  • 1. Data: 2002-06-30 18:58:11
    Temat: Podłączenie do netu
    Od: dakk <d...@p...com>

    Cześć wszystkim

    Jest firma, która pociągnęła kable w bloku i podłącza do sieci. Jest wiele
    rzeczy, które mi się w ich ofercie nie podobają, ale problem mam z
    następującą sprawą:

    Chcę mieć stałe publiczne IP. W ich ofercie jest taka pozycja (160 zł /
    miesiąc). Jednak mnie niepokoi jak mogą dać mi publiczny adres, kiedy
    komputery użytkowników (standardowy dostęp za ok.65zł/miesiąc) stoją z
    maskaradą z adresami z sieci 192.168.0.0
    Kilka razy już dzwoniłem do tej firmy, żeby powiedzieli mi jak chcą wykonać
    instalację u mnie.
    Ma to wyglądać tak:
    mój komputer ma mieć dwie karty - jedna z adresem 192.168.a.b (do tej
    będzie podpięty kabel) a druga z moim adresem publicznym bez podpiętego
    żadnego kabla.

    Nie bardzo rozumiem jak to będzie działać?
    Czy rzeczywiście jest możliwe takie przerutowanie, żeby mój komputer był
    widoczny z Internetu pod moim adresem publicznym z tej drugiej karty?
    Jaki adres będą miały ramki wychodzące z mojego komputera?
    Z której karty będą korzystały programy na moim komputerze?

    Jeśli ktoś mógłby mi wyjaśnić tę kwestię to będę wdzięczny.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2002-06-30 22:17:14
    Temat: Re: Podłączenie do netu
    Od: feiw <e...@d...mo>

    dla przykladu:
    route add -net 195.205.173.192 netmask 255.255.255.240 dev eth0
    i dziala.

  • 3. Data: 2002-06-30 22:17:37
    Od: p...@i...pl (Pieta)

    d...@p...com (dakk) wrote in <aflbjb$d76$1@news.tpi.pl>:

    >Chcę mieć stałe publiczne IP. W ich ofercie jest taka pozycja (160 zł /
    >miesiąc).

    niezle zdzieraja, u mnie w sieci publiczne ip kosztuje
    100zl/rok(8zl/miech) !!!!

    >Jednak mnie niepokoi jak mogą dać mi publiczny adres, kiedy
    >komputery użytkowników (standardowy dostęp za ok.65zł/miesiąc)

    a miesiecznie sobie licza 48zl za 128kbps i w nocy bez ograniczen

    >Ma to wyglądać tak:
    >mój komputer ma mieć dwie karty - jedna z adresem 192.168.a.b (do tej
    >będzie podpięty kabel) a druga z moim adresem publicznym bez podpiętego
    >żadnego kabla.

    bez sensu, kombinuja cos za bardzo... przeciez mozna zrobic mapowanie
    portow 1:1 i bedzie gralo... albo pelny routing

    >Nie bardzo rozumiem jak to będzie działać?
    >Czy rzeczywiście jest możliwe takie przerutowanie, żeby mój komputer był
    >widoczny z Internetu pod moim adresem publicznym z tej drugiej karty?

    moim zdaniem albo panowie cos kreca albo ty cos namieszales (moge sie mylic
    of koz)

    --
    Piotr Szymanski
    p...@c...pl

  • 4. Data: 2002-06-30 22:17:42
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    dakk wrote:

    > Jeśli ktoś mógłby mi wyjaśnić tę kwestię to będę wdzięczny.
    pomysl z gruntu idiotyczny..
    wystarczy Ci jedna karta, na ktora moga Ci poprzez np dhcp przydzieli adres
    zewnetrzny (+alias na wewnetrznym interfejsie ich serwera), albo zrobic np
    SNAT'a
    moze przemysl jeszcze raz oferte tej firmy.. bo co jak co ale 2 karty
    sieciowe to Ci potrzebne do tego nie sa
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 5. Data: 2002-06-30 22:33:22
    Od: "Ofca" <o...@o...pl>

    "dakk" <d...@p...com> wrote in message news:aflbjb$d76$1@news.tpi.pl
    > Chcę mieć stałe publiczne IP. W ich ofercie jest taka pozycja (160 zł /
    > miesiąc). Jednak mnie niepokoi jak mogą dać mi publiczny adres, kiedy
    > komputery użytkowników (standardowy dostęp za ok.65zł/miesiąc)
    95 PLN za stałe IP miesięcznie? Kogoś cegłą bili po głowie.

