: 2002-07-02 15:50:40
    Od: "Czapski Pawel" <s...@t...prv.pl.NOSPAMM>

    > http://www.trzebnica.net/html/cennik.shtml
    >
    > 500 zł miesięcznie za publiczne IP

    usmialem sie jak norka...

    ta siec to jakies kpiny:: 500paczek miesiecznie za stale IP

    AsterCity rUleZ !!!