    > Nie bardzo rozumiem jak to będzie działać?
    Ja tylko nie rozumiem po co ta druga sieciówka ;)

    > Czy rzeczywiście jest możliwe takie przerutowanie, żeby mój komputer był
    > widoczny z Internetu pod moim adresem publicznym z tej drugiej karty?
    Jest, jest. I to bez tej drugiej karty.

    > Jeśli ktoś mógłby mi wyjaśnić tę kwestię to będę wdzięczny.
    Hm, patrz pierwszy akapit, drugie zdanie ;)

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-07-01 09:55:23
    Od: Dakk <d...@p...com>

    Pawel Szember wrote:

> [...]
    > zrobic np SNAT'a
    > moze przemysl jeszcze raz oferte tej firmy.. bo co jak co ale 2 karty

    SNAT'a to bym nie chciał. Muszę mieć przypisany stały i publiczny adres IP
    na karcie w moim komputerze.

    Jednak nie wiem jak można to zrobić, gdy do takiej karty podłączony
    zostanie kabel z segmentu sieci 192.168.a.0?

    Pozdrawiam Darek

  • 7. Data: 2002-07-01 09:55:27
    Od: Dakk <d...@p...com>

    Pieta wrote:

> [...]
    > portow 1:1 i bedzie gralo... albo pelny routing

    > moim zdaniem albo panowie cos kreca albo ty cos namieszales (moge sie

    SNAT odpada. Muszę mieć na karcie w swoim komputerze stałe publiczne IP.

    Jak to by było z pełnym routingiem? Rozumiem, że te dwie karty wtedy są
    potrzebne?

    Pozdrawiam Darek

  • 8. Data: 2002-07-01 09:56:06
    Temat: Re: Pod??czenie do netu
    Od: Dakk <d...@p...com>

    feiw wrote:

    > dla przykladu:
    > route add -net 195.205.173.192 netmask 255.255.255.240 dev eth0
    > i dziala.

    W tym przykładzie interfejs eth0 ma adres publiczny, ale nie jest do niego
    podpięty kabel.
    W takim razie eth1 (192.168.a.b) jest podłączony do sieci 192.168.a.0. Czy
    wtedy 192.168.a.b powinien być bramką?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2002-07-01 09:56:11
    Od: Dakk <d...@p...com>

    Ofca wrote:

> [...]
    > Ja tylko nie rozumiem po co ta druga sieciówka ;)

    > Jest, jest. I to bez tej drugiej karty.

    > Hm, patrz pierwszy akapit, drugie zdanie ;)

    Oczywiście dzwoniłem do tego dostawcy, chcą wyjaśnić dokładnie to
    rozwiązanie, jednak co osoba to inne wyjaśnienie, aż wkońcu zamotali mnie
    tak, że złożyłem wniosek w TP SA na instalację NEO. Jednak z TP SA nie
    odzywają się już od 2 miesięcy, wię wróciłem do poprzedniego tematu.

    Pozdrawiam Darek

  • 10. Data: 2002-07-02 14:17:49
    Od: "Ofca" <o...@o...pl>

    "Dakk" <d...@p...com> wrote in message news:afp79o$fde$4@news.tpi.pl
> [...]
    > tak, że złożyłem wniosek w TP SA na instalację NEO. Jednak z TP SA nie
    > odzywają się już od 2 miesięcy, wię wróciłem do poprzedniego tematu.
    Z tego co piszesz wynika, że oni sami dokładnie nie wiedzą co chcą zrobić,
    takie firmy są niebezpieczne :)

    Pozdrawiam.